Guest Fredrik Posted October 16, 2007 Report Posted October 16, 2007 Det går väl att säga 13-chassi också om man vill vara extra tydlig och inte fastna i M-nummer och extravaganta specifikationer. Det är väl en sådan du har Petewedi?
Guest petewedi Posted October 16, 2007 Report Posted October 16, 2007 Ursäkta, såg inte den utförliga posten med bilder och allt! Visst, det är inget snack om saken Det är 13-bilar med olika utrustning. De kostade väl 10-15 +moms beroende på skick i Norrköping. Vad gick J20 på där? 18+moms? Vad är det för släpvikt på en J20? Finns regnummer till hands? En bil som är förregistrerad får inom en viss tid (2månader?) köras om man är på väg till besiktningen eller nåt sånt. Då dessa bilar är från Norrköping i april så är ju respittiden förverkad och enda sättet att flytta bilarna är med lastbil/bärgare. Och det är inte billigt. Ca 250-300 kr milen med bärgare ink moms. Rätta mig om jag har fel.petewedi2007-10-16 13:35:45
Guest smypm Posted October 16, 2007 Report Posted October 16, 2007 Eller så tar man med sig nummerplåtarna till sin andra 13-bil. Jag skrev upp priserna på bilarna i Norrköping på alla bilar upp till nr 187 då jag råkade köpa min. Så om någon har regnummer på 13-bilarna i Gävle borde jag kunna få fram priset de gick för i Norrköping. Mårten
Guest Frenzy Posted October 16, 2007 Report Posted October 16, 2007 Detta lät intressant, jag köpte nr 165. Efter det så följde jag inte med och kollade hur priserna blev på slutet av raden med 13 bilarna. Jag antar att priserna sjönk eftersom flera av ambulansskåpbilarna inte startade. Det skulle vara kul att få ta del av dina anteckningar.... Ang. 13-Bilarna i Valbo/Gävle: Nummerplåtarna och vad som stod i häftet från auktionen i Norrköping är AGG 002 - 1211 mil (dålig startmotor) AGG 736 - 2183 mil AGF 913 - 1133 mil Det står även en bil till under en pressenning där, det skulle inte förvåna mig om det är EET 511, det är nämligen i den ordningen de auktionerades ut i Norrköping. (AGG - EET - AGG - AGF)
Guest Frenzy Posted October 17, 2007 Report Posted October 17, 2007 Skulle bara tillägga att det var minusgrader häromkvällen och alla motorblock frös tyvärr sönder, malar angrep klädseln, däcken ruttnade, till råga på allt var lacken (antagligen pga. alltför noggrann tvättning) alldeles matt på alla fordon. Visste ni föresten att millitären böt ut alla drivaxeldamasker mot blästeraggregat på just dessa bilar för att hålla friktionen uppe. En felkalkylering av fortifikationsverkets chefskonstruktör, då det inte fungerade till 100%. Hörde dessutom att 100 oljeshejker från Kuvait skulle besöka auktionen för att "bränna nåra millar på milli billar". Så stanna lungt hemma på torsdag grabbar..................
Guest smypm Posted October 17, 2007 Report Posted October 17, 2007 Alla de här bilarna gick för 10 000 + moms enligt mina anteckningar. Och Frenzy betalade lika mycket för sin radiobil som jag gjorde for min ambulans. Mårten
Guest lfca Posted October 17, 2007 Report Posted October 17, 2007 Jaha hoppas det blir fint väder nu imorgon då, för alla er som ska på auktion, ska blir oligt att hör vad 30 bilarna gick för sedan, ser fram emot ett repotage , jag tror de billigaste kommer att hammna på 25 - 30 tusen + moms, kanske 35 uppåt 40 för enstaka exemplar.
Guest Frenzy Posted October 18, 2007 Report Posted October 18, 2007 Oj, du måste vara synsk...... Så här blev det: Billigaste 25000:- Dyraste 40000:- Snitt 29684:- Plus moms förstås.
Guest s-os Posted October 18, 2007 Report Posted October 18, 2007 Dyra delar? http://www.blocket.se/vi/13815785.htm?ca=1_8_s Om pump, axel, oljebehållare, manövrering m.m följt med...
Guest lfca Posted October 18, 2007 Report Posted October 18, 2007 Sedär ja var som jag trodde, nope synsk är jag inte tyvärr .... bara hoppas att de blir ännu billigare så man snart kan köpa en
Guest Valle Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Angående reservdelar, här är lite bilder från Scaniaskroten i Södertälje (Hovsjö): http://www.nejtillbiltull.se/tj/scaniaskrot/ Jag har köpt en del prylar där, bla kompl hjul, tändningslås, blinkers, grill, växelväljare. Det positiva är personalen, tex Håkan och Dan, det negativa är att bilarna ska till fragmentering snart! Behöver ni något, kontakta dem nu. Prisexempel: tändningslås med nyckel - 150:- + moms.
Guest HE Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Grattis Klas_B till "nedkomsten" på auktionen i torsdags. Gick det bra att komma hem?
Guest Klas_B Posted October 20, 2007 Report Posted October 20, 2007 Tackar tackar HE. Jodå, nyförvärvet kom hem på gården med hjälp av bogserlinen som satt i öglan fram vid köpet... Kul att träffa likasinnade. Frenzy >> Kul att träffa dig åxå. Du är varmt välkommen på Gestrike Offroads träffar, du har ju inte så längt till Sandviken.... så kan vi snacka lite mer. Såg din 13-bil utanför auktionen... såg riktigt fin ut! Idag ska jag i med nya batterier i nyförvärvet, samt färsk soppa. Södra Gävle kan vänta B30-bröl i eftermiddag, då det var lite småläckor i avgassystemet. // Klas
Guest borre Posted November 3, 2007 Report Posted November 3, 2007 Hej Valle! Har en 30:a och såg dessa 30:or på scania skroten, finns det ett nummer man kan ringa för att fråga om saker. Vet du om dom kan skicka delar? En underbar Lastbil, a 4x4 king! Mvh Boris
Guest Valle Posted November 3, 2007 Report Posted November 3, 2007 Hej Valle! Har en 30:a och såg dessa 30:or på scania skroten' date=' finns det ett nummer man kan ringa för att fråga om saker. Vet du om dom kan skicka delar? En underbar Lastbil, a 4x4 king! Mvh Boris[/quote'] Håkan Eriksson, 08 553 808 77, Dag Hurtig, 08 553 802 04. Vet ej om de kan skicka, men det verkar rimligt.
Recommended Posts