Gå till innehåll

just keepin da peace 2


Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag ser att du och jag sitter lite i samma sits. Jag håller också på att renovera en sugga, det är bara det att jag inte kan så mycket om bilar men har för avsikt att efterforska och lära mig eftersom.

Mitt mål är att få bilen i så nära originalutförande som möjligt men jag saknar massa delar. Det har suttit ett gengasaggregat på den dessutom så de har kapat lite hej-vilt i skuffen. Tyvärr så har jag inga reservdelar utöver de jag behöver men möjligen, om du har pengar över, kan du skaffa en 912? Jag är själv sugen på denna, gärna att ha som nästa projekt men kanske mest ändå som reservdelsbil; http://www.blocket.se/lulea/6x6_diff_Terranglastbil_40426928.htm?ca=2&w=3

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så jag ingen användning av en 912!

vet inte hur mycket passar suggan,skärmarna är större på 912.

Mycket tuff model dock!

Ja de här me ekonomi o bilhobbyn är inte lätt!

Själv är man vanlig knegare,just nu utan jobb!

Man läser renoveringstrådar där folk skickar iväg bilar til tex polen för ren!

Måste vara skönt att slippa meka själv,inget ont om de,själv är man en sådan typ som ska göra allt själv!

Ibland måste man inse sina begränsningar me,man klarar inte allt själv,och d tar en jävla tid!!!!

Har lärt mig under vägen,genom bilhobbyns underbara värld!

Min är bedrövligt rostig,men samtidig väldans charmig!

 

Har du påbörjat renovering av din?

Släng upp en bild!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Jag ser att du och jag sitter lite i samma sits. Jag håller också på att renovera en sugga, det är bara det att jag inte kan så mycket om bilar men har för avsikt att efterforska och lära mig eftersom.

Mitt mål är att få bilen i så nära originalutförande som möjligt men jag saknar massa delar. Det har suttit ett gengasaggregat på den dessutom så de har kapat lite hej-vilt i skuffen. Tyvärr så har jag inga reservdelar utöver de jag behöver men möjligen, om du har pengar över, kan du skaffa en 912? Jag är själv sugen på denna, gärna att ha som nästa projekt men kanske mest ändå som reservdelsbil; http://www.blocket.s...28.htm?ca=2&w=3

 

Lycka till.

 

Antar att det är du som har en tråd på somethingaweful, eller vad heter forumet? Har försökt bli medlem där och hjälpa dig lite med dina frågor men det kostar och var jäkligt bökigt.. Vill du ha hjälp är detta forumet för dig :)

 

Mvh Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så jag ingen användning av en 912!

vet inte hur mycket passar suggan,skärmarna är större på 912.

Mycket tuff model dock!

Ja de här me ekonomi o bilhobbyn är inte lätt!

Själv är man vanlig knegare,just nu utan jobb!

Man läser renoveringstrådar där folk skickar iväg bilar til tex polen för ren!

Måste vara skönt att slippa meka själv,inget ont om de,själv är man en sådan typ som ska göra allt själv!

Ibland måste man inse sina begränsningar me,man klarar inte allt själv,och d tar en jävla tid!!!!

Har lärt mig under vägen,genom bilhobbyns underbara värld!

Min är bedrövligt rostig,men samtidig väldans charmig!

 

Har du påbörjat renovering av din?

Släng upp en bild!!!!!!!!

Jo, jag har haft den i garage sedan oktober förra året och som KristianEriksson sa så har jag en renoveringstråd på SomethingAwful.com. Jag har sökt här på "terrängbil" men kan inte hitta någon specifik regel emot att posta en länk dit, so here goes; http://forums.someth...hreadid=3440111 . Forumet som är länkat till är väldigt strikt och det kostar pengar att bli medlem vilket kan anses som både bra och dåligt, men de har en hel del häftiga projekt där. Jag tror dock att jag har mer nytta av er hjälp så jag hade så småningom tänkt starta en projekt-tråd även här när jag väl lärt mig lite mer om forumet och är säker på att jag orkar med att uppdatera på två ställen :) .

Redigerad av Fimbulvetr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

fimbulvetr

Ett tips ang köra 2 renoveringstrådar,been there done that,bara att kopiera och klistra in på det andra forumet!

