Gå till innehåll

Motorvärmare 271 MT


Gäst Larsson 5406

Rekommendera Poster

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Vintern har slagit till i Sverige och ny tråd öppnar. Jag vill gärna höra om era erfarenheter av att använda Motorvärmare 271 MT.

 

På Valp och övriga fordon.....

 

Själv har jag fått tag på en i trälåda men inte provat än.

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Seglarn

Kan bara säga Grattis! Suverän värmare om än lite bökig. Men är man i skogen, ingen ström mm så är den oslagbar. Vill man, kan man byta ut blåslampan mot en gasolbrännare. Då är det betydligt enklare o lika effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Vet inte, Ska få en manual av "Karl XI" på posten. Kan fixa en kopia av den till dig Teddan.

 

AndersE ska tydligen ha fått en manual på pdf för några månader sen som han skulle ha lagt upp under "Manualer".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Vet inte' date=' Ska få en manual av "Karl XI" på posten. Kan fixa en kopia av den till dig Teddan.

 

AndersE ska tydligen ha fått en manual på pdf för några månader sen som han skulle ha lagt upp under "Manualer".
[/quote']

 

japp det stämmer Du skulle haft den i måndags men min firma bil havererade i fredags den 2

och brevet till dig ligger i den. Bilen ska hämtas i morrn.

 

Skickar teddan sin adress via pm så tar ja kopior till dig med och då har ni det på Torsdag

 

Vattnet själv cirkulerar av värmen

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det en skillnad om man har den ovanför motorblocket? Alltså bättre eller sämre effekt?

Hur fort och till vilken temperatur blir motorn varm om det är -5 till 0 grader kallt? 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det en skillnad om man har den ovanför motorblocket? Alltså bättre eller sämre effekt?

Hur fort och till vilken temperatur blir motorn varm om det är -5 till 0 grader kallt? 
En motorvärmare typ 271:an ska anslutas och ställas så långt ner som möjligt eftersom det varma vattnet stiger.Ställer du värmaren ovanför motorblocket så funkar det inte.PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa
Blir det en skillnad om man har den ovanför motorblocket? Alltså bättre eller sämre effekt?

Hur fort och till vilken temperatur blir motorn varm om det är -5 till 0 grader kallt? 

 

15 minuter så är motorn varm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Stämmer bajon1 och protiwa PDT_Armataz_02_02.gif

 

Protiwa jag gav 700 kr för min och den är i bra skick ink blåslampa utan låda

Ale tar 1500 med lampa och låda

 

Teddan Det står i manualen att det tar ca 15 min för en medel stor lastbil att bli varm

men kommer inte ihåg om det står nåt om ytter temp

 

Ja ja

 

Mvh Arnberg
Karl XI2009-01-06 23:13:55
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Protiwa jag gav 700 kr för min och den är i bra skick ink blåslampa utan låda

Ale tar 1500 med lampa och låda

 

Lådan är den bra att ha eller klarar man sig bra utan?

Kan tänka mig att den är bra att ha när värmaren är varm och man ska ställa in den i bilen igen.

 

Hur är dem med förlust av kylarvatten?

När man kopplar bort den så borde det ju vara kvar en massa vatten i värmaren, eller?

Måste man fylla på kylarvattnet mellan varje användning?
Protiwa2009-01-07 00:30:16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Finns kranar både på bilen och värmaren totalt 4 st så

 

värmaren ska alltid vara fylld med kylvatten

och då man drar i gång den ska systemet luftas, men

det blir ingen större förlust av kylvatten.

 

Ja har man inte fästet bak till på 11:an (el på annan bil)

kan det vara bra med lådan. Och i den kan man ju ha bränsle

och lite annat.

 

Mvh Arnberg

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående hur vattnet cirkulerar så kan det vara värt att nämna att de norska Valparna har samma anslutningar som de svenska. Men men på värmaren med blåslampa (UWE) finns det en pump som man pumpar runt det uppvärmda kylvattnet med.

 

UWE.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 14 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...