Gå till innehåll

Värdet på en "Sugga"??


Rekommendera Poster

Gäst Guten

Jag funderar på vad en Volvo Sugga (TP 21) kan vara värd ungefär. Det handlar om en -57 års modell som varit radiobil, alltså med grön militär färg. Den är däremot ombyggd så det finns gengas drivning, egentligen inte mycket arbete att ta bort det om man vill ha den som ren bensinare igen. Den blev avställd på hösten -84 och har inte varit igång sedan mitten/slutet på 80-talet. Den har stått under tak i ett uthus så den ser inte så hemsk ut, ytrost, ska va riktig i motor och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvopower

Hej trevligt med suggor, jag är intresserad av en oxå....

Är även intresserad av gengasaggregatet om det nu blir "över"

 

  Hare  Göran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tippar på 50.000-80.000

PDT_Armataz_02_03.gif Det är ju jättesvårt att sätta ett pris på något man inte sett. Men nu har du ju fått en åsikt till.

Bilen saknar fungerande bromsar, obesiktigad, motorn startar ej men karossen är i skapligt skick. Att Suggan är utrustad med gengasagregat höjer ju värdet med 10.000 eller mer. Vi talar nu om en försäljning i Sverige. Skall vi säga 30 000 - 55 000.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1

Tyvärr så går det inte att sälja i Sverige för en rimlig summa.

Är den för billig så byggs den om,

Är den för dyr så är det utlandet som köper. Din summa stämmer.

Skulle man sälja en sugga till utlandet så ska den vara antingen helrenoverad eller helt orörd,

halvdan renovering vill ingen ha. Kollade efter delar hos Altyco, och konstaterade att tyskarna har varit och dammsugit hos honom, så skulle en svensk köpa för att renovera, då måste bilen vara komplett. Men med facit i handen så gör han en brakförlust, om han ska sälja den i Sverige efter renoveringen.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ombyggd, inte renoverad vad jag ser i texten.

Ganska stor skillnad.

 

Klanen1, bara du som snackat om att sälja till utlandet och totalrenoverad.

Av den anledningen tror jag att den inte är det utan en hyggligt orginal men ombyggd för just gengas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst volvopower

Plåten är ju bland det viktigaste,,, svårt och dyrt och tråkigt med rost,, näranog omöjligt att fixa  som orginal..

Därimot det mekaniska går väll lättare att reparera eller bygga som man vill,, jag föredrar ju orginal... det brukar fungera bäst.....

Men var och en gör ju såklart som han vill beroende  intresse och hur en såpass stor investering ska göras !

 

Gengas är intressant, skulle gärna vilja prova å bygga.. !

 

  Sugg sugg !!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1
Den är ombyggd' date=' inte renoverad vad jag ser i texten.

Ganska stor skillnad.

 

Klanen1, bara du som snackat om att sälja till utlandet och totalrenoverad.

Av den anledningen tror jag att den inte är det utan en hyggligt orginal men ombyggd för just gengas.

[/quote']

 

om du börja med att läsa vad tråden handlar om

jag har inte sakt att han ska sälja eller köpa eller något i den stilen

vi disskuterar enbart värdet

jag fick bud på min sugga med radioutrustning  som är helt orginal lite rostig i hjulhus och skärmarna 4språng ny skulle med följa

buden låg från 10.000-30.000 och då är den ny bes sen fick jag ett bud från finland och var på väg att skick den

men det var struligt så jag behöll den
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad låg det finska budet på då?

 

Jag antar att de flesta här inne är så pass seriösa att om de köper en bil som denna så säljer man den inte utomlands bara för att tjäna pengar (då är man en sosse) utan de köper den för att använda den så klart. PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst klanen 1
Vad låg det finska budet på då?

