Gäst eile Postad 4 Juli , 2010 Rapport Share Postad 4 Juli , 2010 Sprang på ett övergivet vrak enl ägaren funkade allt sen rev han ner bytte p ändar rev knutarna för uppsmörjngning sen blev allt stående och bortglömt. Jag kan ju bara 202 priser och inget om sv valpen. Fundrerar lite på priser på sv valpen om man skulle hjälpa ägren bli av med skrotet. en komplett winch såg riktigt fräsch ut med spel bilen har varit jaktbil så den är nog väl använd. axlar, tror nog framaxlen är frisk bilen hade rullt med frihjul? (frihjulen tänkte jag själv ta som reservare till min.) motor och lådor. fjäderpaket samt styrstag men nya p ändar. bilen finns nära värnamo. eile2010-07-04 15:57:04 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 4 Juli , 2010 Rapport Share Postad 4 Juli , 2010 I mina ögon så har du redan gett dej själv svaret. För skrot ska man betala den dagsaktuella skrotpremien. Säljaren ska vara tacksam för att bli av med "problemet" från gården. Nu är det ju en winch på den. Så det ställer till det lite, den betingar väl några tusenlappar har jag hört men skaffa en köpare på en komplett winch, och sälj den till högstbjudande. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 4 Juli , 2010 Rapport Share Postad 4 Juli , 2010 Dagsaktuell premie är noll på terrängbilar. Inget annat än styrstag och frinaven kan bli extra reservdelar (bra att ha på hyllan) till min, så själv är jag helt ointresserad av resten men tyckte ändå ägaren borde få någon krona, enl pappren har den inte varit i besiktigad sen 1996. Så ni som åker sv valp vad ger ni för en vinch? resten av bilen följer med på köpet. Fick även idag tips om en 202 som jag senast sett för nästan 20 år och då de strulade med något bromsrör tydligen lyckades de aldrig fixa till det (202 bromsar kan ju vara lite knepiga) så den ska tydligen också finnas kvar men där vet jag att en del delar är eftertraktade och betingar en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst p_h Postad 4 Juli , 2010 Rapport Share Postad 4 Juli , 2010 Jag är intresserad av fjäderpaketen om där är bra spänst i dom. /Filip Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Eile, Då skulle ni ju tjäna på att komma hit och skrota dom! Dagspriser pendlar mellan 900 och 1500 Kr. Och det är oavsett om det är personbilsreggat eller lastbilsreggat. Terrängbilar har ingen egen klassning utan faller in under lastbil. Jag vet inte vad en winch skulle vara värd, då jag absolut inte skulle komma på tanken att ha den hängande under bilen och slå i överallt! Men ge han typ 2000:- för den och ta dej tid att plocka av det som är nåt att ha. Sen säljer du grejerna till oss här på forumet till ett skäligt pris. Du har ju redan fått ett hugg på fjädrarna. Du kommer inte gå back i alla fall. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Winchar komplett med styrning och kraftuttag har sålts för 6000 och uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Mr Smurf, kan du säga vad som skiljer på en fördelningslåda som har kraftuttag från en som inte har det? Är det som jag misstänker- en tillsats som bultas dit istället för den runda plåtbiten i bakkant på fördelningslådan? Och är det nån specialaxel där som man också måste ha? 6000 Carambas är ju mycket pengar, då får jag nog uppmana Eile att ge lite mer så han inte lurar ägaren helt och hållet SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Det är ingen speciell låda, det är bara den täckplåten som är borta. Lite osäker på hur det är med axeln men den ska va bult-om både på c202:an och c303:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Okej Smurfen, Men nu gäller det inte C202 och 30X serierna utan Valpen och dess ZF fördelningslåda. Eller menar du att det är samma kraft-uttag till valpen som till 30X seriens fördelningslådor? Fan vad jobbig låter...... SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Obelix har ni skrotpremie på lb bilar? Tänkte inte ge något för bilen eftersom jag inte har tid eller plats att skruva, 1 åriga tvillingar och ytterligare 2 ungar samt begynnande flytt och lägenhetsförsäljning tar all tid. Men tänkte ägaren kunde själv få ta hand om ev kunder eller om någon tar bort hela bilen, det ända jag tänkt ta för besväret är de lösa frinaven han hade liggande i låda och ev de helt nya delarna som satt dit skruvade. ang vinchutag kraftutag på lådor så så är det på 202'ans zf- fd51'an att bara byta baklocket och på 202 är detta ett lock med vacumbälj. sen går det 2 kardaner en bak till fördellådan-vändlådan och tillbaka till vinchen. tror systemet är samma på alla med pto vinch.Bredvid stolsryggen satt två spakar gissar dessa är till för manuell inkoppling av vinchen. Allt under denna -66 så friskt ut förarmiljön såg fin ut men kaross uppröten även ht var ful, gissar att främre delen av ramen är felfri men bak vid tank mm rostig. den var rätt hög i fjädrarna och vad jag såg fram mycket kvar till gummina. