Gå till innehåll

Bälte till TGB 1111


Pvpjtgb1111

Rekommendera Poster

Skall kolla om jag inte råkar ha ett par uppsättningar från en 13 eller om det var en 20 bil liggandes, tycker de ser ganska lika ut.

är det samma så får du en mot frakt kostnad.

Mina ser och verkar vara ok , så att ligga på ett par i reserv kanske är onödigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bälteslås/bälte till baksätena på min 11 var samma som mittbätet bak på volvo 240(tror det är samma på sena 140 och 740/940), dock ser låstungan inte likadan ut som på dessa som på bilden.

Jag misstänker dock att det kan vara samma som sidobältena bak, de såg ungefär ut som din bild. Kolla på en lokal skrot om du har möjlighet, volvo har nog försökt använda samma grejor i sina olika bilmodeller(stora serier av samma modell=billigt) så något borde passa. Eventuellt har man bytt leverantör mellan årsmodellerna och därmed fått annan form på dem men som sagt, något borde man kunna finna på skroten som passar.

är det midjebälte du söker borde du kunna byta hela bältet mot 240:s midjebälte bak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mycket delar från Volvo ordinarie sortiment att bygga personbilar, lastbilar, traktorer o hjullastare mm användes i de olika TGB'erna.

 

Känner igen bältena, inte samma som på min, men i nån Volvo runt 140-240 skulle jag gissa, är det 3-punkt eller midjebälte? Kan ju va mittbälte bak?

Fanns tidvis dubbla leverantörer av vissa delar, hastighetsmätare fanns väl både VDO o Bosh(?) parallellt, kan ju va så med bälten också??

 

Lokala skroten kan säkert detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tanken har slagit mig att det säkerligen använts till något annat inom märket och i och med att det är tvåpunkts så blir det ju ganska begränsat, men ändå jag har inte kommit på vart man ska leta :) Bak i 11-bil så vet jag att det är 240 liknande, men som JDW säger kanske det är mittbältet bak i en 140, då de är i samma tidsålder, alternativt en tidig 240.

 

Just nu sitter ett bälte från en Saab 900 men det är ju roligare att ha samma typ som satt original, därav frågan om någon har eller vet om nåt liknande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade mina bälten jag har liggandes, men det är ju rull bältena och de såg inte alls ut som dina,

Men det finns ju en möjlighet kvar, det är midje bältena från sjuktransport skåpet, De använder jag ju inte alla, skulle kunna plocka bort ett lämpligt komplett om det inte löser sej för dej. Några har jag när jag surrar saker under transport. Man får ju ändå inte ha folk i skåpet vid färd civilt.så ett kan jag avvara utan att det gör något

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...