Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Jag hjälper till med en liten slant när det behövs. Bra jobbat Hansen och Tamaz!
  3. Bromsservo Bytt primärkretsen efter läckage, hela burken full med bromsvätska. Var tar bromsvätskan vägen när burken är full? Jag har inte sett någon läcka, kanske den sugs in i motorn genom vakuum slangen? När man väl fått loss servoagg. går det inte att ut - och inte något nytt in...-Tack för tips Einhead för att få ut servoburken! Tog en chans och bytte den som läcker. Sekundär kretsen är inte lika enkelt. Jag läser på ett forum Club.autodoc om servo. " Bilens vakuumservo sitter mellan bromspedal och huvudbromscylinder. I en C303 sitter servot efter huvudbromscylinder. Vad får det för effekt på bromskraften, eller det kanske inte spelar någon roll, kanske någon annan poäng? Vid luftning av bromskrets skall kontakten Tryckskillnad ( 52:1 nr 10) skruvas ur. Bör detta även göras när man fyller upp bromsservot? Det sitter före servot och bör rimligen påverka återfyllning. Ha det bäst L
  4. Den har säkert varit länkad förut, men underhållande likväl Var östtysk, var hjulbärgare, gräv grop, släng ner stock = succé Samt lite lagom dramatisk orgel-spel så man får lite konfirmand-PTSD antar jag.. Kfz Bergung NVA Film DDR https://www.youtube.com/watch?v=gSnrm_mgJ_0
  5. It turns out the air compressor is by Knorr-Bremse. The ZF part is the hydraulic pump. From what I can gather, the Knorr-Bremse model is LP 1012. Knorr-Bremse Technical do not have any manuals for any LP 10 units.
  6. Earlier
  7. Hej Jag har en manskapshytt som suttit på en Tgb 30/40. Byggt uppfällbar sängram i den samt en hylla och ett bord. Förra ägaren byggde en rör-ram runt den. (Den finns att beskåda under tråden Tgb 13 + manskapshytt). Verkar läcka in vatten mellan tak och innertak, iallafall i ena änden, har ej kollat detta vidare. Pris 2000 kr Enklast är att skicka ett sms till 070-3126616. Mvh Viktor
  8. Tackar för svaret, det var multifuel jag menade!
  9. Husk at M35 først kom med bensinmotor, men jeg regner med at du mener de utgavene som har den såkalla multifuelmotoren. Den skal i utgangspunktet justere seg sjøl. Så det er bare å fylle JET-A1, diesel, bensin og så videre. Inkludert blandinger av disse. Om bensin blir brukt skal en helst blande i olje for å smøre drivstoffsystemet. I Norge er det en gjeng som bruker brukt frityrolje, den filtrerer de før de tømmer den på tanken.
  10. Auktionen slutade på 350k, reservationspris uppnått
  11. Ja IPS är 150 $ för 6 månader så 300 .$ året Domännamnet vart ca 2800 i år . sen hotellet på det om jag räknat rätt så flytt till dej blir kostnaderna på ca 3500+2800 = ca 6200 per år utan crystone då. Du har väll alla mina inlogg går det inte att börja fixa så vi är upp do date. Jag kan skicka dej mailen jag fått senaste tiden. Men jag kan släppa på avtalet. dock står Andreas Eriksson med lite varstans fortfarande, då han var grundaren. det har jag inte lyckats få bort. Kan ha och göra med avtalet Sten "wingflyer" och Andreas skrev. det skulle gå tillbaka om vissa villkor ej uppfylldes, inom en viss tid. vad som hände där är lite oklart,
  12. Hej! Rollar ni eller sprutar ni på färgen? Sonen skall ha sådanhör armé färg på sin moped har han bestämt
  13. Jag är definitivt också med på en insamling för att hålla forumet uppe!
  14. spanings11

    Bränsle

    Hej, hur funkar det med diverse inställningar beroende på vilket bränsle du använder, eller är det "one size fits all" som gäller? Mvh Per
  15. På den superoriginal renoverade som jag tipsade om på annonstips, hade man ändå valt att göra en variant på Vattenfall's dragbalk. Var några fina bilder med:
  16. En totalrenoverad ALZN till nyskick. Vattenfall dragbalk men i övrigt ett gediget jobb, se y-tuben för underredet och titta på bilderna!! Förväntat pris 380-420k, just nu 188k... https://bilwebauctions.se/aprilauktion-4-2024/volvo-c303-tgb11-b30-52769 Just nu 187k, "reservationspris ej uppnått",
  17. Jag är redo att ta över driften av hela forumet och stå för alla kostnader, åtminstone som ett första steg. Det mest kritiska nu är att få ner våra höga driftkostnader och göra lite grundläggande underhåll. Det finns alternativa sätt som jag också kollat på, ett exempel är att lägga ut driften till IPS som faktiskt tar ett helhetsansvar med hosting, uppdatering av forummjukvaran och support, men det finns andra risker med det, som att driftkostnaden ökar igen, och att ingen vet hur mycket de höjer priserna över tid om vi väljer den vägen, eller hur "fast" vi då är där. För transparens: Min plan just nu, om Hansen är på, är att jag får ta över nuvarande avtal mot Crystone och IPS så jag får framtida fakturor, och så jag kan kontakta dem som kund och få deras hjälp med konton och åtkomst som krävs för att påbörja en migrering till min egen server. Jag har rekryterat hjälp från några vänner som är proffs på detta då det är i utkanten av min egen expertis, så jag känner mig trygg med att det blir bra och går säkert. Syftet med att migrera är både att få kontroll på tekniken kring forumet så vi vet hur man flyttar till annan hosting och får faktiska valmöjligheter, men också för att direkt minska våra driftkostnader så mycket som möjligt och få lite andrum så vi kan titta på alterantiv och i lugn och ro ta beslut om vad vi tror är bästa vägen frammåt. När vi migrerat till min server, som är gratis, borde bara domännamnet och IPS-forumkostnaderna kvarstå, vilket borde vara runt 250kr resp 150$ per år, så vi borde kunna hamna på runt 2000kr totalt/år vilket är mycket mer hanterbart än det vi har nu.
  18. Skriv bara hur och vart de ska betalas/doneras så kommer de nog in lite.
  19. Okej. Jag har skrivit med Tamaz. Möjligen ha han en lösning. Ha har en server. Dock är vi lite akut efter med underhållet. Skall kolla om han kan se på det. Vill någon hjälpa till skall jag ta fram några betal lösningar som är frivilligt.
  20. Jag har fått erbjudande om att ha reklam här nyligen. Casino och spel tjänster liknade. Ej Aktuellt
  21. Om jag begriper rätt kommer dessa 2 gånger om året. Denna betald i dag. Samt 3000 kr på en räkning samt domännamns räkningen.
  22. The front axle is engaged (four wheel drive is engaged). Since there is no centre differential on the L3314 this situation will occur.
  23. Var hittar du sån här livsnödvändig information?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...