 

Jag antar att de flesta här inne är så pass seriösa att om de köper en bil som denna så säljer man den inte utomlands bara för att tjäna pengar (då är man en sosse) utan de köper den för att använda den så klart. PDT_Armataz_02_11.gif

budet låg på 95 000

med tanke på att svenska budet låg 15000-40 000 det flesta på den låga sidan

 det var bara en som verkade seriös som faktis kunnde tänka sig 50000

alla ville ha bilder

men ingen frågade vad som fans extra

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pittbull
Ja om du ska sälja den så får du nog ställa dig frågan om det är pengar du vill ha eller om du vill bedriva välgörenhet.Ska du tjäna dig en slant så får du nog exportera den och annonsera på Mobile.de eller Milweb.net eller så bedriver du välgörenhet och annonserar den på Blocket för 15-20000:- .Det är många som vill ha en Sugga i Sverige men de flesta tror att det är samma priser på dem som det var på 90-talet vilket gör det svårsålt.Och att exportera en bil är ju inte mer onaturligt än att importera en,och det gör vi ju en hel del i det här landet. (är man Moderat om man importerar och Sosse om man exporterar?PDT_Armataz_02_14.gif)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TL 13

Att sälja den för 15-20 000:- är knappast välgörenhet - det är korkat.

Det finns personer i Sverige som är villiga att betala 50-75000:- för en original sugga i ett inte alltför dåligt skick, det har senaste årens försäljningar visat.

Vill man tjäna mer pengar är det utomlands som gäller.

 

Frågar du personer som gärna skulle vilja ha en sugga kommer de att värdera den så lågt som möjligt (dum vore han ju annars) för han vill inte betala mer än nödvädigt. Frågar du mig som inte vill ha någon så kommer jag att sätta ett betydligt högre pris - för jag jämför med vad andra betalat - inte vad de ville betala, för det är två helt olika saker.

 

Vill du egentligen behålla den - gör det.

Vill du sälja den - gör det, men se då till att ta betalt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Oavsett  politisk inställning så är det bilar och det som är runt dem vi diskuterar här på terrängbil.net

Så några "mallar" för hur olika politiska grupper hanterar sina bilköp ber vi att ni undviker att diskuterar här. .

Det hör inte hemma här. hur oskyldig avsikt man än har med dem så finns det alltid olika uppfattningar.

Det får man ha, men politiska diskussioner från säger vi bestämt oss här.

Dem får ni ventilerar på lämpliga forum för just det.

Admin/Modertorer

H.Hansen2010-03-26 07:45:18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst eyescreamtattoo

Eh,suggor är INTE svårsålda alls ju. 36  köpte jag min för och han fick en bunke som ville köpa den. Sätt ett pris eller bud,så enkelt är det! Då har du ryggen fri om ngn bjuder högre än du satt ut den för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Gäst Squiddy

Hej!

Jag har en sugga som jag funderar på sälja, den har stått avställd i en lada några år men det kördes in för egen motor då den ställdes dit, till denna finns det även bensindunkar och radiobord. Någon som skulle kunna uppskatta värdet på denna? och vilka ställen kan man sälja denna förutom det vanliga som blocket, tradera?

 

Folkhar sålt till utlandet också? Vad gäller då?

 

Tacksam för er hjälp

/Bo

 

Fabrikat:

VOLVO TP 21

Färg:

GRÖN

Fordonsår:

1957

 

P7240103.jpgP7240104.jpgP7240097.jpgP7240098.jpgP7240101.jpg

 

 

P7240102.jpgP7240099.jpg

Squiddy2010-07-24 21:56:26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TL 13

Du kan nog få lite mer än 50-75 000 eftersom den ser ut att vara i bra originalutförande. Dessa bilar börjar bli sällsynta och eftertraktade - men se till att hitta någon som uppskattar bilens skick, de är ofta beredda att betala lite extra. Vore synd om den blev "träskmonster" - det finns andra objekt som lämpar sig bättre till det - den här bör bevaras som original.

Väljer du att annonsera utomlands får du räkna med det dubbla priset.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...