Gå till innehåll

Däck till 11/13/20


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Är du ute i veddesta och härjar?

 

Tycker mina cooper är tystare än vad jag uppfattar på videon, men jag har ju bara fyra. ;)

 

Har du hittat någon som kan bygga fint takräcke än? Om du hittar något får du gärna säga till, jag är också på jakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört lite mer. Det verkar som jag inte har förlorat något av ljudet som kan liknas vid en B52-skvadron som flyger in över Dresden. Den stora skillnaden är att däcken inte fortplantar minsta lilla gruskorn då de är en aningen mjukare. Nu kan man knappt känna att man kör över småstenar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens ungdom...

Förstår ni inte att Wingflyer riskerar hjärninfarkt av såna kommentarer ;)

 

Antagligen tänker R8N på Boeing B17 Flying Fortress som ibland var trevligt customiserad. Alternativt B24 Liberator.

Den mest kända brittiska motsvarigheten vore då Avro Lancaster, som påfallande ofta flyger förbi där vi bor.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens ungdom...

Förstår ni inte att Wingflyer riskerar hjärninfarkt av såna kommentarer ;)

 

Antagligen tänker R8N på Boeing B17 Flying Fortress som ibland var trevligt customiserad. Alternativt B24 Liberator.

Den mest kända brittiska motsvarigheten vore då Avro Lancaster, som påfallande ofta flyger förbi där vi bor.

 

Ja, man fick sätta sig en stund! :wacko:

 

För övrigt kan jag rekommendera museerna i Duxford, om någon skulle ha vägarna förbi Cambridge. Där finns alla ovannämnda flygplan och mycket mycket mer...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B17 är det jag tänker på. Vid lagom hastighet på bilen sjunger det om däcken likt en fullastad B17-skvadron på inflygning över Dresden. 

 

Kompenserar med att vi igår (11/6) besökte Skå-Edeby Veterandag där man kunde se rikligt med historiska flygplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man fick sätta sig en stund! :wacko:

 

För övrigt kan jag rekommendera museerna i Duxford, om någon skulle ha vägarna förbi Cambridge. Där finns alla ovannämnda flygplan och mycket mycket mer...

Jo, det finns härliga museum runt här. För att inte tala om Flying Legends showen på Duxford då många av planen flyger omkring också. Det är något speciellt att se ett tjugotal warbirds i luften samtidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena däcket är helt klart för dom med liten ... Huuurm ja jag skulle valt det större av dom i vilket fall ;)

 

Edit: lite som när jag jämför 2 av mina 3 uppsättningar däck,  Creepy Crawler 37x14.5 vs General Grabber AT2 295/75-16 :) Båda uppsättningarna är skitbra fast på 2 helt olika sätt :)

 

nokia%2020130301%20006.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående storleken så är den snarare 285/75-16 än 285/85-16. Hade förväntat aningen lite större däck än slitna original 280/85-16.

 

Har du möjligtvis någon bild som visar skillnaden i storlek?

Funderar på att införskaffa dessa däck till 11-bilen.

 

Mvh: Per.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligtvis någon bild som visar skillnaden i storlek?

Funderar på att införskaffa dessa däck till 11-bilen.

 

Mvh: Per.

Tyvärr inte. De nya däcken är exakt lika höga som mina gamla halvslitna Good Year. Jag är nöjd med däcken då de har samma utseende och storlek som originaldäcken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det ena däcket är helt klart för dom med liten ... Huuurm ja jag skulle valt det större av dom i vilket fall ;)

 

Edit: lite som när jag jämför 2 av mina 3 uppsättningar däck,  Creepy Crawler 37x14.5 vs General Grabber AT2 295/75-16 :) Båda uppsättningarna är skitbra fast på 2 helt olika sätt :)

Hur mycket fick du ge/var fick du tag på General Grabber AT2? Vad är det för dubb och hur fixade du dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mina General Grabber via www.amring.se (har jag för mig det var några år sedan nu ;) )  Och jag fick ge 6090:- för 5 st 295/75-16 med jobbets verkstadsrabatt. Dubbarna är Skruvdubbar från best-grip och av modellen 1350 och det är nästan 100st i varje däck. 

Har haft däcken och dubbarna sen 2011 och det funkar jätte bra. har skruvat i och ur dubbarna några säsonger också och det går bra.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...