Gå till innehåll

gulla med frun för köp av grön bil.....


Gäst dogge

Rekommendera Poster

Gäst SGT.TROUBLE

Jo man har nog fått gulla lite förr när man skulle handla,men numera säger hon inget utan mer pikar ibland att det är tur att du har din bröte å leka av dig med.och som någon tidigare skrev att ytan mina prylar är ju inte jag jag.så då får d va isåfall,för jag måste få vara mig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rookien

Vi hade en Ford som andrabil tidigare en -95a som blev krockad och inlöst av försäkringsbolaget.

Ny andrabil behövdes så jag började kolla blocket efter Volvo runt 10.000kr.

En C202 dök upp och jag började kolla vad det var för något som såg ut som en Valp men ändå inte var en original Valp.

Ja då var det såklart kört, hade det varit en original hade det inte blivit något köp för den måste kunna hålla motorvägsfart för att fungera som en andrabil och jag har inte tänkt samla terrängfordon.

 

Det blev inte den första jag hittade på blocket för 10.000, den var för dålig. Däremot dök det senare upp en på anbud från räddningstjänsten. Bjöd 26.000 och fick den.

 

Frun har ju accepterat det, men jag har fler gånger fått höra att hon trodde jag skulle köpa något i stil med Nissan Micra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Anneli

Jag går inte på mannens försök med "valpblicken". Ska han köpa något nytt grönt får han laga min moppe först! Inte en pryl till innan moppen funkar!

Visst tycker jag oxå att det är kul att åka i skogen, men nu räcker det med bilar! När jag har körkort kommer han få böna och be om att få köra sina älskade gröna bilar.

Sa jag att jag är rödhårig och har ett himla bra minne? 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

Min tjej köpte en fyrhjuling, så då tyckte jag att det inte var mer än rätt att jag köpte en sexhjuling (ZIL 157). 

Hon hade inget emot det, utan hjälpte till och med till att köra hem den på ett maskinflak. 
Nu har hon provat ryssen  i terräng en gång och vill köra mer. Så jag har inga problem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lärde sig köra i c202'an men gjorde uppkörningen i vanlig låghjuling. 

Så här var det mycket sura miner när jag härrom året var på väg att sälja den, kanske har hon inte kommit över det än med tanke på hur mycket det gullas.

edit rättat stav fel gullas ska det vara fingrarna slant visst PDT_Armataz_02_29.gif

eile2011-03-14 12:47:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hämtade hem C303'an var vi väl inte sambo på sådär jättealvar...

Hennes första provkörningslutade dock med förarbyte i vänsterfilen på bron över Norsälven pga "wobbling" (ja det är ju lite glapp vid omläggning o skall man styra emot så..)

 

En tur till sommarstugan vintern efter gav dock lite argument (även om det var klantigt av mig o backa ner i diket...)

 

Hur som helst så var det ju onödigt med 3 bilar på 2pers 

Sambon som kört liten röd så länge hon kunde minnas fick offra sin på blocket.

 

Samåkning alt hon ford o Jag Volvo C3 om 2 bilar behövdes.

 

Dax o byta bil, o HON stred för en Ford SUV... Va man fick streta emot  PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hursomhelt så var det tjänstgöring i Avesta i helgen o naturligtvis fick jag åka Ford dit, o galant så körde hon C3 till o från jobbet inkl skjutsa jobbarkompis hem efter skiftet.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hej alla forumdeltagare......väldigt intressant vi är inte bara en bunt fordonstokiga individer utan när man läser texterna så är vi mänskliga många tror säkert att vi bara dricker bensin/diesel och andas avgaser men vi är gulliga mot våra flickvänner och visar tar hänsyn inte bara pratar fordon osv.......PDT_Armataz_02_02.gif har nu börjat bygget med mitt tomma chassi som frun direkt när karrossen låg klossad på ramen säger hmmm den där är gullig får ja köra den i skogen när den är klar.......och vad säger man.......självklart hjärtatPDT_Armataz_02_03.gifPDT_Armataz_02_03.gifuploads/1512/1.JPGuploads/1512/2.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hej

Jag får säga att jag är rätt imponerad av att ni får era fruar/sambos att köra grönbilarna över huvudtaget. Min sambo vågar knappt sätta sig i förarsätet på 11 bilen. Bilen är tydligen jättefarlig enligt henne och låter massvis.

