Gå till innehåll

Köpa militär färg


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Hittade en som säljer kron kannor med 326 sommargrön till bra priser i närheten av Örebro.

De skickar inte vad jag förstod, så det är till att handla på plats om man vill köpa.

De har en "loppis" och säljer en del militärt surplus också.

Skall se om jag hittar kordinaterna dit för jag har varken tele nr eller något namn att gå på, men de har hållit på några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på sommarmaskeringsfärg 326 och 326 M som används till helmålning av försvarets fordon. Kulören är inte densamma och möjligen inte kvaliteten heller. Jag misstänker att sommarmaskeringsfärgen är sämre. Skall man inte kamouflagemåla så bör man använda 326M till tgb 11,13 och 20 anser jag.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog denna som Seglar lackade sin bil med. men du har säkert rätt Beau

Men det visar sej när jag börjar blåsa på hur mycket den täcker,

Priset på dem gjorde så att det går att lägga på ett extra lager om det behövs. utan att man kommer i närheten av de andra priser jag sett runt om när jag letat.

2015-07-19 17.39.05.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Vad tror ni man kan hitta den här färgen då?

I en wheeler dealers blandar de i polyuretan-flisor som blir nåt i stil med halkskydd. De besöker en regummeringsverkstad i samma program, kanske har ett sammanträffande hehe

 

Spola till 34 minuter

https://www.youtube.com/watch?v=VBiHgPDfHeE

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hittade en som säljer kron kannor med 326 sommargrön till bra priser i närheten av Örebro.

De skickar inte vad jag förstod, så det är till att handla på plats om man vill köpa.

De har en "loppis" och säljer en del militärt surplus också.

Skall se om jag hittar kordinaterna dit för jag har varken tele nr eller något namn att gå på, men de har hållit på några år.

 

Hej H Hansen,

har du hittat koordinaterna än? :-)

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej H Hansen,

har du hittat koordinaterna än? :-)

 

/Stefan

Nja kordinaterna har jag nog slavat bort igen, men slår du in ekeby almby 120. örebro. Så hittar ni dit Det skall ligga efter väg 207

Möjligt de har stängt för säsongen nu. de har öppet på helger annars tror nog de öppnar färg lagret om ni kommer dit och de är hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Rotade fram en bild till där jag "testmålade" lite på långsidan.. tror det var när jag målade fälgarna som jag inte kunde låta bli att prova hur bilen skulle se ut när jag väl lyckas måla den med. :)

Jag håller med om att den går åt olivgrön vilket jag kan minnas är en färg som jag målade ofta förr om åren då jag byggde flygplansmodeller och liknande. 

 

Fotot framifrån är nog för grönt/ljust (tror reflexerna och strålkastarlyktorna lurar kameran lite med ljuset) mot hur det är i verkligheten så denna bilden stämmer nog bättre överens med hur det ser ut.

Alltså färgen från burken är målad på panelen bakom förar dörren. Om det inte syns ;)

 

2013-10-13%20008.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quattro>> Exakt samma färgkod och färgburk som min, och vi har nog troligen samma kulör som Nero visar på sin cammomålning på bilden också.

 Vad tycker ni..är detta verkligen en mörkgrön färg?

Jag tycker mer att den är olivgrön / grå... men jag kan ju misstolka också.

 Ser absolut inte hundra ut på min bil i verkligheten, enligt mig iaf.

 Men resultatet är okej ändå.

 

Vill bara höra vad ni andra har för åsikt. Rätt ska vara rätt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag kan berätta att intrycket jag fick av Per i Åkersberga är mycket bra..trevlig och ödmjuk och ärlig.

Men när jag bad han kolla om hans mörkgröna verkligen är "rätt" mörkgrön just för cammomålning.. då försvann han och svarar inte mer.

Är inte detta lite konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...