Gå till innehåll

Hydraultank bv202


Marcus a

Rekommendera Poster

Jag har kommit över en hydraulpump från en bv202 och den ska monteras på min Rang Rover med Mb diesel för att driva styrning och två stycken vinschar.

 

Jag har lite funderingar ang. monteringen som jag hoppas på att få hjälp med :-)

 

Är det någon som sitter på bilder eller har möjlighet att fixa bilder på en orginal tank samt även gärna någon bild där det sitter monterat.

Vad jag förstår så sitter tanken direkt på pumpen?

 

Lägger in en bild på pumpen ( Bilden kommer från en blocket annons men det är lika pump som jag har)

post-5840-0-30962700-1426972006_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra... Jag uppfattade uppgifterna som jag har fått att tanken sitter direkt på pumpen och måste göra det för att orka suga.

Men då kan jag göra en ny tank och montera i motorutrymmet..

Har idag en tank på ca 20 liter som står bak i bilen men av vad jag förstår så orkar inte denna pump suga så lång och under den nivån som den sitter monterad på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp... användes på en bil jag sålde sen ...

 

Vill du komma förbi och kolla på något så är det ju inte så långt....(Öster om Arlanda )

 

Du får aktivera PM funktionen på ditt konto... finns under personliga meddelanden / aktivera

 

Så slipper vi förstöra tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...