bloodwheel Posted May 3, 2012 Report Posted May 3, 2012 Då var det dags att få igång suggan!!! Planen är att snygga till den utan några superkrav på finish eller 100%original Dock kmmer den att återgå till armygreen! Däremot en trevlig åkkärra som man kan plaska med i geggan och köra o handla glass Det som står på listan just är bromsar eller brist på bromsar... Känns som prio ett eftersom bilen väger lite och frugan vill inte att jag använder hennes träd eller buskar som stoppklossar,lite trist! Fick ta på en renoveringssats till huvudbromsen på altyco. Så nu är den ok,hade lite strul ,men det visade sig att en liten packning inte kommit rätt.... skall övertala brosan att hjälpa till med luftningen vid tillfälle. Parkeringsbromsen verkar nån ha påbörjat ,med stag och skivbroms på kardanen,men inte så mycket mer,lite trist Motor/vxl verkar funka (mercadiesel/5vxlmanuell) ,dock har nån glömt att montera en kylfläkt,lite trist de med. Skall först få den ok mekaniskt och kanske får den ställa upp om traktor här hemma! Karrossen och rosten förtränger jag för tillfället eftersom det är mycket hål och lite plåt Det jag fortfarande jagar är en framskärm och dörr...
H.Hansen Posted May 3, 2012 Report Posted May 3, 2012 Härligt ändå en bil som får lite kärlek, den ser ut att behöva det, men ändå ett bra objekt, skall hålla ett öga på detta :)
bloodwheel Posted May 4, 2012 Author Report Posted May 4, 2012 Den behöver mycket kärlek Innan jag sätter kapen i den så måste jag fråga. är det nån här som ligger o trycker på suggadelar,sparar kanske till en regning dag??? Det är dags att släppa på delarna! Jag behöver Gångjärn karrosseridelar,har du en nerkapad bakdel/framdel eller bara taket,har du byggt en epa av en sugga så har du säkert nått liggande,kanske är det rostigt ,men bättre än mitt! så kan det vara av intresse! stötfångare fram /bak Dörrar fram Framskärmar baklucka fönstermekanismen inredningen till dörrar,,kanske stolar....
bloodwheel Posted May 4, 2012 Author Report Posted May 4, 2012 plåtbitar som håller skärm på plats...
bloodwheel Posted May 4, 2012 Author Report Posted May 4, 2012 Han läcker nått ivarjefall,skall kolla upp så småningom Packningsats nån?
bloodwheel Posted May 4, 2012 Author Report Posted May 4, 2012 Eftersom photobucket bärjade bli snikna och strulade ganska ofta så försvann alla bilder och humöret med... men sakta kommer humöret tillbaks...
bloodwheel Posted May 4, 2012 Author Report Posted May 4, 2012 Som sagt finns lite att göra framöver. just nu bromsjobb som gäller. Tveka inte ,hör av dig om du har nått liggande.
Martin W Posted May 4, 2012 Report Posted May 4, 2012 Den lilla spaken på passagerarsidan är en bränslekran med tre lägen,huvudtank,reserv,stängd. 1
bloodwheel Posted May 5, 2012 Author Report Posted May 5, 2012 Bränslekran ala moppe! Ang dunken i fronten så var det en tabbe från min sida ,Trodde det var matningen till motor ,men det visade sig vara retur från motorn,hade ingen lust att dra nya rör tillbaks just då ,så det blev en paniklösning.... Finns på att göra listan!!!
Costin Moga Posted May 5, 2012 Report Posted May 5, 2012 car looks beyond possible restoration point to me...
KristianEriksson Posted May 6, 2012 Report Posted May 6, 2012 Han läcker nått ivarjefall,skall kolla upp så småningom Packningsats nån? Läcker det olja där är det den inre drivaxel packboxen som läcker. Heljobbig att byta
bloodwheel Posted May 6, 2012 Author Report Posted May 6, 2012 maybe you are right,i should just junke it!
Costin Moga Posted May 6, 2012 Report Posted May 6, 2012 Effort to restore it would be absolutelly trumendous (especially bodywork), I can assure you about that. It took me 2.5 years to restore mine - almost finished (probably next month).
bloodwheel Posted May 6, 2012 Author Report Posted May 6, 2012 Do you have any pictures of your sugga? it would be intresting to se how bad your car was! I have restored much worse than this one,it depends if im able to get some bodyparts,or i would have too make theme myself... But i agree,its alot of work to be done!!
Recommended Posts