Gå till innehåll

Afmontering af indsugning/udstødnings manifold B30


Kaj97

Rekommendera Poster

Hej

Jeg skal skifte pakningen til manifolden på min TGB11 - Ny pakning er indkøbt, her i dag gik jeg igang.

 

Luftfilter af - check - nyt filter er indkøbt.

Grenrør af - check. (ny pakning er indkøbt, hvis det er nødvendigt.

Møtrikker (vist mutter på Svensk? ) skruet ud - FORNÆR én - den der sidder nederst imellem karburatorene - jeg kan ikke greje hvordan/med hvad man skal kunne komme tik denne - er der nogen der har et fif?

 

Ved flere af møtrikkerne fulgte gevingstykket med, men jeg har lagt den i rustopløser og håber at jeg så kan skrue dem af?- evy godt råd?

 

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?

 

Det er lidt kritisk, da den skal synes (besigtiges) på tirsdag!

 

Alternativt, er der nogen der kan hjælpe mig i morgen? - Jeg betaler gerne hvad det koster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jeg har haft den af et par gange men husker ikke lige bestemt hvordan med den midterste , men nogle ovenfra for og bagfra samt nedenfra for og bagfra . Du må se om du ikke kan tage den nedefra

Du skal ikke genbruge din gamle pakning det giver kun problemer

Du kan godt skrue pinbolten i igen med møtrik på og spænde den. Det er bedre end at stå med en tang og ødelægge gevindet på pinbolten når du skal forsøge at skrue møtrikken af.

Spænd manifolden i moment hvis du kan komme til det, og jeg plejer at spænde fra midten og udad af flere gange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg vil se om jeg ikke kan finde en mere passende nøgle end dem jeg har forsøgt med i dag.

Nej jeg genbruger ikke pakningen (har faktisk købt 2 for at være sikker )

Spænde med en moment nøgle er nok ikke en option, den kan slet ikke komme til, men hvis jeg får den skiftet - eller hvis jeg opgiver bliver de naturligvis spændt af flere omgange så de forhåbentligt bliver spændt nogenlunde ens.

 

Største problen indtil nu, er at komme til den sidste bolt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Jeg er ikke hjemme nu så kan ikke se bilen , men husker det ikke som det store problem at få den midterste af . Hvis jeg husker rigtigt skal den af nedefra men desværre ikke sikker jeg kan bare huske at jeg hoppede rundt om motoren for af få dem af.

 

Kaj så du mit spørgsmål på din FOTO tråd ang Beach turen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rigtig mange tak :) men med hiv og slæb lykkedes det til sidst :) eller havde det været lidt krise, da jeg skal til syn i morgen og det er nok bedst at den selv kan køre derhen...

 

 

 

Inden for 1-2 uger har jeg et Trelleborg dæk, hvor der er lidt mønster tilbage, er det noget du kan bruge?

 

Det koster ikke noget!

 

PS : Hvis der er nogen der skal bruge en pakning som ovenstående, har jeg en ekstra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sucess synet uden anmærkning ^_^

 

Dog synes de at CO værdien var lidt for lav!, den var ca. 0,4% de mente at den burde ligge omkring en 2-3% ellers var der risiko for at motoren gik for magert - nogen der ved om det er noget der kan stilles?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det ved jeg ikke om den gør. Den er ikke registreret som veteran da den så kun må bruges til lejlighedsvis kørsel og ikke gods på ladet osv. Osv. De regler kan jeg ikke overholde og gider ikke bøvle med dem. Det skal nok passe at man er i tømmerhandlen og så står Harry håndjern der og skal checke, og da jeg bruger den til transport af småmaskiner i skoven kan det hurtigt blive træls

Jo der sker noget med vægtafgiften, men det må jeg tage som det kommer. Da jeg bruger den en del er det nok hurtigt sparet ind i brændstofbesparelse (håber jeg ihvertfald)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Da jeg var til toldsyn spurgte jeg dem og der sagde de at den kun måtte bruges lejlighedsvis , men forstår ds udmærket hvis man får registeret dem som veteran, men når jeg tiltider bruger den i mit firma så orker jeg ikke bøvlet, men hvis jeg skal være ærlig sådan jeg ikke huske hvad jeg betaler i vægtafgift. Jeg mindes det ikke som ret dyrt så , måske kommer det helt automatisk når den bliver 35 .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hov

 

Tror du har ret. Vægtafgift er aldersbestemt men forsikringen styrer om man må bruge den. Den eneste forskel om du registrerer som veteran er 8års syn . Hvis den er registreret som veteran må den kun bruges lejlighedsvis , men vælger du alm syn må den bruges alm. , men stadig billig vægtafgift. Tror jeg nok smil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...