Gå till innehåll

INFORMATION: Så här registrerar du dig som som medlem på forumet


Rekommendera Poster

Från tid till annan får jag ett par mail från personer som har problem med att registrera sig som medlemmar på forumet. Denna posten hoppas jag löser några av dom problemen som kan komma när man skall in för första gången.

 

registrera_medlem_01.jpg

Klicka på "Create Account/Skapa Konto" längst upp i det högra hörnet.

 

registrera_medlem_02.jpg

Detta är sidan du kommer till när du trycker på "Create Account/Skapa konto". Denna skall normalt inte skapa stora problem, alla fält som har en * (Stjärna) måste fyllas ut för att du skall undvika fel vid registreringen.

 

"Registration Question" är lagt till som en säkerhet mot automatiska program som försöker att skapa konton på vårat forum. Jag räknar med att dom flesta av oss kan svaret på 2 + 2 ;) Det är alltså summan av detta som skall skrivas här.

 

"Security Check" är våran sista barriär mot intrång på forumet. Denna är lite mer knepig. Det du skall göra är att skriva orden så som dom står i fältet. Stora bokstäver om det finns med, det samma gäller ett mellanrum mellan orden. Kan du inte läsa orden så trycker du på symbolen som ser ut som "refresch" i internet explorer. På det sättet får du nya ord som kanske är enklare att läsa. Man kan också välja att få orden upplästa.

 

Jag vet att den här delen inte är så enkel, men den är helt nödvändig för att vi inte skall få upp till 50 medlemmar om dagen som är robotar.

 

registrera_medlem_03.jpg

Detta är den sista sidan i registreringen. Det som händer nu är att systemet skickar ut en mail till den adressen som har skrivit in (med andra ord är det viktigt att du inte skriver en "fake" adress).

 

registrera_medlem_04.jpg

Mailen som kommer ser ut som detta. I några tillfällen kan man inte klicka på länken utan denna måste då klippas ut och limmas in i din läsare. Det är otroligt viktigt att du klickar på länken för att aktivera ditt konto. Gör du inte detta inom en vecka kommer systemet automatiskt att ta bort den informationen du lagt in.

 

 

Så där... då skall du vara med som medlem :)

 

Har du/ni några problem med att registrera er, så skicka mig en epost/mail så skall jag hjälpa er: andreas.eriksson@terrangbil.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...