Gå till innehåll

Dyr försäkring på valp?


Rekommendera Poster

Funderar lite på om ja betalar för mycket i försäkringspremier på min valp,de flesta tycker att den verkade hög.

Betalar 170sek för bara trafik i månaden,va tycker ni?

Bolaget är folksam

Redigerad av B2600
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja när det gäller försäkring av våra gamla bilar är nog TH att föredra, och ring dem å prata med en handläggare, över nätet kan det bli fel,

Sänkte försäkringen med flera hundra på att byta till dem när jag kollade runt angående min 13 bil, och ändå ändrade jag från halv till helförsäkring, och fick ett försäkrings värde på bilen på 50 papp

Jag betalar 130 kr månaden för helförsäkring där nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahaja sedär ja,mm blirnog att prova med th frampå då,grejen är ju den att ja har allt annat genom folksam tex hus,fritid mm(genom facket),personbil,å brand på villan är separat.

hoppas dom inte misstycker med bytet då,men ja tror ja måste ställa av valpen för att kunna byta bolag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller gör ett ägar byte med tex sambon fram och tillbaka, så slipper du på ställnings avgiften igen.

Jag skrev över 13 bilen på min sambo, för att enkelt kunna byta försäkrings bolag, annars hade jag fått vänta tills årsförfallodagen, innan jag kunde byta från det bolag där vi har allt annat försäkrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ok,haha då får ja ge mig ut på sambo-jakt eftersom ja är vild å skild skild ett par år tillbaka.

men ja kan väl likaväl skriva över den på en kompis nåra veckor??

 

Ja det funkar nog bättre med en kompis, tänk om sambon passar på att sälja för att du skall hålla dej från gamla bilar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var skillnad 170 kr/mån för trafikförsäkring i Folksam mot Trygg Hansa 80 kr/mån för helförsäkring!

 

 

 

åäö (testade bara om det gick att skriva stora åäö. Det gick inte.

Redigerad av Beau
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...