Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Great set of pics of the tgb anti-tankie. I did spot mine in there with the swedish national flag at a local show from several years ago. Still love the beastie but need to give her a new paint job and some lanoguard underneath,
  3. Hej Erik och grattis till "nya" objektet. Lite tankegångar runt det här med lack på militärfordon. Kanske hjälper det dig i valet. Kulör: Jag köpte 326M 1K och rollade på min TGB22. 326M-kulören är jag jättenöjd med. Jag upplever den som "elegant" och den fungerar verkligen som maskringsfärg, då man knappt ser bilen på kvällen trots att den står utanför köksfönstret. 1K - enkomponemt varianten föredrar jag över 2K då jag renoverar lite i taget och samtidigt passar på att måla det som renoveras. Att hålla på att dutta med små mängder färg vid varje delrenovering och få rätt blandningsförhållande mellan bas och härdare är både kostsamt och omständigt. 1K behöver man inte kasta det som blir över. Dessutom finns det en enkelhet vid både delrenoveringar av mindre ytor och påmålning av repor som man alltid får vid terrängkörning. Underbehandling: 1. Bort med löst underlag 2. Fästet för nya färgen ska vara så bra det går. Slät yta inte bra, slipa, inte så grovt att det syns igenom men så o-slätt det är möjligt. Täckförmågan på 326 1K är suverän i det fallet. 3. Finish. Gjutna detaljer har porer och andra avvikelser som ändå syns igenom. Där spelar det ingen roll om underlaget är ojämnt, så länge du inte har tydliga skarvar mellan tidigare tjocka färglager och ren metall. Slipa ned skarvarna så de inte framgår efter målning. Gammal färg som ändå sitter kvar trots dina ansträngningar kommer ju inte lossna ändå. Slät plåt , du får det resultat du förtjänar bronde på det arbete du lägger ner på underlaget. Har du alukaross ska ren plåt grundas med någon etsande grund, i regel alugrund med fosforsyra i. Annars som ovan. Personligen tycker jag att dessa fordon inte passar med showroom finish utan punktsvtsar och skarvar ska synas igenom som d gjorde från fabrik. 4. Tvätta med thinner. Tvätta torka noggrant flera gånger med mindre dyr thinner! Du kan använda deras thinner vid sista tvätten före målning om du vill. 5.Rolla på färgen med korthårig roller. Rolla i alla riktningar, det handlar om att jämna ut färglagret så det blir lika tjockt överallt. Färgen stelnar ganska snabbt vilket förhindrar rinningar och ger en jämn yta. Därefter går ytan ihop, strukturen blir lite slätare men ändå så pass kvarstående att den "äter" upp ojämnheter i underlaget. Vissa expedition vehicle färger vill man ha "knottriga" trots att de läggs på med luftspruta, och rollning ger en mer homogen struktur är spridda knottror på en underliggande helslät yta. Rolla kräver mer färg då det ger tjockar skikt men samtidigt bättre skydd.
  4. until
    Sveriges största Offroad äventyr Firar 30 Års Jubileum Gå in på Swedenoffroad.com och kolla in programmet.
  5. Ser på det
  6. @H.Hansen Något du kan hjälpa till med?
  7. Jag försöker ladda ner från arkivet "6410 sommar maskeringsmålning 6115.pdf" men filen är tom. (0 KB) Det är FSD 6410 jag söker.
  8. JDW

    Test

    hmm, ja testet behöver väl Kanske ett motbud då? Jag bjuder hälften o tar du det snabbt så sänker jag 10%! Kan hämta i eftermiddag
  9. IMG_4641.mov Lite kabeldragning kvar till kringutrustningen, annars är den klar, förutom lite färg 🤩🥳🥳
  10. Earlier
  11. H.Hansen

    Test

    Kontroll av att lägga in material. Kan problem uppstå på grund av att vi hade eller har ett manuellt godkännande av annonser? Detta skapades för att förhindra stöldgods samt avvikande annonser skulle dyka upp här.
  12. until

