Gäst FINNMERCHANT Postad 12 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2011 Den 20092011 införskaffades en TGB11 som levt ett liv bestående till stor del av flaggskepp för Gästrike Räddningstjänstförbund i Gävle, sedermera importerad till Finland där den varit "finbil" och utflyktsfordon ett par år, och sedan föll den i mina händer... Nog om detta Projektet går ut på att bygga en multifunktionell terrängbil som skall gå både som skogsbil,söndagsåk,festbil, finåk...etc.. På planeringslistan finns -Andra Däck -Fjädrar fram -Ommålning -Stereosystem -Inredning -Diverse finheter Vid inköp Gasar hem 450km..... Monterar bort siren samt byter volvo logo. Ägarbyte, Ändringsbesiktning. Museiregister-->Personbil, Skyltbylte Besiktningsmannen bytte tillochmed skyltar för samma pris Tog i ÖVERALLT Behövs inte i mitt bruk... Notera till vänster på bilden att även fjädrar fram är införskaffade. en liten övermålning av det gräsliga golvet med 4 olika färger. Maskering.. Medan golvet torkade i regnet så bestämde jag mig för att byta ut arbetsljuset på taket. Hade 2st 55w Liggande så....Skall bytas mot LED i ett bättre ekonomiskt tillfälle. Kepsen är både ful och skymmer sikten. Numera bortmonterad och blåste omkull från den vägg den stod lutad mot och sprack....... Demontering av Apburen, för öppen kommunikation mellan förare och passagerare. Här åker NMT ställningen av Mycket Bättre Gav mig på mittkonsolen innehållande telefonlista,något slag av NMT central.. samt Temperaturmätare Tempmätaren överlevde.. Köpte ett helt set med VOLVO 440 säten av en bekant, båda framsäten är på plats och "jiggen" till baksätet är under uppbyggnad Börjat klura på winschen.. jag tycker inte det "ser" rätt ut, fattas de inte rullar baktill???? Bak. Somsagt, Bakbänken är under uppbyggnad, Nu till problemen Backljuset får inte ström.. Var letar man fel förutom Säkringarna? Bakdiffens kontrolllampa lyser inte när den är kopplad, diffen fungerar dock. lampan är hel men ingen ström kommer till lampfoten. Hur lösa detta?? FINNMERCHANT2011-10-12 20:30:57 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst broten Postad 12 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2011 Difflamporna får ström från säkring 2 från vänsterräknat,om du jordar kablarna som sitter på 2 st vakumgivare de på höger ramben snett bakom 1:a förgasaren förmodligen en av givarna som är trasig. Backljuset får ström från säkring 10 , kolla även det första reläet ovan säkringarna och kontakten på växellådan. Mvh Bengt ps Grattis till en fin bil ds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Klas_B Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2011 Grattis till inköpet! Kul att en bil från mina hemtrakter hittat ägre på forumet! Angående winchwirens dragning vid framaxeln så ser det ut som att wiren är felträdd i den övre styrningen (på tvärbalken). Prova att lägg om den på rullarna, för om alla styrningar/rullar är på sin plats under bilen och på axlarna bör wiren gå fritt från styrstagen. Sålde och levererade en 13-bil till finland för några år sen till en kär forummedlem. Är därför lite nyfiken på var i finland denna C303:a finns? MVH Klas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2011 Ang lampor mm: Bilen har normalt en massa punkter med dålig kontakt, dvs ryck o slit i alla tampar du ser, av o på med alla kontakter några gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst monkysa Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2011 Frän bil, dock va ju kepsen riktigt fränt, den skulle du haft kvar!! Ang backljuset så ska du först kolla lampan. Sedan reläet/jordningen på växellådan, genom att lägga i backen och lossa kabeln på vädellådan med startnyckeln i tändläge och föra den mot direkt jord. Funkar det, så är reläet okej, och du ska då skruva ur kontakten på lådan och in igen, brukar fungera igen då annars byt relä och kontrollera igen. Ang bakdiffens kontrolllampa, så är det inte sällan som tryckgivaren slutar fungera/får dålig kontakt, så lossa kabeln på den högra med tändning på (tror jag att det är) och för den mot jord, och här märker du om det är fram eller bak kontakten du är på, då främre diffspärrskontrollampan fungerar. Lyser bak kontrollampan, byt givare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FINNMERCHANT Postad 14 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2011 Sådär.. Blev inte så värst snyggt runtom, men det skall inredas och kläs in ännu... Sitter fast med 4 bultar försedda med vingmuttrar för snabb demontering. Tvekade en stund på om jag skulle lägga skiva ner mot golvet...Efter en stunds mallande blev det ändå så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FINNMERCHANT Postad 20 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2011 Till min enorma fasa så rann all bromsvätska ut i höger baknav......vid en närmare inspektion så är trumman sågott som genomskinlig så slut som den är, och vid en kontroll av BROMS varningsljuset på instrumentpanelen så var kabeln urdragen till lampan............... väntar nu på nybegagnade trummor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FINNMERCHANT Postad 20 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2011 Under en ekonomisk svacka så ligger byggandet nere och körandet uppe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 20 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2011 Helt riktigt, man skall använda bilen lite emellanåt om man kan,brukar vara lättare att fortsätta med byggandet sen när man fått lekt av sej lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FINNMERCHANT Postad 3 November , 2011 Rapport Share Postad 3 November , 2011 Satt och dumspånade lite på projektet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst mandarin Postad 5 November , 2011 Rapport Share Postad 5 November , 2011 Satt och dumspånade lite på projektet Varför har du valt att flytta reservdunken från höger sida till vänster sida på bilen. Troligtvis får du problem med att däcket tar i reservdunken ifall du placerar den som på bilden. Däremot borde det fungera fint om du byter plats på domkraften och reservdunken. // Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst FINNMERCHANT Postad 5 November , 2011 Rapport Share Postad 5 November , 2011 Jag har ingen ställning för dunk...Jag ritade bara in den för att fylla ut det tomma utrymmet,får väl se om det blir dunk eller ej.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FINNMERCHANT Postad 4 Juni , 2012 Rapport Share Postad 4 Juni , 2012 (redigerade) Med Bromsproblemen ur världen och nya ovationer pågång så har jag passat på att facelifta lite Redigerad 4 Juni , 2012 av FINNMERCHANT 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FINNMERCHANT Postad 22 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2012 Nuläge 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.