Gå till innehåll

I steam blowing strong in spirit


Gäst a404tg

Rekommendera Poster

Hello BV 202 friends

my 202N BV fever in Germany. I steam blowing strong in spirit.

He has no power. I noticed the bottom of the duct, a flap is missing. Can this be the cause? I'm embarrassed to otherwise before the fuel line and to make rubber. Anyone who has had such a problem already.

Greetings from Germany Tilo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This is not so easy for us to understand. At least not for me. When I use a translater from German to swedish it doesn´t makes sense. And I think you have used a Google translater or similar. But we are willing to help.

Write in german, it will probably be easier to understand.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild-5.jpgOK,

ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein?

Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft.

Gruß Tilo

 

a404tg2010-10-05 23:06:56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK' date='

ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein?

Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft.

Gruß Tilo

[/quote']

Som jag uppfattar det med min bristfälliga tyska: det saknas en platta i botten av luftintaget, kan det medföra att motorn blir för varm?

 

Tilo tror också att motorn får för lite luft men det framgår inte om det är luft till kylaren eller till förgasarna. borde vara till kylaren av sammanhanget.

 

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK' date='

ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein?

Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft.

Gruß Tilo

[/quote']

Dampfblasenbildung im Benzin: ist das wann der benzin bekomt zu heis?

 

Zu wenig luft zum motor, ist das luft für der kühler oder für die vergaser?

 

Bitte entschuldigen meine deutsh, ich habe es für viele jahren nich gebraucht.

 

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi, 

ich muss mich erst einmal bedanken, dass ihr auf deutsch antworten wollt...danke vor weg...
Ja das Benzin bekommt sehr schnell Balsen und da durch läuft der BV nicht richtig.
Ich habe gesehen das die Luke in deutsch die Klappe vor dem Kühler zum Boden fehlt. (siehe Bild, see picture)
Ich glaube, weil die Luke fehlt, bekommt der Motor nicht genügend Luft.
Gruß Tilo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bensinen, och förmodligen hela motorn, blir varm och då går motorn illa. Kan detta bero på den saknade plattan i luftintaget?

 

Jag kan översätta ett eventuellt svar till tyska, efter bästa förmåga...

 

Ich verstehe ein bisschen deutsch aber ich weiss keines über der BV 202. Vielleicht kan die anderen leuten am diesen furum die frage antworten.

 

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...