Gå till innehåll

gulla med frun för köp av grön bil.....


Gäst dogge

Rekommendera Poster

Gäst dogge

jag tror fler känner igen sig detta är kanske inte en sak ang bilar men lite ändå för det finns nog fler som gör som jag...ja tror/vet att vi flesta är slavar under våra flickvänner sambo fruar.sagan börjar med att ja lånade frugans 9-5 och på väg hem väjde för älgar och voltade ett par varv blev som gissat....bara skrot kvar men ja och jyckarna klarade oss med blåmärken det var en säker bil men vad hade det med mig att göra jo fick köpa en ny bil....kökschefen blev galen när grannen med hjullastare körde hem saaben....en mb320 införskafades lyckan är återstäld hemma.....så nu gullar man med chefen igen får vill ju ha en grön 6x6 så spa funkar alltid.... allt är okej grön 20bil skaffas men nu var det dåliga däck så igår så eldar ja i pannan fixar tvättkorgen....(nu är ja portad från tvättstugan men det är en annan historia)eldar i romantikkaminen kör diskmaskinen gissa om man blev bästPDT_Armataz_02_03.gif så idag skrider man till verket ringer morgan på fmw4x4 beställer däck till 20bilen och chefen får reda på det så gissa om det blev liv i luckan nu fick man köra snabeldraken(dammsugaren)i hela huset som straff för att men beställt däck och om ja ville ha varm mat.....nu vågar ja inte berätta att ja beställt winch av björn från kina då får man väl måla om huset till våren......känner ni igen er el är ja ensammen.....trevlig helg på er alla nu ska putsa fönster....PDT_Armataz_02_06.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Nä du är i gott sällskap  PDT_Armataz_02_23.gif

Det är nog många som får slita så för sin "hobby" eller leksaker som de även kallas.
Jag bollar lika dant säljer elller ger bort något, och det kan man berätta då blir hon glad, sen att man köpt något annat under samma tid och kanske lite mer eller dyrare saker, ja det får man smyga med.och gömma undan i röran så hon inte märker av dem. och när de väl upptäks så var det ju länge sedan det inskaffades och nästan glömt nu PDT_Armataz_02_32.gif
Ojojoj vad billiga vissa saker jag köpt är när man tala om hemma att de är inhandlade, och vad lite bensin de däringa gröna bilarna drar egentligen när man kör i skogen med dem, 
Ja jo de kanske suger i sej lite när man flyttar på dem PDT_Armataz_02_05.gif det går ju inte att undgå å se för dem så där är det kört. Ja om man inte portar dem helt från att åka med eller vara med när det tankas PDT_Armataz_02_36.gif 
Nu kan hon ju läsa och tyvärr så finns det ju forum där allt står.
Så det är väl lika bra jag börjar damsuga jag också eller torka fönster PDT_Armataz_02_41.gif PDT_Armataz_02_22.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hansen....så mycke man har dammsugit så kan du få ett el ett par tips.......min kan läsa också nu åkte man på att gå ut med sopperna.....glömde datan på.....fanPDT_Armataz_02_33.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sören

Jag fick valet, bilar, motorcycklar och snöskotrar Eller mig? Så, en kärlek eller flera? Mina leksaker vann, de är ju JAG och att vara utan de som är mitt liv håller inte och då får de vara. De kommer nog en som delar mina intressen och då kanske även jag kan dela intresset för snabelsvinet. PDT_Armataz_02_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bloodwheel

Ack! vilka problem ni har!!??

Själv har man följande bilpark

Sugge sugga tp51

volvo 164,lite ombyggd

Hot rod willys -overland-29

lelle lexus -92 brukspulkan

En gratis bil kanske på ingång!

 

Om jag vill ha flera fordon så köper jag dem ,man nämner det  hemma och hon säger bara

Behöver du hjälp att få hem den .

Dock skulle jag alldrig låna pengar för att köpa leksaker

thats it!

Skulle alldrig smyga eller gömma nått ,vad är vitsen med det ??Vi delar på räkningarna ,sen vad jag gör med mina pengar är min ensak ,liksom vad hon gör med sina....

Hon har ju sin knubbe kluns (cheva-66),sen köpte hon en totoro för en tusing i japan ,hon är gladPDT_Armataz_02_03.gif jag är glad ...PDT_Armataz_02_03.gif

Men det kanske bara är vi!

