Gäst a404tg Postad 5 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 Hello BV 202 friends my 202N BV fever in Germany. I steam blowing strong in spirit. He has no power. I noticed the bottom of the duct, a flap is missing. Can this be the cause? I'm embarrassed to otherwise before the fuel line and to make rubber. Anyone who has had such a problem already. Greetings from Germany Tilo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 5 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 This is not so easy for us to understand. At least not for me. When I use a translater from German to swedish it doesn´t makes sense. And I think you have used a Google translater or similar. But we are willing to help. Write in german, it will probably be easier to understand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst a404tg Postad 5 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 OK, ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein? Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft. Gruß Tilo a404tg2010-10-05 23:06:56 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 5 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2010 I understood this a lot better but still not 100%. Hopefully someone with better knowledge in german than I have will translate and reply. Pehaps ErikC304? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 OK' date='ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein? Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft. Gruß Tilo [/quote'] Som jag uppfattar det med min bristfälliga tyska: det saknas en platta i botten av luftintaget, kan det medföra att motorn blir för varm? Tilo tror också att motorn får för lite luft men det framgår inte om det är luft till kylaren eller till förgasarna. borde vara till kylaren av sammanhanget. Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 OK' date='ich habe eine Problem mit der Dampfblasenbildung im Benzin. Mein BV202N fährt sehr schlecht. Ich habe vor die Benzinleitung zu verlegen und diese durch eine Gummileitung zu ersetzen. Ich denke mein BV wird zu warm. Ich habe bemerkt, dass eine Klappe vom Lüftungsschacht zum Boden vor dem Kühler fehlt. Kann das das Problem sein? Ich glaube der Motor bekommt zu wenig Luft. Gruß Tilo [/quote'] Dampfblasenbildung im Benzin: ist das wann der benzin bekomt zu heis? Zu wenig luft zum motor, ist das luft für der kühler oder für die vergaser? Bitte entschuldigen meine deutsh, ich habe es für viele jahren nich gebraucht. Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst a404tg Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Hi, ich muss mich erst einmal bedanken, dass ihr auf deutsch antworten wollt...danke vor weg... Ja das Benzin bekommt sehr schnell Balsen und da durch läuft der BV nicht richtig. Ich habe gesehen das die Luke in deutsch die Klappe vor dem Kühler zum Boden fehlt. (siehe Bild, see picture) Ich glaube, weil die Luke fehlt, bekommt der Motor nicht genügend Luft. Gruß Tilo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kilen Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Bensinen, och förmodligen hela motorn, blir varm och då går motorn illa. Kan detta bero på den saknade plattan i luftintaget? Jag kan översätta ett eventuellt svar till tyska, efter bästa förmåga... Ich verstehe ein bisschen deutsch aber ich weiss keines über der BV 202. Vielleicht kan die anderen leuten am diesen furum die frage antworten. Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst a404tg Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2010 Hi, I have a question: The BV202N runs 39 km, the BV202N may still faster? What to do with the B18 engine to? Greeting Tilo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.