Gå till innehåll

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser


Andreas.E

Rekommendera Poster

Tyvärr inget passande men var mest nyfiken på om den sortens grafik spelet verkar ha kräver ett värstingkort, eller om det går att köra på "normala" system.

Vilket i såna fall vore rätt imponerande och säga en del om utvecklingen...

Själv kör jag Mac så grafik korts utbudet är mer begränsat, även när man kör den som PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.imdb.com/title/tt0065938/trivia?ref_=tt_trv_trv

 

 

In the nineties, a group of Swedish war game enthusiasts started to build a 1/72 scale model of the town, where the robbery takes place. As they pursued accuracy they even traveled to Yugoslavia and in fact hired a pilot and plane to get aerial photos of the town. Yugoslavian authorities thought they were foreign spies and arrested them. Reportedly, they were released after a couple of hours.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Därför finns ju vår försvarsmakt, så att puckon kan säga och tycka vad de vill :)

 

Nä men allvarligt, jag kan hålla med om att många har en "luddig/mjuk" bild av omvärlden.

Helst ska vi också ge upp det yttersta hindret mellan våran "skyddade verkstad" och yttre påtryckning.

 

Det som är skrämmande i min värld är inte egentligen alla dessa enl. mig naiva individer med sina fina åsikter om icke-våld, ikv-ommålning i rosa eller som limmar igen försvarets lås på sina rekryterings-containrar med superlim för att "det blir mindre krig då". Må så vara.

 

Det som verkligen skrämmer mig är att vissa människor inte fattar att alla snubbar och tanter på den här planeten inte är kompisar "om de fick chansen".

Flera "obra" organisationer/fundamentalister har tom sagt rakt ut att får de chansen så tar de ihjäl oliktänkande. Bevisligen.

 

Och då tänker dessa personer "vad har det med oss att göra? Det är ju låååååååångt borta där i vad-det-nu-heter (skiter vi i)".

Samma snubbar med "skojig attityd" har även sagt att får de tag i kärnvapen (helst på en raket) så kommer de inte att fika särskilt länge innan de skickar iväg de(n?). Finns en orsak till varför omvärlden är skrajsna över att snubbarna i "sandlådan" vill ha såna mackapärer.

 

Eller så kan man ju nämna "grannen i öster", ja ni vet, Estland.

Allt annat vore ett mantra som aldrig tycks ta slut, vargen kommer....

 

 

 

 

F-n va text det blev, läggdags! :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Gudruns tal om "männens" krig är helt rätt, slåss är primitivt. MEN

Varför ger hon sig inte ut på en dialogturne och bevisar sina teser? Finns säkert resurser i Fi o MP till en delegation.

Värma upp i Ukraina o sen ta mellanöstern o vidare ner i Afrika. 

Räcker nog till ett fredspris i halvtid....

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä precis :)

 

Jag kan fö. absolut tänka mig att avrusta allt vad försvar heter, men då vill jag vara säker på att snubbar med fel leksaker som är beredd att ta ihjäl mig eller andra för att jag inte tror på samma sorts kaffe man får i en termos när man dör har inte mer utrymme eller resurser än att de kan skada andra.

 

Vilket tyvärr inte lär hända under min livstid.

Ett (dumt) uttryck jag hört sen jag var liten var att "det skjuts för lite folk nuförtin", vilket ofta sades i sammanhang om poänglösa och meningslösa utövningar. Vilket har en poäng i sig, folk känner inte att de har något värt att bevara, med våld i värsta fall. Kanske därför röstdeltagande i västländer sjunker för det mesta, vad har de att riskera typ?

Därför kan jag tycka att det var extra kul att få se och bidra till att folk fått rösta för första gången i sitt liv, många var så oerhört glada :)

 

 

En av de bättre repliker försvaret kommit med på senare tid var när "rosamålande-nissar-av-museiföremål" valde att olovligen ta sig in på vindelns övningsfält (F21) och sen kungöra detta för att förhoppningsvis sabotera nato-länders närvaro och övning i Sverige.

Svaret löd typ; "Och? Skyll er själva"  :ph34r:

 

 

 

Sen ska jag avsluta detta rabblande med en öppen fråga; Är du beredd att försvara ditt land med livet som insats?

(jag kan erkänna att när man läser om folk som resonerar som Gudrun så tappar man ju suget lite...)

 

*Tillägg*

Jag menar förstås inte att det är självklart att man stryker med, kände mig otydlig.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...