Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

Mer humor än annonstips:

$T2eC16h,!yME9s5qJFg1BR5nvcw!ig~~60_12.J

http://www.ebay.de/itm/1-x-UMLENKROLLE-MIT-HAKEN-125mm-Seilzug-Seilrolle-Flaschenzug-Windenrolle-/171000752160?pt=Zurr_Hebetechnik&hash=item27d0706820

 

Inte nog med att det ska kräla halvnakna damer på bilar, avgassystem, ljudanläggningar mm.

Nu ska tydligen "patt-lisa" sälja brytblock också! :lol:

 

Fy fan vilken rubbad värld man lever i...

Redigerad av Vinkon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer humor än annonstips:

$T2eC16h,!yME9s5qJFg1BR5nvcw!ig~~60_12.J

http://www.ebay.de/itm/1-x-UMLENKROLLE-MIT-HAKEN-125mm-Seilzug-Seilrolle-Flaschenzug-Windenrolle-/171000752160?pt=Zurr_Hebetechnik&hash=item27d0706820

 

Inte nog med att det ska kräla halvnakna damer på bilar, avgassystem, ljudanläggningar mm.

Nu ska tydligen "patt-lisa" sälja brytblock också! :lol:

 

Fy fan vilken rubbad värld man lever i...

Brytblock?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

???? den historien fattade jag inte  :ph34r:

 

Hehe, en må nok være norsk for å skjønne poenget.

 

Bakgrunnen er som følger:

 

To komikere fra Trøndelag lager flere CD-er (dette skjedde på 80-tallet, så det var egentlig LP-er) med musikk for store unger (större barn). De er kjempepopulære.

 

Toppen blir nådd da de lager en CD der temaet er to karer som bor i en tunnel, og ting som de opplever der. Topplåta heter "Grevling i taket", og er en sang som alle nordmenn som er født på 70- og 80-tallet har i hodet.

 

Det er vanskelig å sammenlikne med noe svensk, men den var f.eks. like kjent som musikkintroen til "Anslagstavlan". Eller låta til "Kalles klätterträd".

 

Låta kan dere høre her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=FHsf76aCwkI

 

(Teksten går på at en grevling plutselig har gravd et hull i tunneltaket)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

 

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

 

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

 

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

 

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen och älskar att ha sex med dig.

 

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra.â€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en varm och solig dag i Kolmårdens djurpark.
Alfred och Stina, ett par som varit gifta några år, är där och tittar på alla djuren. Hon bär en ganska kort, ärmlös, rosa klänning som får en del män att vända sig om och beundra hennes solbrända ben. När dom passerar apburen får en gorillahanne spel. Han slår sig för bröstet och utstöter diverse gutturala läten. Han slänger sig upp mot gallret och håller sig fast med en hand och två fötter, samtidigt som hans lediga hand fortsätter slå på bröstet.
Alfred säger till Stina:
- Jag tror fanimig att han har blivit pilsk på dig. Sexa till dig lite och reta honom så får vi se hur han reagerar.
Stina putar med läpparna och kastar slängkyssar mot gorillan. Sen lyfter hon bysten, tittar under lugg och blinkar med ögonen.
Gorillan frustar som om han blivit tokig.
- Släpp ner ett av axelbanden, älskling, föreslår Alfred.
Stina låter ett av banden falla ner och på Alfreds förslag låter hon klänningen glida upp längs låren.
Gorillan utstöter ljud som skulle kunna väcka en död och håller på att förgås av kåtslag.
Då tar Alfred tag i sin hustru, öppnar burdörren och kastar in Stina till gorillan:
- Nu kan du ju försöka få honom att tro att du har migrän!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fredag, den sista lektionen och barnen var osedvanligt stökiga.

 

Efter ett tag fick den vikarierande läraren nog och röt: â€Vill alla idioter i klassrummet vara vänliga att stå upp?â€

 

Det blev helt tyst och stilla i klassrummet men efter ett tag reste sig lille Per upp.