    Öppet hus Nu närmar vi oss med stormsteg och vi ser verkligen fram emot att ses Kom och fira Volvons dag med oss på Tatanka parts Denna månaden kommer vara full proppad med planering inför påskhelgen och vårt öppna hus. Vi hoppas att du kommer förbi och säger hej, och för er som ska till Elmia Mässa tycker jag absolut du kan ta vägarna förbi oss, det tar 1,5 timme till Elmia. För er som är i närheten kan även passa på att titta på chickenracet med mopeder här i Alingsås 18 April. Som vi sagt tidigare så är det ett unikt tillfälle att få möjlighet att kunna rota i våra lådor med skatter för din bil. Hyllorna kommer fyllas med Aqiila produkter som du kommer ha stor användning av när du ska campa. För er som kommer övernatta hos oss så kommer det finnas möjlighet att stå här på gården. Det kommer det finnas viss tillgång till vatten och till viss del även ström och toalett när vi är på plats. Och det kommer finnas möjlighet att tälta hemma hos mig på min gräsmatta. Ca 6km from Tatanka Parts Har du inte fyllt i vårt intresse formulär så gör det så får vi lite överblick på hur det kommer se ut. Följ oss på Facebook och Instagram Med vänliga hälsningar Sofia & Claes tillsammans med hela Tatanka teamet.
  13. I bought the second version of the 24V pump, the U4808. Quite a bit smaller but the same capacity and diameter of fluid lines. It appeared to be simple to remove only the old pump (the W368 865), fortunately. The easiest way after that was cutting the wires, remove it and make a new connection with the new pump. I had to run the engine to fill the cooling system of the ambulance unit and get the air out, so that heated the system already, but the heater did run without any leaks. Tomorrow I'll test it in the morning when colder and only running the pump, so hopefully that will heat the cooling system as it should be. For now I'm very glad I didn't have to get the entire WP1021 out and this new (NOS) pump runs properly!
  14. Hi Jim, Thanks for your very nice comment! Ron's comment was of course humor, I do believe people have much help from yoga although I myself do other exercises. Keeping moving is really important. Your diesel Webasto is a nice addition, well done! And yes I'm happy the heater is in there, although not (yet) working. There's a chance I find a good 24V waterpump or get the old leaking one repaired, but otherwise I probably will use a converter for the 12V waterpump. When I would replace the entire heater for that NOS 12V WP1021, I guess it's the simplest to have the 24V>12V convertor directly before of the control unit, so that only 12V goes to the heater? At this moment I need to remove the heater from the cabinet and must figure out how to do that at best, since it's quite tricky for the lack of space. I see 4 bolts where the heater-frame seems to be attached to the backpanel, I presume these bolts turn into nuts welded on the back of that panel or thread anyway. Maybe you still can remember this? I looked up your Northwest MogFest: what a great event and so many years already! A little bit too far away, that's a realpitty. Also having someone in the neighbourhood who can repair these TGB's when needed would be great, places for that aren't easy to find. Also found a picture your TGB 1314, nice! Also that Moonshade is clever. Well, if someone over there would like to own a 1977 TGB 1314 they always can contact me 🙂 Have a lot of fun over there! Jan de Vries
  15. Jan, You are fortunate as many of the TGB1t314 trucks never had the Webasto heater unit installed. Mine was one that was plumbed for the heater but no heater installed. I chose to install a later model 24v diesel Webasto Thermo Pro 50 Eco and it has served my very well. If you have a "new" WP1021 in 12v, I suggest you replace the old unit with the newer one and simply add a 24v-to-12v converter. I must strongly disagree with Ron's comment about being able to skip yoga classes. If you are already practicing, keep it up. I have driven and repaired Volvo TGB trucks for over two decades and have been a yoga instructor since late 2014. Practicing yoga on a daily basis (often two practices/day) has brought me better balance, better core strength, better flexibility, greater relaxation and less frustration, greater focus and the loss of 30 unnecessary pounds. This year will be the 26th year of my wife and I hosting Northwest MogFest on our family farm in rural NW Oregon. I was founded to gather owners and others interested in high mobility European vehicles. Since 2014, we have offered daily yoga practices and attendance is quite healthy. Best wishes for a quick resolution to your heater issue. Jim Molloy Waldersee Farm 1975 TGB1314A "MAMMUT"
  16. I will Ron, thanks for your comments. Cheers, Jan
  17. Let us know if you get it fixed, there must be more people interested in this ! Good luck, Ron
