Gå till innehåll

Övriga Filmklipp


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

Nej, vi fick bara berätta vad vi sett och sedan knalla vidare.

Det var under vår soldatmarch och vi gick och turades om att bära 2 killar på bårar i solen på en ca 1km lång asfaltsraka , jag längst bak, vi gick på "fel" sida vägen (höger) med ryggen mot korsningen men 11 tutade precis innan och höll ut en bit för att vi vinglade nog en del ( slutet på dag 2 :) och jag vände på huvudet för att kolla vad som tutade och då small det, när 11 fick sladd så var den påväg rakt mot oss innan den fick fäste igen några meter bort o for över vägen ner i vänstra diket istället strax framför oss....

 

Det var därför vi var där vi var, sen avslutade vi marschen och hörde inget mer ( vi var på T2 de var på P4)

 

Båda förarna lär väll vara glada att inte vagnen gått lite fortare, 11an lite saktare, 11an inte körde lite mer till vänster på vägen mm.mm.mm.mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sk#t-kass bandvagnsfilm.... ;)

[videoklipp, men jag väljer att enligt god internet-sed att inte citera även denna. Därför gör jag bara en mindre notering om att här fanns ett klipp. Banan. På så sätt blir inte sidorna allt för länga bara för att någon har citerat både bilder och videoklipp, därmed blir hela forum-upplevelsen för alla parter än mer trivsam. Egentligen borde jag gå och lägga mig nu, så man äntligen kan kliva upp och tvångsmata hövvet med underbart kaffe :) ]

Inte den längsta turen kanske  :wacko:

 

Har ni inga fula telefonförsäljare i grannskapet som du kan försöka pricka med vagnen? :)

(Skulle ju lätt bli succé) 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finnar å ryssar är stora kunder på tatanka, det går åt en hel del reservdelar till axlarna... detta var ju ett bra exempel. Visst var det ett volvoportaldrev som rasade i filmen?

Jo, 4-5 kugg borta på stora portaldrevet.... Inte så kul om man är långt i från civlisationen. Portaldreven kan rasa om man har mycket pulver i spisen, kör på konstant hjulspin, och ett hjul lättar. Då accar hjulet upp i rotationshastighet, och när sen hjulet återfår markkontakt blir det tvärstopp med överbelastning av kuggarna som följd. Skulle gissa på att glapp i hjullagret och visst flex i locket på portalhuset kan bidra till att stora drevet snedställs lite vid max belastning. Resultatet är sned punktbelastning av kuggarna, och det tål dom inte.... =ras. Går att få även på en TGB med orginal B30 om man hoppar med den, i kombination med blyfot.

 

MVH Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stad och stad, finns det inte krav på en viss befolkningstäthet och lite hus för att vara stad? I och för sig allt är relativt :D

 

Stor härlig lekpark i alla fall :wub:

Blä på dig  :wacko:

 

Östersund är ett Falkenberg ifrån att vara lika "stort" som Eskilstuna :)

Alt. ett Skövde plus halva Växjö :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä på dig  :wacko:

 

Östersund är ett Falkenberg ifrån att vara lika "stort" som Eskilstuna :)

Alt. ett Skövde plus halva Växjö :)

Jag vet, jag kan bara inte låta bli :D  Jag såg varken hus eller befolkning, när jag säger Eskilstuna menar jag tätorten så jag hade väntat mig film från Östersunds centrum ^_^

 

Fint att du är stolt över din hemstad! Jag skulle aldrig lägga ut en film om Eskilstuna, bor längs bort i hörnet av kommunen och vill helst inte förknippas med tätorten B)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...