Är det nån här som känner igen detta ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Jag har också en historia med en 9-5:a, jag för min del valde att sänka farten med hjälp av vajerräcket. Det var en kvinna som svängde ut precis framför mig på E22 så vajerräcket känndes väldigt lockande just då.

 

Nu har var det hustruns 9-5:a och eftersom jag har för avsikt att införskaffa ett eller två fordon under sommaren så slog jag till och inhandlade en förra årets V70, med en snåldiesel i.

 

Allt frid och fröjd, den är billigare i försäkring och lägre bränslekostnad. Det var med 2 helt nya uppsättningar däck också.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja riktigt så hemsk är det inte, jag får nog också göra vad jag vill inom ramen för min ekonomi.

Det är nog mest att det är lite tids krävande hobby som gör att man ofta är borta och i bland länge.
Och skall man ha tid med både kärlek, hennes ungdommar, våran lilla gemensama tjej och resten av släkten, hus och hem samt sin hobby får man tänka sej för hur man prioriterar denna tid noga, då fungerar det nog bäst för alla, 
Ja här hemma i alla fall.
Sen om hon verkligen gillar allt "skrot" jag släpar hem är ju en annan sak, vi har ju alla lite olika intressen i familjen. och dessa måste ju till godo ses så alla är nöjda
Hon var fullt medveten om vilken skrot tomte man var innan jag flyttade ner, så man får nog ta det goda med det onda PDT_Armataz_02_23.gif
Skrattar i bland då jag får höra vad morsan sa första gången hon träffade min sambo. 
Ordagrant: Ja mycket kan man säga om Hasse, men han är då snäll med djuren i alla fall PDT_Armataz_02_25.gif
Vad tusan hon menade med det PDT_Armataz_02_12.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

ja så illa så man har koppel är det inte men däremot så skaffar ja nya leksaker så vill kökschefen också ha nya leksaker.....men då iform av inrerdning kläder osv....så jämka får man göra men när det blir för mycke saker på gården el i maskinhallen så grymtar hon lite....till våren ville hon göra fint i ladan där korna har stått kanske göra en liten loppis så när hon öppnade dörrarna och fick se en traktor snöskotern div annat då gick hon i taket....PDT_Armataz_02_05.gif men vad gör man inte...man är intee 20 längre så man får vårda det bästa man har vill hon ha nått då köper ja det ja får ju kärlek och varmmat varje dag så finns inget att klaga på......men lite kul är det chefen ska ju eventuelt med till klas b på träffen i maj och ligga i militärtält så ja har den bästa chefen ja kan önska mig.....det tror ja alla har här...PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Puppe

För några år sedan sändes en dokumentär på TV som handlade om en MC-klubb utanför Stockholm. På klubbens område bodde det en medlem, en kille i 50-årsåldern. Övriga medlemmar hade egna bostäder. Han hade bra arbete som han skötte och allt annat var frid och fröjd. Naturligtvis frågar journalisten varför han bor på klubbområdet. Det visade att hans fru hade ställt ett ultimatum, henne eller hojen. Svaret blev:

"Då tar jag hojen. Den går igång på första kicken, det gör inte du."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst outlaw99

Jag håller med Bloodwheel, så länge jag betalar min del av räkningarna så är det bara att handla leksaker!

 

Man ska köra öppna kort det lönar sej i längden!

 

 

 

Väl mött i skogen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Ja, det där med livskamrater är ju en del av livet, kanske därför det heter så? Likaväl så är hobby, intressen och fritidsaktiviteter en del av livet. Och det är just dom sistsnämnda som formar ens personlighet. Och det var ju den personligheten ens partner fastnade för en gång i tiden.

Om den ena eller andra parten börjar ställa krav på att man ska förändra sej eller sluta med det ena eller andra så blir det inte bra. Visst ska man kompromissa och ställa upp för varandra, hjälpas åt med allt och så vidare.

 

Jag lever själv, och planerar min tid och använder mina pengar precis som jag själv vill idag, men det har inte alltid varit så. Hade en fru som fulat ut sej hos både A och F-kassan och fick varken föräldrapenning eller arbetslöshetsersättning. Jag jobbade på två jobb för att få allt gå runt när hon satt och rökte under köksfläkten hela dagarna. Och att hålla på med mina intressen var ju inte att tänka på! Jag blev inte gammal där inte kan jag ju säga.