Kan tilläggas att hon aldrig kört en bil i hela sitt liv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman
Hej

Jag får säga att jag är rätt imponerad av att ni får era fruar/sambos att köra grönbilarna över huvudtaget. Min sambo vågar knappt sätta sig i förarsätet på 11 bilen. Bilen är tydligen jättefarlig enligt henne och låter massvis.

Kan tilläggas att hon aldrig kört en bil i hela sitt liv.

 

Kanske inte helt rätt bil att börja med men det fungerade bra på syskonbarnen. Att åka valp var enligt 5 åringen roligare än grönaluundPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Hur som helst så var det ju onödigt med 3 bilar på 2pers 
Va?

Jag har sju bilar (precis gjort mig av med några)' date=' tre motorcyklar, en traktor (precis sålt en där också) och två mopeder. Tjejen har en bil, en motorcykel och en fyrhjuling. 
Vi tycker det är rätt lagom. Eller, ja... vi letar efter en fyrhjuling till, och kanske en 13-bil... [img']smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]

Jag vet att många har betydligt fler fordon än så, och ändå är allt frid och fröjd hemma. 

Norrhyttan2011-03-16 11:45:29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja har man utrymme så funkar det säkert bättre PDT_Armataz_02_02.gif

Jag hyrde en grävmaskin innan jag flyttade hit och grävde en så stor grusplan det gick att få till på gården, mitt i villa kvarteret, 
Nu med en 13 ett skåp på stödben brevid och 2 person bilar får jag nästan inte plats att gå mellan huset och 13 bilen eller skåpet och grannes garage som taket sticker in ca 20-30 cm över på våran gård. och i vårt garage är det fullt av bra att ha saker så där går inget större än en skottkärra in. parkeringen jag gjorde brevid vårt garage har blivit ett uppställnings område för byggstälning virke och gamla bildelar. är glad varje dag grannen inte klagar över det, då deras uteplats gränsar mot detta.
för att de 2 vardags bilarna skall få plats har jag börjat köra över blomlanden och gnida gammel Audin mot en syren buske/träd, till hon som äger hus och mark sin stora förtvivlan PDT_Armataz_02_30.gif.
Så nu pågår operation övertalning att få bredda gång grinden in i trädgården, så det går att komma in med en eventuell bil där också. 
Men man kan ju inte fylla tomten med hur mycket som helst när man bor i ett villa kvarter´
Måste ju tänka på grannarna också PDT_Armataz_02_14.gif 
Tycker de är toleranta ändå med tanke på hur det ser ut i bland .
Så alla har vi olika förutsättningar. men jag glädjs verkligen med er som kan ha både plats och annat för att ha många fordon, som ni kan visa upp för oss andra PDT_Armataz_02_43.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hasse om nu grannarna inte klagar över ditt behov av garage så vad säger kommunen dom kan va otrevliga att ha att göra med.....du får göra som vi som bor på landet köpa en gård med många byggnader typ garage stall lada maskinhall......men tro mig ju större man har desto fler saker köper manPDT_Armataz_02_03.gif ja gillar inte att en hel gård ser ut som en skrot så ja försöker ställa allt under tak förutom det man åker i dagligen som då inte får plats inne men ska villigt erkänna att de börjar bli trångt....men kollade med kommunen efter som det är en jordbruksfastighet så får ja endast bygga ut 90kvm på huset med bygglov men får bygga hur stor maskinhall ja vill utan bygglov....snacka om konstiga el fel i lagarna.....mvh DPDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

H.Hansen - Det låter, precis som dogge säger, som det är dags att flytta från trånga villaområdet och köpa en gård. PDT_Armataz_02_02.gif

Det roliga med det är att en gård ofta är billigare än fina villan. 
Jag flyttade från en liten hyrd villa på 80 kvadrat, utan så mycket som en carport, till en gård med 200 kvadrats bostadshus och 1.500 kvadrat biutrymmen. Får väl in 30-40 bilar inomhus beroende på hur tätt man packar. 
Och det blev billigare sett till totalkostnaden! 

