kristaga Postad 13 April , 2013 Rapport Share Postad 13 April , 2013 Hallo! Jeg har kjøpt en TGB 11 som har stått lagra på mobiliseringslager (förråd) i ukjent tid. Når jeg skal hente den, bør jeg bruke biltransporthenger, eller kan jeg leie prøveskilter og kjøre rett hjem? Det er 50 mil å kjøre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andreas.E Postad 13 April , 2013 Rapport Share Postad 13 April , 2013 50 mil er ikke noe problem for en tgb... men du må se igjenom allt av oljer (motor, girkasse, fordelingskassen og ikke minst akslene). Det kan og være lurt og ha med ekstra damasker hvis den har stått lenge og med orginal montert. Fra hvor skall du hente den, og hvor skal den? Gratulerer 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 13 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2013 Kan jeg enkelt skifte damasker hvis de ryker langs vegen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andreas.E Postad 13 April , 2013 Rapport Share Postad 13 April , 2013 Så lenge du har med damask og verktøy er det ikke så vanskeligt. Finns en artikel om det her: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/page/articles.html/_/artikla/sa-haer-bytte-jag-drivaxeldamask-r51 Søker du på forumet etter "damask" finner du garantert fler tips på hvordan det gjøres. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 14 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2013 Andreas.E säger: Fra hvor skall du hente den, og hvor skal den? Den står i nærheten av Södertälje, og jeg bor i Vestfold fylke. Kommer til å kjøre E20 - E18. Andreas.E säger: Gratulerer Takk! Andreas.E säger: Så lenge du har med damask og verktøy er det ikke så vanskeligt. Finns en artikel om det her: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/page/articles.html/_/artikla/sa-haer-bytte-jag-drivaxeldamask-r51 Søker du på forumet etter "damask" finner du garantert fler tips på hvordan det gjøres. Det ser ut til å være en for stor jobb å gjøre langs vegen en plass. En må være sikker på å ha nok tilgjengelig verktøy og en stødig bukk som bilen kan stå på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andreas.E Postad 14 April , 2013 Rapport Share Postad 14 April , 2013 Det er ikke så vanskelig viss du har rett verktøy med deg på reisen. Det er ikke sikkert at de går i stykker men har den stått still lenge og er original montert kan det tenkes at de ikke holder så lenge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 21 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2013 Jeg gjorde det på denne måten. Litt greiere sånn: 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 21 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2013 Ting jeg foreløpig trenger er: Varmeapparatvifte (defrosterfläkt). Grått plastikkdeksel/lokk over bremsevæskebeholderne. Det går sikkert an å få nytt fra Tatanka, men hvis noen veit om noen som har... Trenger også en vinduspussermotor (torkarmotor). Har noen en pent brukt til overs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 23 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2013 Lysbryteren virker ikke. Det vil si, parklyset virker, men ikke nær- eller fjernlys (halv-/helljus). Derimot virker fjernlyset da jeg bruker lyshornet, og nærlyset virker når jeg har kjørelysbryteren på «Auto». Det er en ledning på bryteren som er klipt av. Hvor skal den være? Se bilde: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeep Postad 24 April , 2013 Rapport Share Postad 24 April , 2013 Jag tror det, för den gröna kabeln är klippt på min TGB och det fungerar bra. Kontrollera ljusreläerna (bredvid säkringarna) och vrid något varv på säkringarna - kan vara oxid på kontaktytorna. Med vänlig hälsning. Rune M 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2013 På 2013-04-24 på 12:10, Jeep säger: Jag tror det, för den gröna kabeln är klippt på min TGB och det fungerar bra. Kontrollera ljusreläerna (bredvid säkringarna) och vrid något varv på säkringarna - kan vara oxid på kontaktytorna. Med vänlig hälsning. Rune M Takk. Sikringene har jeg alt sjekka. Men skal prøve å bytte releer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2013 Relébytte gjorde susen! Nå virker lyset! Neste problem: Motoren går fint, jeg kan kjøre rundt på gården her. Men plutselig begynner motoren å fuske, og stopper. Gjentatte startforsøk hjelper ikke. Null start. Jeg tar av bensinslangen etter filterglasset, og det kommer bensin. Etter ti minutter prøver jeg igjen. Etter 30 sekunders startforsøk starter motoren! Nå kan jeg kjøre videre. Hva kan problemet være? Dette gjentar seg med ujamne mellomrom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 April , 2013 Rapport Share Postad 24 April , 2013 99% säker på kondensatorn som lagt av. Byt brytarna samtidigt så är du helgarderad. Även tändspolen kan få fnatt vid värme, men mer