Gå till innehåll

Elverk 15kVA


Gäst PKN

Rekommendera Poster

Hej!

Har kommit över ett Motorelverk 15 kVA (tidigare flygvapnet) (M2650-737110).
Någon som vet vad det ska vara för drivrem mellan axel på motor (VW) och hastighetsregulator. Saknar tyvärr boken på verket.
Tacksam för info
Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den remmen kan du glömma att hitta i butik då den inte tillverkas längre.

Den enda chansen att få tag på en sådan är att hitta någon som kan tillverka en åt dig.
Kan hända att du kan hitta en i någon reservdelssats till 122/2-motorn,men risken är stor att den ryker av direkt när du startar då dessa är ganska gamla och torra.
För övrigt så är det en rem av kamrems-typ.
Ett tips är att fästa regulatorarmen i ett fast lagom läge med ståltråd el dylikt.
Detta funkar precis lika bra då jag tvivlar på att du kommer belasta elverket så mycket att regulatorn behövs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

om du inte inte fixat remmen kom med lite mer info. Låter som de är en kuggrem av något slag när ja läser tråden men behöver veta bredd, längd, delning gärna en bild om möjligt så ska ja se om ja kan hitta nå't genom jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag googlade på art nr när jag fått reda på det, å fick tag i en firma i tyskland som fortfarande sålde dessa  (Utgick ur VAG reservdelslager 2010) finns inte att få tag på i sverige, med frakt fick jag betala ca 600 kr. ganska dyrt men då slapp jag byta ut remskivorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...