Jag förstår att det finns många fördelar med villa, radhus och lägenhet - men det blir rätt jobbigt om man har vår hobby. Det framgår om inte annat av din beskrivning. Måste verkligen gratulera till att du åtminstone har jävligt bra grannar. I många områden hade du dragit på dig onda ögat, anmälningar och besök av Robert Aschberg. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja här i Skänninge fick vi inte ens byta färg på teglet på taket när jag bytte tak på huset.

Tänkte fixa till ett rum på vinden och skulle göre en kupa med fönster, men det var ingen ide att ens söka bygglov.
Stan är ju tydligen Sveriges vagga enligt de på komun kontoret. Han där Birger Jarl föddes ju och verkade bara några km härifrån.
Så de är inte allt för positiva när man kontaktar bygglovs kontoret. så bygga ut garaget är nog svårt att få till PDT_Armataz_02_13.gif
Och att flytta å köpa en Större gård, är inte aktuellt, här är myllan värd guld, då det odlas friskt på slätterna runt om, så sådana gårdar kostar mycket här. Och på en sjukpenning och undersköteske lön köper man inga mång miljonsgårdar. 
Men vi trivs här i vårt lilla hus, så man får anpassa sej till omständigheterna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

Bahh... Typiskt kommuner. Okej om Birger Jarl föddes där, men han bodde ju knappast i er kåk, eller?

Om marken är värd mycket pengar brukar det betyda att det finns avstyckade gårdar. Min gård har urprungligen varit på 60-70 hektar (smått med Skänningemått) men är idag avstyckad till 2,5 hektar, alltså bara ett par rejäla hästhagar. 

Huvudsaken är att du trivs, och det gör du ju. Och som jag sa tidigare, du verkar ha en jäkla tur med grannarna! PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
PDT_Armataz_02_30.gif ja nu bakar inte jag det sköter köksavdelningen om.
Jo kan inte klaga på grannarna, visst en av dem är svärföreldrarna så det underlätta ju lite PDT_Armataz_02_23.gif
Bra med både barnvakt och lyfthjälp så nära
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Jag har sju bilar (precis gjort mig av med några)
Räknade visst fel. Sålde en bil igår' date=' men det är lika så förbannat sju kvar... [img']smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hur motiverar man något så onödigt som en kokvagn. Skulle vilja ha en sådan för att ha när man åker ut och tältar med terrängbilsfolk från stockholmstrakten. Tyvärr så är dom gjorda för typ 50 pers och inte 5 som lär bli det antal jag kommer laga mat till med den. Så bra argument välkomnas varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman
Hur motiverar man något så onödigt som en kokvagn. Skulle vilja ha en sådan för att ha när man åker ut och tältar med terrängbilsfolk från stockholmstrakten. Tyvärr så är dom gjorda för typ 50 pers och inte 5 som lär bli det antal jag kommer laga mat till med den. Så bra argument välkomnas varmt.

Praktiskt att ha vid elavbrott, Om det är en sån med ångpannor så finns det ju massa bra användningsområden: värma plaskpoolen med på försommaren, smälta snö på vintern m.m.

 

Bara det faktum att du skulle må så mycket bättre av att ha en är ju argument nog  :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin
Hur motiverar man något så onödigt som en kokvagn. Skulle vilja ha en sådan för att ha när man åker ut och tältar med terrängbilsfolk från stockholmstrakten. Tyvärr så är dom gjorda för typ 50 pers och inte 5 som lär bli det antal jag kommer laga mat till med den. Så bra argument välkomnas varmt.

Praktiskt att ha vid elavbrott' date=' Om det är en sån med ångpannor så finns det ju massa bra användningsområden: värma plaskpoolen med på försommaren, smälta snö på vintern m.m.

 

Bara det faktum att du skulle må så mycket bättre av att ha en är ju argument nog  :)
[/quote']

 

Inga dåliga argument. Då återstår bara att hitta en kokvagn på ett avstånd mindre än 20 mil från Stockholm.

Till sommaren ska jag se till att ha en kokvagn i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst så var det ju onödigt med 3 bilar på 2pers 

Va?