 

Sensmoralen är väl att ingen mår bra av att hålla liv i nåt som är dödsdömt, kan kan man inte få vara den man vill och måste spela nån form av teater för att passa sin partner så kommer man ångra att man inte gjorde nåt åt det den dagen livet har sprungit förbi en.

 

Grattis till er som hittat "rätt" partner som skrattar på rätt ställe i filmerna!

 

SKREV OBELIX 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Björn

Coolt,

 

Man blir ju nästan rörd av att läsa er mera personliga inlägg som visar på tänkande känslofulla fina människor!

Detta är av mig inget ironiskt inlägg, utan bara ett kvitto på min direkta reaktion.

 

Vänligen // Björn

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Det är väl värt att "gulla med frun" för att få köpa gröna saker, men lika mysigt är att se frun köra runt med 903.an till ICA och handla! Hon tycker att mittdörrarna är praktiska att ställa in matkassar i, rätt höjd...

 

Enda klagomålet från henne är att sikten vid backning är dålig.

 

Tips! Värmesits av liggunderlag att sitta på samt egna hörselskydd går alltid hem och utfärder med blandade mål...Inte bara bunkertripper!

 

Mvh Tomas L / slangdrakskötare både hemma och i sommarstugan/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst AlterEgo

Min käresta var väl lite svalt inställd till Lada Nivan när jag köpte den som leksaksbil, men vi hade lite diskussioner förr när det började ansamlas veterantraktorer här hemma på gården. Fast det visade sig ju att dom var ganska användbara... Liksom Nivan.

 

Såpass användbar att när jag började prata om att byta bort den mitt i vintern lät det istället "Du säljer den inte förrän du har en annan som kan ta oss genom snödrivorna och dra loss dom andra bilarna! Men OK då, det räcker med att du har en annan på gång in..." Och så blev det.

 

Annars brukar jag få lite gliringar om maskinerna här hemma, har man åtta femtiotalstraktorer är sannolikheten liten att allt fungerar på alla samtidigt och då får man höra sånt som "När kan vi använda grävaren igen?"

 

Kärestan frågade för ett tag sedan hur många kilo järn i månaden jag asat hem sen vi köpte stället och svaret blev en chock för henne. 524 kg i månaden, men jag tror det har lugnat sig lite det sista året. Det har bara blivit en TGB13. Och ett par motorsågar till tror jag. Och en trädgårdstraktor. Och...

 

Kan ju tillägga att jag bekostar alla leksaker ur egen ficka, både inköp, bränsle och underhåll. Jag har mina intressen och hon har sina och respekterar det. Hon har en massa djur... Det bäas och grymtas och kacklas och gals och mjauas mest hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bloodwheel

bäas,grymtas,klacklas,gals,mjauas...

Garvas så jag dör PDT_Armataz_02_02.gif

Skönt att veta att jag inte är den ända som har det bra!

Det verkar vara knepigt att kombinera vår hobby som är tidskrävande med ett fungerarnde familjeliv!

Det är ju ge o ta i varje förhållande, men så länge det går att kombinera och det funkar för bägge parterna så säger jag bara tummen upp.

Har sen respektive ett eget intresse så är toppen! 

Tyvärr så känner man människor som har dåliga ,gnälliga förhållande ,men dom flesta verkar vara livrädda för att vara ensamma/singla,och hellre har dåliga förhållande,känner till flera sådana par tyvärr....PDT_Armataz_02_42.gif

Fa..nu låter jag som dr Phil....

 

Har vi inga tjejer här som har några synpunkter?.......

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
I högsta grad relevant diskussionsämne som jag avstår från att göra inlägg i. PDT_Armataz_02_23.gif Men flyttar tråden till Övrigt, eftersom det sannerligen inte bara rör Volvos C3-serie. PDT_Armataz_02_32.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst AlterEgo

Plankat från Fordsonforumet:

 

Manual i Traktorfetischism kontra flickvän.

 

Det börjar med en Traktor.

Skriver en (1) Traktor. Din flickvän kanske ler lite milt överseende och berättar för sina kamrater om sin 30 eller 40-års krisande pojkvän.

Alla skrattar och allt är gott och väl.

 

Sedan känner du att du vill ha en Traktor till.

För att ha en särskild att åka till jobbet i, eller för att du vill ha en orginal och en lite ombyggd. Det finns, som du mycket väl själv vet, miljoner anledningar till att ha en till. Även denna Traktor brukar partnern acceptera även om hon nu tycker att du börjar bli lite lätt besynnerlig. Hon talar om det med sina kompisar och det är fortfarande lite roligt. â€Han är väl för söt...â€.

