Jump to content

Köpa militär färg

Guest Andreas.E

Recommended Posts

Hej alla.

Som vanlig när man pratar färg menar man ofta kulör. Men minst lika viktigt är materialet, komponenterna i färgen. 

Jag snubblade över en färg som går att spruta, pensla och rolla. Även bättringsmåla. Den är extremt lätt att hålla rent och är slagtålig och håller mot buskagerepor etc. Jag tror att den baseras på antigraffitifärg, därav tåligheten och den höga tvättbarheten. 

Den kan man även få i olika ytstruktur. 

Färgen heter Naviton, kolla https://naviton.eu/. Där finns datablad. Nortech GmbH är tillverkaren och det finns datablad att ladda ner.

Kulören kan brytas i den kulör man önskar med RAL/NCS nyckel.

Anledningen till förekommande kulörer inomhus inom marinen är beroende på lämplighet för rum för datorskärmar, maskinrum eller andra rum enligt beskrivning i TPS'er. Som skrivits i många årtionden. Som alla alltid har synpunkter på.

Som revideras varje år. Alla tycker olika......

• Like 1

• 6 months later...
  • 5 months later...

Jag har testat helmatt grön färg från https://www.militaerlacke.de/.

Korthårig elementroller 1dm bred. Man får vara snabb för färgen är snabbtorkande, vilket motverkar rinningar.

Tvättade delarna på axelväxlarna på min TGB22 med biltemas förtunning och rollade på ett lager som jag rollade över ett par gånger med samma roller utan mer färg i rollern, under en minut så jag fick en jämn struktur på ytan.

• Like 1