Gå till innehåll

Terrängfordonsfilmer


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Det man gör är att spruta in startgas i däcket.När man sedan antänder gasen med sprayflaska + tändare (hobbyeldkastare) så exploderar den inne i däcket och trycker ut däcket på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen är egentligen längre än sådär. Det som inte visas är att han sprutar in gas runt om först och sen tänder han den med lågan för att få lite avstånd "när det smäller". Gasen tänder inne i däcket och expanderar så fort att det fylls upp. Jag kan tänka mig att doseringen är viktig annars kan det nog bli som Gastorn skriver att det överfylls och kan kränga av eller värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
Inte för mycke gas' date='för då går det så här......  [/quote']

 

MUAHAHAHAHAHA!!!!PDT_Armataz_02_07.gif

(man må godt grine når der ikke var nogen der kom til skade)

 

Jeg har prøvet at gøre det med rensebenzin, men jeg var for meget kylling til at putte nok i, så det blev bare til et lille puf...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar förbannat bra,använde det själv i höstas när jag monterade smala vinterdäck på mina mersafälgar härute på farmen....

Testade först med spännband runt slitbanan och en luftslang direkt från kompressortanken utan att ha ventilnålen i men det bara läckte i fälgkanten, sen lade jag hjulet på en plyfaskiva och körde i startgas i däcket,kastade dit en brinnande papperstuss och det small skapligt.....

Vet inte hur nyttigt det är för stommarna men däcken kröp upp på plats i alla fall...

Lärde mig att det behövs väldigt lite gas....PDT_Armataz_02_01.gif

Måste rekommendera skyddsglasögon, det låg lite grus på däcksidan som sved ordenligt.....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Pappa var lite väl snäv vid ett dike på nån liten skogsväg nånstans ute på Asby udde. Detta resulterade i en bucklig fälg och rätt dåligt med luft i det hjulet. Jaa alltså hjulet på trailern han drog med lastbilen då.

Dom däcken är stela, sjukt stela. Och vi provade alla idéer vi hade, tills jag till slut tänkte att det kanske går att göra på detta här sättet. Och det funkade tillslut! Men det gick åt några försök!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
Det her lyder SÅ godt!!

[TUBE]Az7hLm4-Fj0[/TUBE]

[Admin Edit]

Fixat så att filmen visas direkt i posten

tak!PDT_Armataz_02_02.gif

Vilken sång det var i 11an! Förttielva tummar av 3 möjliga.PDT_Armataz_02_44.gif Fegisen med stödhjul tog ju enkla spåret. En sann tgbvän hade hjälpt 11an loss och sen kört fast i samma spår PDT_Armataz_02_11.gifPDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda
Det är ingen 11:a' date=' Det är en 13:bil med helkaross. [/quote']

 

Du har så rätt. Vad bror glömde var att säga stödhjulselva, vilket är vårat smeknamn på en 13 helkaross.

Nä vi är int´ avundsjuka..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
Det är ingen 11:a' date=' Det är en 13:bil med helkaross. [/quote']

 

Du har så rätt. Vad bror glömde var att säga stödhjulselva' date=' vilket är vårat smeknamn på en 13 helkaross.

Nä vi är int´ avundsjuka..
[/quote']

njae, bilen med stödhjul i filmen jag refererade till var en 20bil. Stödhjuls11an var i en annan film.PDT_Armataz_02_01.gif

 

Edit: Eller ja ni menar den ja, ja det var ju en stöhjuls11a, hrm. Får titta och läsa lite nogrannare nästa gång.PDT_Armataz_02_09.gif

 

Chrille2009-02-04 07:18:05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag länkade in filmen direkt i din post, Christian.

 

Den rör sig faktiskt riktigt original! Jäkligt fint bygge det där, helt klart i min smak.
ErikC3042009-02-13 00:31:31
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Gäst lunden

Här e en liten film från Finland trophy, en av deltävlingarna i finska orienteringscupen. Som vi är några svenska bilar som kör bla en tgb11 och en tgb1111. För att ta kontrollen ska en i teamet hålla ena handen på bilen och den andra på kontrolllappen och sen ska det fotas så att både numret på bilen och på kontrollen syns plus att båda händerna ska synas på bilden, dvs man måste rätt nära ibland....

 

 

Mvh Lasse Lunden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Jenik

Här e en liten film från Finland trophy' date=' en av deltävlingarna i finska orienteringscupen. Som vi är några svenska bilar som kör bla en tgb11 och en tgb1111. För att ta kontrollen ska en i teamet hålla ena handen på bilen och den andra på kontrolllappen och sen ska det fotas så att både numret på bilen och på kontrollen syns plus att båda händerna ska synas på bilden, dvs man måste rätt nära ibland....

 

 

Mvh Lasse Lunden
[/quote']

 

Jag och min bror har tittat på en massa filmer från Trophys i Finland och kan bara säga att vi är avundsjuka. Det ser grymt kul ut och finnarna är ju inte rädda för att gasa på lite heller.

Ska ni köra i år också?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst lunden

Var över för några veckor sen och åkte med som codriver i en 1111a på "Lost in bonehill" med en 12plats i resultatlistan... Sen tror jag att vi kommer åka över några bilar i mitten på maj månad....

 

Lasse Lundén
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser

Behövde ha ett chassi från en gammal skrothusvagn som stod i vägen, och vem orkar skruva isär grejerna när man har en terrängbil som gör jobbet på två minuter?? PDT_Armataz_02_10.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...