 

Den tredje Traktorn, som är lika säker som amen i kyrkan att du vill ha (du vet själv att det är så), genererar en ganska sur min och en medellång diskussion om vad pengar bör användas till, upptagen garage-, alternativt förråds- eller lägenhetsyta, â€när ska du använda den?â€, â€vad kostade den?†och så vidare.

Kvinnan i ditt liv säger nu till sina vänner att du inte är riktigt klok.

 

Den fjärde Traktorn är svårast men klarar du den är du â€hemmaâ€.

Här gäller det att gå mycket noggrant och strategiskt till väga. Ett bra sätt är att bjuda på god och trevlig middag. Med mycket vin.

När rätt stämning inträtt antar du en hundvalpslik min, säger att du vet att hon är irriterad över dina tre Traktorer och berättar sedan tårögt om â€det fantastiska erbjudandetâ€. Du har av en ren slump fått reda på att â€din†första Traktor du ägde är till salu för en struntsumma! Den du faktiskt hade när det begav sig. Du säger att du vet att det är mycket begärt men får du bara köpa denna Traktorn så kommer du vara nöjd och glad sedan. Du har så att säga de Traktorer du behöver för all framtid.

De flesta kvinnor går faktiskt på detta. Är du tillsammans med en mycket viljestark kvinna och/eller en absolutist kan du behöva lägga in ett förslag om att du så fort som möjligt ska göra dig av med en av de andra Traktorerna för att få plats för din gamla ögonsten.

Fungerar inte heller detta så får du prostituera dig. Gör vad som helst. Erbjud dig att diska under ett helt år. Jag skriver det igen – gör vad som helst för denna fjärde Traktorn är förutom att den är svårast att få till stånd också den viktigaste ur fortsatt fordonssamlingsperspektiv.

 

Du har nu fyra Traktorer (den du eventuellt var tvungen att lova sälja visade sig osäljbar – givetvis).

Du har nu grunden till riktig Traktorfetischism. Nästa steg är att plocka ned en eller två Traktorer i delar. En normal kvinna har mycket svårt att urskilja vilka delar som hör till vilken Traktor och hur många delar en Traktor faktiskt består av.

Du kan nu köpa en eller ett par Traktorer i delar och så länge du alltid har en viss mängd delar liggandes kommer du kunna slingra dig vad gäller det verkliga antalet hela Traktorer.

En variant på temat är att du säger dig ha en kamrats Traktor inne för något arbete. Du kan till och med köpa Traktorer och säga att det är för en Traktorkamrats räkning. Du bara förvarar den under någon vecka.

 

Vid det här laget har du runt sex-sju Traktorer och har uppnått det perfekta stadiet i förhållandet till din flickvän.

Nu har hon antingen lämnat dig för alltid - ELLER - resignerat och betraktar inte längre dina Traktorer som individer. Nu är de inte längre â€den röda, den blå och så den med det de stora däcken†osv. Nu är de â€alla dina Traktorerâ€. Observera – inget antal utan en odefinierad mängd. Nu kan du i mån av plats, tid och pengar göra vad du vill. Köpa, sälja, byta, bygga och leva lyckligt i alla dina dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mikael S
Plankat från Fordsonforumet:

 

 

Hmmm Den där skrev jag för många årsedan... fast då hette den Jeepfetischism....

Kul att det kommer ut andra varianter!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst AlterEgo
Plankat från Fordsonforumet:

 

 

Hmmm Den där skrev jag för många årsedan... fast då hette den Jeepfetischism....

Kul att det kommer ut andra varianter!

 

Han som skrev det på Fordsonforumet har ett förflutet i offroadsvängen... Och att det sprids är väl bara ett bevis på att det fungerar.

 

Jag kan ju tillägga att jag har en kompis som samlar på motorsågar. När han hade runt 300 gav frun upp. Gav upp att tjafsa om det alltså... Antalet sågar i samlingen närma sig fyrsiffrigt varav uppskattningsvis 400 är i sådant skick att det bara är att tanka' date=' dra i snöret och köra. Och dom lever fortfarande ihop. Frun och han.

 

Läs mer på http://www.atl.nu/Article.jsp?article=62643&a=Motors%E5gsfrossa%20p%E5%20internet

Han är också troligen ensam om att ha kört motorsåg inne i studion på Radio Kristianstad, under direktsändning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...