Finns även utlänska medlemmar här som skulle uppskatta den ,forumet är ju lite international ju,no promblemo

 

Så gjorde jag när jag renoverade min mutt 151 a1-67,(just keeping da peace del 1 )det enda som inte gick att kopiera mellan sidorna var bilderna ,men det tog inte lång tid att fixa det!!!

 

Gick igenom din tråd på det andra forumet,den såg jättebra ut ,och med gengasagregatet :wub: :wub: :wub: :wub: tyckte det var lite coooolt.

Ang min så kommer brosan förbi i helgen ,så det blir lite hjälp med luftningen av bromsarna,kanske en första runda i år.....

Redigerad av bloodwheel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag vet att det har inte hänt så mycket på sista ....typ halvåret.

Håller på för fullt med att isolera garaget,hjälpa vänner med sina bilar/traktorer mm.

Så går det när man är snäll.

Dock hittade jag lite mer delar hos fmw4x4,supertrevliga människor..

skall ta tag i kärran ,hoppas bara det blir innan hjulen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tjenare.

Det har inte gått alls nått vidare med suggan,jag fick jobb i början av förra året, många kurser senare så jobbar jag numera fulltid på stället jag ha....inte tyckt om i alla dessa år!

 

Tyvärr så har jag tre  projekt som måste avslutas,en skall säljas tror jag (cheva pickup-69)för att få in pix till suggan, och lite annat!

Jagar en dörr och en framskärm till, sen har jag allt jag behöver ,tror jag!!!

Den står som ett dåligt samvete varje gång jag går förbi den ,men jag måste bli klar med dom andra innan jag går vidare...

Många bud har man fått, men nope inte till salu.......

 

Tror den har hängt sig i backen med sist jag körde, så det måste fixas med... ..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig å se ditt sugga prosjekt. Slapp av, det er bare litt rost..heheh. Og det lar seg laga. Ang framskjermene.., det var en kar på blocket for en stund  siden som hadde lagt ut bilde av en sugga og med tekst at han hadde deler til salu. Jag pratade med honom og han hadde 2 stk NYA fremskjermar til salu. Kan se om jeg kan finne igjen hans mail adresse.  Men eller er det ikke noe problem å reparere de du har. Jeg har akkurat blåstrat og reparert 2 stykk fremskjermar. Beholdt toppen av de og laget sidene nya. Du kan ikke se forskjell på de to og 2 originale. Bakjermene laget jeg helt nya. Sinkade pressveck i plåten og valsade formen på de før jeg lagade nya sidor. Tok bare en dag på hver sida.  Ellers er det manga deler som passer fra andre biler. Repsett til huvedbromssylindere kan du bruke fra Dodge wc fra 40 tallet (kvarting)  Det samma med broms slanger. Dodge wc har 3 lange og 1 kort slange. Den korte er eksakt samme som på sugga.  Vindusmekanismen til framdørrar og slutstykken i dørene er samma som volvo duett. Motor og gir er samma som gamla volvo bussar og lastbilar, så der er det jo en del som står stuvat bort .Du kan også bruke fremdører fra volvo pv 800 serien (sugga droska)  Dørarne er like. Det eneste du må gjøre er å flytte over den forsenkingen rundt dørhandtaket for den er ikke op volvo pv 800 dørene.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej

jodå känner till per !

Han har varit förbi en gång och tittat ,trevlig kille!

Har inte varit online här på länge...tyvärr

Det ända som har hänt med sugge är att jag har flyttat den 2ggr och andra gången så hängde den sig i backen så frugan fick stänga av den via motorrummet(diesel).

pinsamt jag vet ,men så är det ibland när allt annat tar tid och när sugge inte är prio ett...

 

Nåväl rodden är bessad och klar, volvo 164 närmar sig sluttampen (lite inredning kvar).

sen borde det vara fri fart på suggan.

Har nog det mesta tror jag....men det märker  man när man backar in i garaget.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

ok så innan karossen totalt delar på sig och allt åkeri skrotbingen så börjar vi med att demonterar dörrarna..det var inte svårt ,men ack så tråkigt med tanke på att allt satt fast....ordentligt......

 

när det var klart så börjar vi undersöka bristen på golvet...här nånstans börjarn ifrågasätta vad fan man håller på med.....

 

som att käka en elefant...en bit i taget...

post-5777-0-29100900-1509292441_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...