Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Härligt Hasse!!

 

Ja ni, äntligen får jag väl säga ;) Mitt styrservobygge på 13-bilen klart idag! :D :D

Önskar jag hade en Hasse eller nån annan duktig här som kunde hjälpa mig göra ett schysst repotage och sammanställning med dom bilder jag tagit under byggets gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nya däckena på, min hi lift gick åt skogen, böjde sej som en banan och flög i väg, från mej som tur var och jag hade både pallbock och stödbena kvar på, så bilen välte inte heller över mej, de var nog ändå mer tur :ph34r: .

 

Provköra och visa foton i morgon ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det var en kopia, fick den som delbetalning för en ny renoverad B 20 av Tedd Soost för ett antal år sedan, den kom från altyco och hete farm jack , någon gul kopia,

Nä det var inte jag som fick en smäll men jag kommer i håg att jag läste det och man får vara lite försiktig med de där, jag hade näste hela ena sidans vikt på när det small till och den vek sej och drog i väg.

Lånade en riktig av markägaren här så jag kunde fortsätta jobba,

Provade att räta den i en 20 tons press, men den får nog gå till skrot, jag vill inte använda den mer, matrialet är redan utmattat i den nu.

l

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kladdade mig inatt å lyckades elda sönder 1 av nordknas batterierna,kortslutning med hjälp en lednyckel,pluspolen smälte

av den kraftiga ljusbågen,som i sin tur antände batterplasten -_-

men ja tog mig hem iaf :) en slangklämma tjänstgjorde som plusklämma.

Polen vart ju halverad i storlek :unsure:

 

Så nu har jag vart till helmia och köpt mig 2x12v 60amp volvo batterier för 1600 :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

likfingrar o lappskojs?? :)

njea fick nog med sånt under10 månader haha

 

men vore fränt att ha i mitt prepper-förråd B)

hur många är det å vad kostar dom??

 

Sorry B2600.....

Var bara skrivet som ett uppföljande skämt på mitt tidigare inlägg ;)

Finns inga guldburkar till salu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry B2600.....

Var bara skrivet som ett uppföljande skämt på mitt tidigare inlägg ;)

Finns inga guldburkar till salu.

 

Ahaha ja nu fatta ja :lol:

sorry har jobbat natt

Hoppas dagens Fm anställa iaf slipper dessa burkar och får äta

sk MRE.

Skickades inte det mesta av guldburkar/stridsportioner mm till balt-staterna för många år sen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ute i natt och åkte tgb jag o micke, han behöll sina feta IROK ostar och jag körde med kronans hockeypuckar..kom knappt igenom första snövallen till en början. Micke fick in tekniken och körde riktigt bra med storhjulen, och min fick 4 terrängkedjor på sig..oj vilken skillnad men man får varva riktigt friskt ibland i hårda djupsnön.

 

Vi hade riktigt trevligt, många omkullvältna träd att mosa sig över och ingen tjäle alls i surhålen. Men natten va bra, inget sönderkört för engångs skull :D

Styrningen på min bil fick bekänna färg, remmen började skrika lite i början men den spändes och allt funkade kanon sen. :P

 

Nu ligger man på soffan och vilar, tgb-bilarna står i värmen i polarns garage och min tgb ska jag köra med ut till föräldrarna och fira jul snart när man kommit ur denna sköna soffan.. hehe

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...