Gå till innehåll

safariC202

Sergeant
  • Innehålls Antal

    66
  • Gick med

  • Besökte senast

Om safariC202

safariC202's Achievements

Member

Member (1/1)

1

Anseende bland gemenskapen

  1. problemet löst! bytte luftfilter, kondensator, brytare, tändkablar och fördelarlock, men det som löste problemet tycks vara brytaren och tändkablarna!
  2. jo jag ska pröva att byta kondensatorn och brytaren, Idag känns det mera som att motorn misständer, inte alls svårstartad men väldigt hackig gång vid belastning.. problemet verkar försvinna om jag tar av luftfiltret vilket ja tycker är skumt om det är tändfel..
  3. Hej igen! Var ute och åkte med c202 (b20 med enkel su) igår när den helt plötsligt började hacka till ibland, kändes som typ en misständning eller att den inte fick soppa (var 20 meter, varierande gas) När jag stannade den så dog den men gick att få igång utan större problem, gick dock inte att släppa av på gasen. tändstiftena hade fin gnista men var helt svarta å sotiga (sotet var bara på ytan, petade man lite så fick man fram den fina oboy-färgen som dom haft förut. Komptestade och alla cylindrar låg på10.5. Jag tog också av "botten" på förgasaren och kollade så flottören slöt tätt och det gjorde den. Min aning är ju att den får för mycket soppa, men hur kan de bli så helt plötsligt? Kan de va ventilerna som är slitna och inte sluter tätt, skulle inte de påverka kompressionen? Vad kan det vara för fel? Tacksam för snabba svar!
  4. Det verkar som ett av servona funkar, de andra hade en skadad stängningssak..
  5. nu har jag äntligen fått tid över och tummen ur.. (det gick ju så bra att köra utan bromsservo) jag tog av locket till "vippbryddan", där va de en massa typ halv torkad och geleaktig massa antar bromsvätska.. vad göra ? räcker det med att göra rent ?
  6. Jag misstänker att det är bäst att jag kollar över alla slangar, men om jag inte hittar nått fel där. Vad är då bäst el pump eller en ny orginalpump? (elpump 200 biltema, orginalpump 330 mekonomen)..
  7. Vad jag ser så finns det inget läckage på ledningen (inga fläckar under bilen och inte blött efter ledningen) men luft är de ju i filtren, det som sitter mellan pump och förgasare ser man ju bara att de skvätter in lite bensin i.. (knappt alls på tomgång)
  8. Jo jag har ett litet filter innan förgasarn så ja ser vad som händer , men de kommer inte så mycket bensin så de blir aldrig nått kvar i de... Eftersom att ja satt dit backventilen så trodde jag att de inte skulle rinna undan.. hur kopplar man in en elektrisk pump? var tar man ström? Kopplar man förbi gamla pumpen? kan de inte bli för högt tryck i förgasaren?
  9. Tjenare jag har fått ett problem på min c202a som jag inbillar mig har blivit värre och värre med tiden. Problemet är att motorn startar direkt men lägger av pga att pumpen inte hinner få upp bränsle till förgasaren. Det är inga problem att köra bilen när den väl har startat men när den har stått still nån timme så är det problem igen. Jag har tagit itu pumpen och den kunde jag inte se några fel på. Jag har även satt i en backventil på bränsleledningen. Backventilen gjorde möjligen saken lite bättre. Kan det vara fel på pumpen även om jag inte ser det ?
  10. nja den åker inte upp riktigt men det är lixom inget motsånd första biten heller så jag tror inte att det är de ändå..
  11. Tack så mycket!! Det funkade, ingen anliggning alls när jag tog bort vakumledningarna! ska kolla upp den där vippen nu
  12. okej men var sitter vippbryggan, bromsklockan, huvudbromscylindern och vilken slang är vad? och sedan är det ju två stycken, en för varje bromskrets? (isf så borde de ju inte vara fel på båda ?)
  13. nej jag vågar inte riktigt kolla på dom eftersom att jag inte kan nått om dom.. och jag vet inte hur jag ska kolla eller vad jag ska kolla efter när det gäller dom..
  14. Uppdatering.. (Nu har bilen gått igenom besiktningen) men problemet med de anliggande bromsarna är kvar och jag inbillar mig att det bara blir värre och värre. Jag har tagit lös gummislangarna ut mot hjulen och de som typ sitter mitt under, på dessa ser jag inga fel alls (Borde jag se några fel på dom ?). När jag är ute och åker så löser jag problemet genom att motorbromsa så mycket jag kan. Tvärbromsar jag så kommer jag knappt från platsen utan måste lätta på nipplarna vid oken. Det är bara med hjulen fram som jag har problem. Jag är okunnig när det gäller bromssystem och vet inte hur jag ska felsöka eller lösa problemet.
×
×
  • Skapa nytt...