Gå till innehåll

Köpa militär färg


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

  • 1 month later...

@ Wingflyer vad hamnade liter priset på med den färgen du använde ?

Och var den dryg ja alltså täckte .. 

 

kollade på tradera och nu var det andra priser på färgen som det hänvisades tidigare,

 http://www.surpluss.se/ Ger bara detta svar  This site has been temporarily disabled, please try again later.

 

Skulle nog behöva en 4 L kanna så uppdaterade tips emottages gärna.

 

Det börjar bli lite målar temperaturer nu så jag skall försöka hinna med att lacka min bil och skåp så snart som möjligt. så det är hög tid att köpa färg  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min färg på jeepsweden  (http://www.blocket.se/stockholm/Olivgron_Militarfarg_58099161.htm?ca=23_2&w=3)  Köpte 5 lit och använde drygt 4 lit till en 9033 plåtvalp. Två varv färg täckte väldigt bra. 100% nöjd! Tror jag betalde 1.200 + frakt.

 

Har hört mycket gott också om färgen från Slutarp (surpluss.se) men inte använt den själv. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl den info som jag har är original färg olivgrön, insida och utsida. På 80-talet målades dom om vid karossbyte tex till mörk grön insida och utsida. Dvs i bägge utföranden samma färg insida OCH utsida. Kan naturligtvis finnas regionala skillnader samt mellan 11&13.  Original olivgrön 1975 är cancerogen och annat elakt, Kanske därför den är komplicerad att hitta privat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte till och byta motor i en valp i dag och fick mej en liter 325 h i dag, så jag får väl fortsätta på den kulören.

Slutarp (surpluss.se) sin hem sida låg nere i dag. men kviberg säljer för 259 kr litern + 59 kr i frakt. får väl köpa av dem om ingen ligger på någon skvätt, 

En liter till så borde jag reda ut hytten i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart tusan får man tag i xylen, har inte hittat det på hyllorna hos handlarna jag kollat.

Hittar några lite gamla annonser med google, men det är på 5 liter dunk då.

Men man borde väl kunna köra med annat lösningsmedel när man skall sprutmåla

 

EDIT: går tydligen att beställa hos vissa nät butiker för runt 99 kr litern 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har bara kollat fysiskt på Biltema, som sålde tidigare, samt frågat på två mindre butiker här.

Den ena påstod att privat personer inte fick köpa xylen, längre, det var för giftigt.

Den andra hade slutat sälja just xylen.

Men går det att köpa på nätet samt att andra hittar det är det bara att ta en större butik, eller höra med en bil lackering, de använder tydligen det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...