Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Kom precis upp ur källaren. En kompis ska komma till helgen och hjälpa mig putsa om en vägg där putsen börjat släppa. Låter ju kul? Mm men förarbetet med att skrapa loss 70 år gammal puts är inte lika kul.

Hela källaren är täckt i ett lager fint damm och min näsa ser ut att tillhöra en snortare!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag tvättat min tgb11 med högtryckstvätten för första gången samt gjort en motortvätt.

Insåg då att fjäderpaketen bak är väldigt fina gråmålade och inte alls nå rostiga, även tanken är gråmålad ser ganska så nytt ut :)

 

Nu är det bara att byta ventilkåpspackningen, kolla ventilspel och byta tändstift nu när man ser motorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog vilat, samt varit till läkaren med min förbannade fot som aldrig läker och fått skäll för att jag inte skött den under Finnmarks turen,

Men jag gjorde så gått jag kunde,

Nu har jag gått igenom ca 200 av fotona från turen bara ca 100 kvar + filmerna då.

Stöd ord + tider mm har skrivits upp, så snart är det dags att börja med en sammanställning och författandet av "reportaget" som jag skall göra ,

Ha en go kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med foten Hasse. Kanske dax att lyda läkaren :)

 

Ett reportage skriver verkligen inte sig självt! Kommer ihåg hur mycket tid jag lade på att bara få in bilder med komentarer från Islandsresan.

 

Jag har legat hemma och tyckt synd om mig själv idag med världens halsfluss eller nåt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag tagit ett par whiskey, givetvis i rent medicinsk syfte eftersom jag är förkyld, och röjt upp i garaget så nu går det att se botten på arbetsbänken igen ;)

Imorgon, om whiskyn botat förkylningen, tänkte jag bygga om luftfiltret. Kör med originalfiltret idag och det är för litet för motorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen är det det sista pysslandet innan det ska göras klart för att gjuta golv i mindre panik innan det blir vinter på riktigt.

Det sista av rördragningen börjar bli klart kanske inte så "fackmannamässigt" men det ska nog funka åt mig :)

 

https://dl.dropbox.c...2-11-17 006.jpg

 

Om någon har tråkigt är det bara att komma o hjälpa mig så kan jag i utbyte låna ut lite golvyta om det blir klart innan vintern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75-50 grenröret är monterat åt fel håll men annars tycker jag det ser bra ut :) Lite golvyta under vintern vore kalas men du bor lite väl långt bort...

 

Jo att förgreningen sitter åt fel håll har jag lyckat inse själv men hade inget annat val med det utrymme och dom "byggbitar" jag hade. Det blir ju bara ett handfat ovanför så det som rinner ner där ska nog hitta rätt hoppas jag, det finns ingen återvändo nu :)

 

Och om inte whiskeyn funkade så kanske det var för lite ;) ? Eller så ska du skiva färsk vitlök på en leverpastejsmacka dricka en treo och ljummen öl sen blir man frisk sägs det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har det mesta kommit bort i form av stöd för balkar i tak osv hoppas innertaket stannar kvar där uppe ;) i balken utan stöd har bångnat ca 5 cm men den har varit borta helt periodvis förut så det ska nog gå bra även denna gång. Börjar bli dags för issolering nu när man fikat klart och hällt i sig motivation och energi i form av nått som sägs ge en vingar....

 

https://dl.dropbox.com/u/59101785/div%20bilder/003.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75-50 grenröret är monterat åt fel håll men annars tycker jag det ser bra ut :) Lite golvyta under vintern vore kalas men du bor lite väl långt bort...

 

Ja där får du inte ha för stort flöde,på avrinningen, då är det risk att det går upp i spegatten ja eller brunnen då, och vänder innan det försvinner ner i avloppet

Men säger som Fredrik det ser bra ut :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått på vinter hjul på svärfars släpvagn, vi har kört på sommar däck, i de fem år jag lånat den under vintern, nu fick det räcka.

Skall köra en massa däck på den och då kan det vara skönt med vinterdäck på både bil och släp,

Det är en sådan där obromsad 80 kmh vagn så det är nog bäst om den har grepp på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...