 

Läraren blev överrumplad och frågade: â€Varför anser du dig vara en idiot?â€

 

Lille Per svarade: â€Det gör jag inte. Men jag tyckte att det var synd att du skulle stå upp alldeles ensam.â€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var två tvillingar, Per och Erik. Per var ägare till en gammal eländig båt. Nu råkade det sig att Eriks fru dog samma dag som Pers båt sjönk.
Några dagar senare så mötte en gammal snäll tant Per och misstog honom för Erik och sa: Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt. Per som trodde att hon pratade om hans båt svarade:
Nja, faktum är att jag är ganska glad att slippa henne, hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt stort hål framtill också. Varje gång jag använde henne så blev hålet bara större och hon började läcka ännu mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var när jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ut och ha lite kul.
Jag varnade dem att hon var i ganska dåligt skick men de ville ha henne ändå. De idioterna försökte alla att komma in i henne på samma gång så hon sprack upp i mitten.
Men vad gör det, det är väl bara att börja kolla annonserna om man ska hitta en ny."

 

 

Den gamla damen svimmade.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Fyra män sitter på anställningsintervju och chefen frågar männen:

 

- Vad är det snabbaste ni vet?

 

Den ena mannen svarar:

 

- En tanke, den poppar upp i huvudet utan förvarning, plötsligt finns den bara där!

 

Den andra mannen svarar:

 

- En blinkning, den kommer och försvinner utan att man märker att den skett!

 

Den tredje mannen svarar:

 

- Ljuset, i samma ögonblick man slår på strömbrytaren så finns bara ljuset där!

 

Chefen tror sig ha funnit sin man då ljuset är det snabbaste han själv kan tänka sig, men han vänder sig till den fjärde mannen som svarar:

 

- Diarré!

 

- VA? utbrister chefen.

 

- Jo, svarar mannen, härom dagen körde det till i magen och jag sprang mot toaletten men jag hann varken tänka, blinka eller slå på lyset innan jag sket ner mig!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kanske jag har dragit denna förut:

 

Det var ett par från Stockholm (alltid :) ) som var i de Jämtländska fjällen och vandrade i flera dagar.

Det slogs av naturens storhet och allt fint etc etc.

 

Nåväl, de kom till en by där de passade på att köpa jox och sånt.

De träffade på en lokal bybo och påpekade va fina fjällen och hela den biten är samt va utmattade de var av allt vandrande , varpå bybon säger;

"Nu när ni är här i Jämtland, ska ni inte passa på att lära er lite Jamska?"

"Ja gärna, har du något förslag?"

"Ja här i Jämtland säger vi inte "utmattad", vi säger "jæl""

 

Så, nöjda och smått pretentiösa med sina nya kunskap använde de det nya ordet i meningar med varje människa de stötte på därefter;

"Åh, vi har gått i fjällen hela dan och vi e så jæl"

 

Ända tills de stötte på en herre någon dag senare som frågade hur det kom sig att de kunde detta Jamska ord...

Paret förklarade, varpå mannen säger;

"Det är Jamska för "kåt""

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Fru Johanssons diskmaskin gick sönder och hon tog kontakt med en servicefirma, som lovade skicka en tekniker nästa förmiddag. 

Hon hade avtalat ett möte samma förmiddag och instruerade därför teknikern:

- Nyckeln ligger under dörrmattan. Laga diskmaskinen och lägg fakturan på bordet. Ni behöver inte vara rädd för hunden, han kommer inte att röra er. Men tala absolut inte med papegojan!

När teknikern anlände dagen efter, fann han nyckeln under dörrmattan, öppnade dörren och stod öga mot öga med den största och mest skräckinjagande hund han någonsin hade sett. Hunden var dock genomsnäll och tittade lugnt på, medan teknikern lagade diskmaskinen. Papegojan däremot kastade nötter på honom, skrek, skällde och överöste honom med obsceniteter. Till slut kunde teknikern inte bärga sig längre och röt åt papegojan:

- Håll käften, din fula, jävla kråka!

Då svarade papegojan:

- Hugg, Karo!!!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...