Gäst bull Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Va ska de skilja i pris på bilarna???9033 e va ja tycker en bättre bil,202 har ju Ungersk kvalite å skräp-axlar.....har hittat 2 som e lika dyra,men 9033,an e risigare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Wallys Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 De ungerskbyggda bilarna hade väl inte lamelldiffad bakaxel va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Nej ingen limslip där inte, och dom har lite knasig lutning på växellådan. Det är iofs lätt att åtgärda, fyll bara på med lite för mycket olja i den så. Men har tidigare ägare gjort det??? Och förövrigt så är dom faen lite fulare.. Beror väl lite på vad som är risigt på 9033:an. Är den ett enda rosthål så är det inte så roligt att laga. Eller om axlar och så är sopslut så.... Nu tror jag inte att C202 är en dålig bil, men den är inte byggd efter försvarets spec. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Nej finns ju hur många C202-karosser som helst att köpa.. Men drivlinor är det väldigt ont om, på förekommen anledning. Prisbildningen är ju mysko, som så mycket.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2007 En fin C202 är säkert en bra bil, men vad ja vill varna för är att det finns inga reservdelar till det som är specifikt för C202. Inga. Jag har i ett år försökt hjälpa en tyskt bekant att finna en temp. givare och en bränslenivåmätare i bensintanken. Hopplöst. Dom ungerska el-delarna finns inte. Många andra delar finns inte heller att få tag på. Men till Volvo Valpen finns allt. Om inte i Sverige så finns det i Norge. - Inte bara eldelarna utan mycket annat också kom lokalt fån Ungern och finns inte att få tag på. Beau2007-08-03 01:09:46 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Är ju väldigt mycket standard från person o lastbilsprogrammen i "de svenska" jeeparna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 - Inte bara eldelarna utan mycket annat också kom lokalt fån Ungern och finns inte att få tag på. Är det sönderrostat det med? det står ju karosser (utan axlar) lite varstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 fd lådan bör borras om vid oljepåfyllningen annars blir nivån för låg, klantiga ägare som inte fattade detta eller slog upp instruktionsboken där volymen stod tryckt lyckades knäcka dessa fd51 lådor, bakaxlen har crackhylsa som vanliga jänkare tex ford 9 tummare mm och denna hylsa kan ge efter, ägare som inte kollar kan köra med förstort spel och slita ner kronhjulet, svenskvalpen hade klenare utväxling men shims istället för hylsa. elen är en onödig hopblandning men lätt att ändra, bla tokigt system för blinkers mm men bara bort med stolle reläna och dit med vanliga binmetall. mycket är även dubbelsäkrat eller uppdelat höger vänster vilket kan vara förvillande. vissa kontakter har kortslutningsfunktion tex vinrutetorkarna. bromsarna har en atomatisk inkopling med 4hjulsdriften när bromsljuset tändas dvs alla hjul bromsar exakt lika mycket, ägare som struntar i att sköta eller justera bromsarna kunde således vid inbromsning ha bra verkan på tex 3 hjul och det fjärde tvingades bromsa med med kraften från de andra därför rök drivaxlar av eller kardaner eller fdlådor, denna 4 hjulsbroms ska vara urkopplad kablen ska ha bryggats annars bör man vara mycket misstänksam vid köp. Storvacumtank dvs mittbalken som styrde både vinch,kraftutag,4x4drift och detta med elventiler som ska ligga på med ström i viloläge, bryts strömen åker driften i eller om vacumet tryter, rullar man en 202 och slår av tändningen kan det bli dyrbart men oftast lyckas ej dreven haka i varandra utan bara skorra rejält. i övrigt var denna bil tänkt som en landsvägsjeep eller snabbgående traktor för volvos intruduktion på östmarknaden den skulle ha bättre komfort, högre toppfart men sämre egenskaper i ren gjyttja. eftersom fd lådan håller 1.1 och axlarna har lagom utväxling så uppgav volvo att bilen gjorde på max ca 116 km/h och 80km/h redan vid 3235 varv pga av utväxlingen är 202 lämplig för motorbyten till diesel. En 202 går att få till riktigt snyggt lite ändringar ocg du har en mycket bra allround bil. Hoppas du blev lite klokare i ditt val. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.