sällsynt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2013 På 2013-04-24 på 21:54, Svana säger: 99% säker på kondensatorn som lagt av. Byt brytarna samtidigt så är du helgarderad. Även tändspolen kan få fnatt vid värme, men mer sällsynt.. Da må jeg få tak i en ny kondensator. Er det samme kondensator på tolv og 24 volt? (Jeg har 24 V). Skal kjøpe nye stifter (brytare) også så jeg har det. Takk for svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 24 April , 2013 Rapport Share Postad 24 April , 2013 Ja du detta med kondensator har jag länge funderat över . än så länge har begagnade räddat mej, men en ny skulle inte skada. Tänker prova att sätta i en som skall vara till 12 v enbart för att kolla, då ingen har kunnat hjälpa mej att hitta nya 24 v kondensatorer. Får du något svar på detta som inte blir skrivet här så skriv gärna en rad om det för det vill nog flera veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 April , 2013 Rapport Share Postad 24 April , 2013 Här kan jag inte svara med säkerhet..skulle dock tro att det går utmärkt med 12-voltare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 24 April , 2013 Rapport Share Postad 24 April , 2013 Hm jag skall inom Mekonomen och hämta ett fördelar lock jag beställt till min bil och två rotorer en till mej och en till en som var i stort behov av en, skall kolla om de har denna 12 v kondensator där då, den sitter ju på insidan på min så det är ju bra om det stämmer med kontakterna och genomföringen i fördelar sidan , Skall återkomma om det funkar eller ej bara jag hittar rätt utförande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 24 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2013 Jeg tenker jeg kjøper en kondensator til L3314N eller BV202N/NF1. De er jo alle 24 V. Det er flere leverandører i Norge som har. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 26 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2013 På 2013-04-24 på 21:48, kristaga säger: Motoren går fint, jeg kan kjøre rundt på gården her. Men plutselig begynner motoren å fuske, og stopper. Gjentatte startforsøk hjelper ikke. Null start. Jeg tar av bensinslangen etter filterglasset, og det kommer bensin. Etter ti minutter prøver jeg igjen. Etter 30 sekunders startforsøk starter motoren! Nå kan jeg kjøre videre. Hva kan problemet være? Dette gjentar seg med ujamne mellomrom. Nå har jeg prøvd følgende: Bytte kondensator. Bytte coil. Tappe ut all bensin og fylle på ny. Ingenting hjelper. Det samme problemet er der, motoren går fint med masse krefter, plutselig mister den kreftene, så stopper den. Den tenner noen ganger de første gangene jeg prøver å starte, men så er det null tenning. Drar med starteren uten antydning til at noe skjer. Etter en halvtimes ventetid starter bilen som om problemet aldri har vært der. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 27 April , 2013 Rapport Share Postad 27 April , 2013 har du kollat så den får soppa? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 27 April , 2013 Rapport Share Postad 27 April , 2013 Och har du kollat så du får gnista? annars kanske tändspolen är dålig? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 27 April , 2013 Rapport Share Postad 27 April , 2013 Ta en koll på brytaren i fördelaren,det ska gnista fint där. kontrollera även rotor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 27 April , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2013 Det kommer bensin ut av filterglasset hvis jeg tar av slangen der. Jeg har testa med å bytte coil (tändspole). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 11 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2013 Oppdatering: Problemet er ikke borte: Jeg har kontrollert: Kondensator = OK Coil (tändspole) = OK Slanger = Ikke OK, måtte bytte to stk. ved tanken. Problemet er at sjøl etter byttet av slanger er problemet det samme. Neste trinn nå er å demontere tanken for å rense den... Her er lekkasjepunktet, venstre slange lakk sånn at bensinpumpa sugde delvis luft. Men problemet gjenstår altså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 17 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2013 Da har jeg demontert tanken. I tanken så det sånn ut da jeg så nedi: OK, tenkte jeg, med trykkluft får jeg sikkert vekk de granbarene som ligger og tetter. Det gikk ikke. Jeg tenkte: Det var rart. Jeg får ta av røret utapå tanken og se om jeg kan stake opp med et eller annet. Overraskelsen var stor da røret så sånn ut inni: Det er rart bilen i det heile tatt har vært mulig å starte! Fikk renska opp og holder på å montere tanken tilbake. Nå håper jeg problemet er fiksa en gang for alle! Det var store gruskorn i røret + granbar og annet rusk. Skulle nesten tru at noen har sabotert bilen. Sånn ser bilen ut uten tank: Karosseriet ser heilt nytt ut! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.