  18. That common practice is correct. I've had contact with different companies and persons, up until now nobody knows about the numbers but I've the same feeling. One person told me the pump I have probably is the first type Webasto used and the second type thereafter (he sells only 12V and also tests and repairs WP1021's as business) is the second type. The shaft seals according to him is hard to find. Anyway, I also asked someone for measures of length and diameter: if that's ok for a U4808 it should have to fit. First I need to gather courage to get the WP1021 out of it's housing...:-)
  19. Unfortunatly i do not know a lot about those numbers but it seems to me that 368.865 was de partno. that Volvo used for it while for example Bosch produced them and used a different Bosch partno. This is very common practice. Seals however, often can be simply measured and found on the internet. I hope this will be the case for your shaftseal.
  20. That's entirely true...! In the service manual of the WP1021, the 24V water pump is indicated as number 368.865. I also find the designation U4808 on the web, but I can't find that number in that servicehandbook. Is it known whether this is an alternative number for this water pump? I also see it on the Webasto type plate of water pumps that are sold as the same number 368.865, while there's also a green Bosch type plate on it. It is (for me) a bit confusing. I don't know (yet) whether and which number is on my pump, I haven't been able to dismantle the heater yet. However, the cause of the leakage is now 100% clear from testing: the shaft seal is broken.
  21. Good luck with it. Yes, working on a TGB is not always easy. Most parts are a bit hard to reach but the good thing is that you can skip yoga classes!
  22. Hello Ron (if I found your name correct), Thanks a huge lot, that's a great document that will help me definitely!! I'm going to translate it in Dutch, like I also did with some other documents: Google helps me with that. So I'm really happy you provided me with this manual/document, that makes trying to find the cause hopefully lighter. Of course, the challenge of getting the Webasto out of the TGB remains, how difficult it is to reach... But that seems (to me at least) a standard part of tinkering with the TGB. So once again: thanks a lot with that link!
  23. Hej allesammans! Jag är nybliven ägare till en 11a bil (1112) som är i behov lite ny färg. Jag har läst alla 15 sidor av denna tråd men har ändå lite frågor. Funderar på att beställa 2K 326m färg ifrån militaerlacke.de då jag inte får något svar ifrån Coatex. Säljer Coatex fortfarande färg? Ni som köpt färg från militaerlacke.de: 1: De rekommenderar starkt att man använder deras primer först även på slipad gammal färg, har ni använt primer eller bara kört färgen? 2: Rollar ni eller sprutar ni färgen? 3: Hur mycket färg går det åt till en hel 11a bil, rolla emot att spruta? 4: 1k eller 2k färg? 5: Är ni nöjda med deras färg? 6 : har ni några bilder på era fina bilar? Tackar på förhand! Mvh Erik
  24. BMP 1 eller PBV 501 https://www.blocket.se/annons/jonkoping/bmp_1_eller_pbv_501/1401757323
  25. Hello Jan, Welcome @ Terrangbil.net. I have no info/documentation on the Webasto other then the usermanual, servicehandbook and sparepartslist for 12 and 24 volt. Find it here on the downloads page of this forum; https://terrangbil.net/forum/index.php?/files/file/37-webasto-wp-1021-12-och-24-volt/ It is in swedish but it might help. Otherwise, i speak swedish so feel free to ask when some translation is needed. About the 12/24 volt question, you can run a converter but these heaters use very little power. Some people connect stuff like this on 1 batterie and in such way have a 12 volt feed. if you have good batteries this should not be a problem. I would however advice to rotate the batteries once every while when you do this..
  26. My apologies for not speaking Swedish being Dutch, but I will try in English if that's OK. By the way, I introduced myself shortly in my profile. I have a TGB C304 1314 ambulance and have a problem with the Webasto WP1021 parking heater in the ambulanceunit Two questions: does anyone have documentation for this Webasto WP1021 parking heater since I can't find it anywhere? I would like to know how to repair it as there is a leak that seems to be at the waterpump at the bottom right if you look inside standing next to the box. The second question: I bought a spare WP1021 that looks like almost new (function not tested), but it turns out to be 12V instead of the current 24V: my mistake since I only saw "WP1021" and was happy. Does anyone have experience with how to use this 12V version in our 24V system, is that possible with likewise an inverter 24V > 12V? Thank you! Jan de Vries
  27. Ja nu när jag läste mitt inlägg långt om sidor så inser jag ju att du har helt rätt. Reggningen har inget att göra om du får köra på skoterled eller ej. att det är ett bandfordon kan dock spela in, kör man fyrhjuling med däck på skoterled, blir de oftast inte glada. men med band satts har jag sett att de hör med dem också.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...