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Okej Smurfen' date=' Men nu gäller det inte C202 och 30X serierna utan Valpen och dess ZF fördelningslåda. Eller menar du att det är samma kraft-uttag till valpen som till 30X seriens fördelningslådor? Fan vad jobbig låter...... SKREV OBELIX[/quote'] Japp, det är samma kraftuttag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Eile, Ja, här gör dom ingen skillnad på om det är en LB-reggad bil eller en vanlig personbil man kommer med. gängse praxis är att bara bilen rullar in på egna hjul så får man skrotpremien. Jag skrotade en LB-reggad 245:a för en några år sen sen- och blev väldigt förvånad när jag fick 2300:- men nu har premierna sjunkit lite. Hade inte räknat med ett öre just för att den var LB-reggad. Ja du har ju legat i på andra fronter så tiden och engagemanget för bilar ligger väl inte på topp. Så att bara förmedla kontakterna kanske är mer rätt i ditt fall. Mr Smurf, Jag visste inte att det var samma grejer till valpen och 202:an! Man lär sej nåt varje dag. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Mr Smurf' date=' Jag visste inte att det var samma grejer till valpen och 202:an! Man lär sej nåt varje dag. [/quote'] Japp. Det är massor av delar som passar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 http://www.dn.se/nyheter/sverige/karva-tider-for-dem-som-tar-hand-om-bilvraken-1.1074948 ingen mer skrotpremie. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Jag ringde nu till Skrotfrag i Norrköping och frågade besked: Jag får 1000 Kr för komplett bil MED katalysator, 500 Kr utan. Spelar ingen roll om den är lastbilsreggad heller. Kravet är som skrivet tidigare att den ska rulla in på egna hjul och för egen motor. Jag vill också påpeka en sak, Om det är skrotpremien jag får- eller om dom helt enkelt köper den av mej vet jag inte. Och faktiskt så skiter jag i vilket. Jag blir av med skrotet- och får en slant för det. Tel till Skrotfrag Norrköping är: 011 365800 SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst p_h Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Stopp stopp. Om den ska på skroten för det priset kommer jag och hämtar alltihop istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Nej P_h, Jag skulle aldrig skrota en valp- Det är Eile i Värnamo som vill hjälpa en bekant att bli av med en valp. Och det blev lite diskussion om huruvida det skulle gå till! Jag har bara skrotat annat som inte är av intresse ur Offroad synpunkt. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Obelix jag tyckte nog du drog ner priset ganska fort på skrotnivå, själv värderar jag heller inte sv valparna så högt går ju 13 på dussinet och delar finns ju i mängder. Tror nog tillräckligt bud redan givets som jag kommer framföra nästa gång jag har vägarna förbi gården. Som 202 åkare med dieselmaskin så hade jag själv betalt riktigt bra för valp utväxlingar om jag inte redan hade haft 5 växlat. Tänk vad smidigt få rejäl höjning av utväxlingen samt att få diffbromsat, visst nu kommer någon påpeka att 1 blir för hög men 202 med fd51 går bra att växla låg till hög i farten, lagom starta på låg 2'a och sen bara hoppa till hög 2'a. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Det är i princip bara PTO-winchen och portalaxlar som har något värde att prata om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Smurfen, Ja, jag håller med dej lite där. Winchen är eftertraktad, och portaler finns ju inte på en valp, så därav min bedömning av värdet på ett sönderrostat objekt. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Mr_Smurf Postad 5 Juli , 2010 Rapport Share Postad 5 Juli , 2010 Smurfen' date=' Ja, jag håller med dej lite där. Winchen är eftertraktad, och portaler finns ju inte på en valp, så därav min bedömning av värdet på ett sönderrostat objekt. SKREV OBELIX[/quote'] Just ja, jag är lite insnöad på C30* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Magnus Postad 6 Juli , 2010 Rapport Share Postad 6 Juli , 2010 Om den stod i närheten av mig så skulle jag försöka köpa den för 1000-5000:- och sedan skulle jag bara ställa undan den tills jag kom på vad jag skulle ha den till. Är det inga pengar att bråka om så kan den lika gärna stå hos mig. -Kommer säkert väl alltid till pass nån dag! Jag har gott om plats vilket underlättar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Edis Postad 6 Juli , 2010 Rapport Share Postad 6 Juli , 2010 Jag kan vara intresserad av den, bor bara ca 5 mil från Värnamo och går det att rulla upp den på en biltransport kan det bli en rätt snabb affär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst eile Postad 7 Juli , 2010 Rapport Share Postad 7 Juli , 2010 Valpen såldes till första som hörde av sig och hämtas imorgon, japp vet att ni var fler som var intresserade och några som ville betala en hel del mer än vad den såldes för, men först till kvarn får först mala. Återkommer om fler bilar dyker upp, Ev kan en 202 i hyfsat skick skakas fram om intresse finns troligen ej rullat sen sist jag såg den för mer än 15 år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Edis Postad 7 Juli , 2010 Rapport Share Postad 7 Juli , 2010 Det var ju synd att man inte PM:ade snabbare då... Man få trösta sig med att det är någon här som köpt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.