Gå till innehåll

Servopump


Gäst Pajjen

Rekommendera Poster

Vill någon som monterat servo pump på sin tgb sätta up någon bild? PDT_Armataz_02_15.gif

 

Jag har tänkt montera MB G-w pump men vet inte riktigt något bra sätt att montera den.

 

Eventuellt om man skulle flytta generatorn högre upp, hur har ni gjort med remdrivningen?

Använder ni en längre rem bara där pumpen sitter, bultat fast extra remskiva på vevaxeln eller någon annan lösning?

 

Tacksam för åsikter vad som är bra/dåligt PDT_Armataz_02_12.gif

 

PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finfint att få lite tips.

 

drev du vattenpumpen och generatorn på en rem och servopumpen med en eller la du ena remmen längre så den drog generator, vatten och servopumpen?

 

Tack på förhand PDT_Armataz_02_02.gif

 

 

 

Pajjen2011-10-12 11:00:10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler remmar är bäst. Pajjar nån eller slirar så det inte allt som blir lidande. Svarva egna remskivor eller lämna till en svarv verkstad..då blir måtten och utväxling exakt som du vill ha det. PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Jag bytte ut den ena remmen mot en längre och lät den gå runt vattenpump m.m och upp till servopumpen.

Fungerade klockrent för mig.

 

Bör nämna att jag har höjt min kaross 5 cm så jag kan inte garantera att remskivan på 740 servopumpen får plats på en originalbil.

 

Men bäst är ju att göra som Svana skriver fast det kostar en slant.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst e bästa sättet att svarva ny skiva, har ju egen svarv så visst får jag svarvat en remskiva men tänkte va lite lat PDT_Armataz_02_11.gif

 

Jag tror med att det går bra att använda ena remmen längre, dessutom har jag alltid med mig reservrem så inga problem på de sättet. och visst kan man dra en generator och vatten pump med en rem, jag tror ju att det är 2 för att det är en armé bil som ska tåla en hel del. Och den får ju inte stanna på fel ställe... men de e bara min uppfattning.

 

Jag har tänkt höja karossen lite eftersom jag använder GW snäcka så kommer den en bit högre upp än gamla. Då blir det ju faktiskt lite bättre rum för pumpen. Hade tänkt höja ca 3cm kanske. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...