Gå till innehåll

Problem och funderingar LA82B


Rekommendera Poster

Lite proglem och funderingar:

 

1#

 

En fundering någon kanske kan hjälpa mig med. Ibland "rabbar" det typ i lådan, låter som det kommer från någon av växellådorna kanske.. Det låter som att man missar en växel. Men detta sker INTE när man växlar utan kan ske när man står still och kör lastväxlaren, eller så kan det ske när man bara är ute o kör, utan att växla. det kommer och går till o från vad kan detta bero på? Låter inte direkt så bra, så vill få bort oljudet :)

 

 

2#

 

Myrsloken är ju lite högre än en vanlig lvx lastbil. Detta medför ju att när man viker bak krokarmen så kommer kroken inte lika lågt som en vanlig lastbil. Detta medför ju ibland svårigheter att kunna nå ner och kroka i något flak/container? Någon som har lösning på detta? Jag funderar på om man kanske skulle bygga om det manuella utskjutet till hydrauliskt. Man kan ju fimpa låsningen till pontonerna och koppla dom slangarna till en eventuell utskjutskolv istället?  eller finns det någon enklare lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1# Nja det låter riktigt ordentligt, som riktigt kugg-rasp/skrap. hörs säkert på 100-200 meter om man kör. så vågar inte köra allt för mkt när det är så =/

 

2# Jasså är det den utvändiga hylsan man flyttar? jag trodde att det var krokarmen man kunde släppa ut, ja då hjälper inte direkt den idén då =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...