Gå till innehåll

Köpa militär färg


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Xylen, går det inte lika bra med lacknafta?

 

Om jag minns rätt så sade de på Syntema att om jag ska köra med sputa så förtunnar jag med lacknafta. 

Och då borde det väl också fungera bra som rengöring. Eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns vettigt att använda Syntemas förtunning (samma tillverkare) men hade du 1 eller 2-komponentfärg? Spelar det någon roll?

Lacknafta känns lite fet men det kanske är helt ok eftersom man förtunnar med lacknafta. 

 

Jag hade syntemas 1 komp färg, har för mig att förtunningen inte kostade många kronor så varför chansa med annan förtunning. Blir det resning eller liknande på färgen så kostar det ju väldigt mycket mer än förtunningen, sedan så vet man ju hur den gamla färgen reagerar med den nya.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Jag har 1-Kopmonenet 325 olivgrön, 326 Mörkgrön, 322 Ljusgrön, 507 Brun, 093 Svart samt US Olive Drab att sälja för 1200:- per 5 liter inkl 1 liter förtunning.

 

Mvh jeepsweden

Nån som testat dessa en-komponent färger? Jag vill måla i vår/sommar och är nyfiken på dessa färger..vill höra vad ni tycker..stämmer nyanserna hyfsat?

Eller "jeepsweden" kanske kan svara..han är väl säljaren till dessa färgerna nu på Blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som testat dessa en-komponent färger? Jag vill måla i vår/sommar och är nyfiken på dessa färger..vill höra vad ni tycker..stämmer nyanserna hyfsat?

Eller "jeepsweden" kanske kan svara..han är väl säljaren till dessa färgerna nu på Blocket.

 

Jag kan svara på det. Har precis målat min 9033 med jeepswedens färg. Provade först att rolla den, men det blev inte bra så det blev färgspruta istället.

Mycket bra resultat! Rekommenderas!

 

Bilder finns i min 9033 tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som testat dessa en-komponent färger? Jag vill måla i vår/sommar och är nyfiken på dessa färger..vill höra vad ni tycker..stämmer nyanserna hyfsat?

Eller "jeepsweden" kanske kan svara..han är väl säljaren till dessa färgerna nu på Blocket.

Jag har kötr med hans färg. Väldigt lätt att spruta med bra resultat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera har frågat, men jag har inte förstått svaret.. än..

 

 Vad är färgen min 131 är orginalmålad med inuti? Lite blankare än utanpå, eller är det någon av kamoflagefärgerna som använts??

Vill måla min inuti skåpet i samband med winchbygget snart..skall se orginal ut typ  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den skall se orginal ut typ Svana, då skall väl det inte vara några winchar på den. :lol: :lol: :lol:  Annars får du kamouflage måla den invändigt med.

..De tänkte jag inte på.. :lol:  :lol:

 

 Jag menade förstås kamoflagemönster och färg hehe.

  Jag är kass på vilka färgnummer som är till vad, därför jag undrar om nån vet vilken färgen inuti är..även om det är samma på utsidan..vad för nummer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog med ett beslag till lokala färghandlaren som scannade kulören, sedan tittade vi på en färgkarta och hittade rätt RAL. Fick blandat en liter som har använts till diverse stativ och annan inredning till 9033'n. Blev skitbra!

 

 

IMG_3237.JPG

Blixten ställde till det lite, kulören är mörkare än det ser ut

 

 

IMG_3236.JPG

Färgen hette tidigare Pansarol och är otroligt hård och slitstark

 

 

IMG_3235.JPG

Receptet

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...