Gå till innehåll

PTO C303


Gäst kallee

Rekommendera Poster

Gäst kallee

Plockade bort kraftuttaget på min c303 idag.

Allt var fräscht utom bälgen till vacumet,den var stel och sprucken...

 

 

Den heter:1561201-3 i reservdelskatalogen.

 

Är det bara att knalla in på Volvo Lastvagnar  och köpa eller?

 

Hur är tillgången på delar till sådant här gammalt udda?

 

För det är väll bara dom andra membranen till spärrarna och FWD som har tillverkats på eftermarknaden?

 

 

 

Slänger in några bilder från operationsbordet.

 

31287140.jpg

 

31287141.jpg

 

31287143.jpg

 

31287145.jpg

 

31287147.jpg

 

31287154.jpg

 

31287155.jpg

 

Och en enögd groda tittade på.

 

31287129.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kallee

Hej igen, ingen som bytt vacumbälgen alltså...

 

 

Hur är det med fördelningslådorna då? Har alla TGB 11/13/20 den här klokopplingen till PTO?

 

 

31287140.jpg

 

Vet att det bara sitter ett plåtlock baktill på lådan annars, men hur ser det ut innanför?

 

Kanske vill sälja PTO och winchen sedan,frågan är om man ska skicka med denna C303 fördelningslådan eller inte...

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad kostade bälgen på Volvo? Utan att ha skruvat upp PTO:n än gissar jag att det är samma fel på min nämligen. Händer iaf inget när man kopplar på vakuumet.

Nu spelar det förvisso mindre roll då jag inte har någon vinsch eller annat att koppla till kraftuttaget men det kan ju vara kul att få den att funka iaf kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du fick ihop det igen!! Men jag måste bara fråga, varför ryker bilen så förbaskat?? Stått länge och en massa kondensvatten i avgassystemet, eller tar den vatten i motorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostade bälgen på Volvo? Utan att ha skruvat upp PTO:n än gissar jag att det är samma fel på min nämligen. Händer iaf inget när man kopplar på vakuumet.

Nu spelar det förvisso mindre roll då jag inte har någon vinsch eller annat att koppla till kraftuttaget men det kan ju vara kul att få den att funka iaf kanske...

680:- kostade bälgen,inga konstigheter att byta. En avdragare till lagren behövdes och jag pressade tillbaka dom i skruvstädet.

Min gamla bälg var väldigt stel och spröd och även spräckt,kan tänka mej att det går segare med en gammal än med en ny.

 

Anledningen att det ryker är troligtvis att ett foder sjunkigt, är PRV junk V6a istället för motor i min C303...
kallee2010-08-18 17:00:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...