Jag har sju bilar (precis gjort mig av med några)' date=' tre motorcyklar, en traktor (precis sålt en där också) och två mopeder. Tjejen har en bil, en motorcykel och en fyrhjuling. 

Vi tycker det är rätt lagom. Eller, ja... vi letar efter en fyrhjuling till, och kanske en 13-bil... 

Jag vet att många har betydligt fler fordon än så, och ändå är allt frid och fröjd hemma. 
[/quote']

 

Njae, var lite för versfoten också.....

Var ju en Skoda Felicia som "offrades"

 

Sambons 2 pojkar hade 1-2 bilar var när de bodde hemma ( nu är det väl bara 3 kvar när de flyttat), o Sambon fyllde på med en husbil åxå.

 

Så 6 bilar o en båt står framför huset även om inte alla är inregistrerade, och för småpojkarna är det ju dyrt att äga bilar...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 years later...
På 2011-03-13 på 01:00, Gäst AlterEgo säger:

Plankat från Fordsonforumet:

 

 

På 2011-03-13 på 01:00, Gäst Mikael S säger:

 

 

Hmmm Den där skrev jag för många årsedan... fast då hette den Jeepfetischism....

 

Kul att det kommer ut andra varianter!

 

På 2011-03-13 på 01:00, Gäst AlterEgo säger:

 

Han som skrev det på Fordsonforumet har ett förflutet i offroadsvängen... Och att det sprids är väl bara ett bevis på att det fungerar.

 

Jag kan ju tillägga att jag har en kompis som samlar på motorsågar. När han hade runt 300 gav frun upp. Gav upp att tjafsa om det alltså... Antalet sågar i samlingen närma sig fyrsiffrigt varav uppskattningsvis 400 är i sådant skick att det bara är att tanka' date=' dra i snöret och köra. Och dom lever fortfarande ihop. Frun och han.

 

Läs mer på http://www.atl.nu/Article.jsp?article=62643&a=Motors%E5gsfrossa%20p%E5%20internet

Han är också troligen ensam om att ha kört motorsåg inne i studion på Radio Kristianstad, under direktsändning.

 

Kopiering är en sorts smicker sägs det. Välkommen till Zombie-tråden-de luxe!

 

Jag talade med några arbetskamrater idag, på lunchen, om att jag en gång i tiden för länge sedan skrev en manual i hur man hanterar sitt samlande kontra sin flickvän. Och att det på nätet utvecklades en rad varianter på den (för länge sedan) - traktorer, stereoanläggningar, bilar, datorer, vapen, etc. men även handväskor och skor (skrivet av kvinnor får man väl anta). Tydligen för motorsågar också... Nu ikväll kom jag på att jag måste googla - and lo and behold - jag hittade den här gamla tråden! Självklart måste jag registrera mig för att ändra det som är fel på Internet... ;-)

 

De inlägg jag citerar är lite roliga i det att en person säger att han har skrivit det. Det må så vara att han skrev det för sitt intresse men det är jag som är upphovsman. Jag skrev den ursprungliga texten och den handlade om cyklar. Sedan skrev jag den för mopeder och slutligen för klockor.

 

Är fortfarande lyckligt gift - utifall att någon undrar. Alla de gamla samlingarna är kvar och får väl erkänna att det tillkommit nya - gamla Ambassadeur: er, kulörta glasfiberspön och ABU Hi-Lo wobblers också...

 

Så nu är det ett fel mindre på Internet. Jag och min väpnare Sancho Panza drar nu vidare för att upprätthålla Internets moral.

 

PS. I mitt dagliga blocket-svep kan jag inte låta bli att klicka mig in på annonser för TGB 903. Minnen av en sådan i Marma eller Kungsfors, tidigt 1980-tal, på övning sitter hårt i bakhuvudet. Varm (i jämförelse med utanför) bekväm (i jämförelse med ett traktorsläp) och snabb (i jämförelse med att gå)! Egentligen vill jag nog helst ha en 2062. Hur många sådana kan man ha? Den fjärde är den som är svårast att få till…

 

Vänligen

Upphovsman

Redigerad av Upphovsman
Styckesindelning
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...