Jump to content

MrX

Sergeant
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

MrX last won the day on September 2

MrX had the most liked content!

Community Reputation

96 Excellent

About MrX

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/07/1976

Profile Information

  • Location
    Värmdö

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nästan dags att admin inför nån sorts kortkommando för ``David har´´
  2. Dom här har. http://www.tungadelar.se/kontakt1.htm Men som du är inne på så är dom inte jättesvåra att bryta upp. Bästa är nog att parkera säkert eller lämna bilen så tom som möjligt :-(
  3. Min hastighetsmätare funkar, men inte trippen. Har varit så sen jag köpte bilen. Tog tag i det för ett par år sen och hittade genom nåt forum en kille i Leksand. Han skulle tydligen vara nån sorts guru när det gäller mekaniska hastighetsmätare. Pratade med honom och jorå han trodde han kunde fixa det. Minns inte riktigt, men har för mig att det skulle kosta nånstans runt ett par tusen. Hade inte pengar just då och sen kom en massa annat i vägen. Minns som sagt inte hur jag hittade honom och har tappat bort numret, men en googling gav det här och det är nog inte helt otroligt att de
  4. Bilen är utlånad för tillfället, men jag ska mäta avståndet till styrstaget så fort jag får hem den David. Har ju lovat att jag ska bidra med den eventuella kunskap jag samlat på mig i den här frågan. Han som hjälpt mig är en kompis som har en Däckpartnerverkstad. Efter att ha pratat med honom är det här vad jag kan bidra med. Har klippt och klistrat eftersom jag redan svarat på detta i FB gruppen. Om någon har mer specifika frågor får ni komma med dom, så får jag vidarebefordra dom till min ``expert´´ ``Om jag fattat rätt är det såhär. Den fälg jag har är en 22,5 11,75 bred och bu
  5. Det tog sin lilla tid, men den skulle ju målas också. Inte de bästa bilderna, men solen var jäkligt knepig den dan. Har glömt fråga min däckexpert om den exakta benämningen på fälgarna, men ska göra det också
  6. Jag har faktiskt en overhead stående som jag köpte när jag skulle hålla tal på brorsans bröllop, men det blir nog lite för avancerat. Tror jag nöjer mig med att fylla i och skärpa till det befintliga. Tack ändå. Kul tips
  7. Tack! Just det! Mönstermålning är ju den korrekta benämningen. I och med att det är militärt hade jag nog väntat mig något mer Preussiskt med måttangivelser etc, men då fyller jag nog bara i det som är och skärper till linjerna lite så får det vara bra så
  8. När jag köpte bilen var min plan att måla den ``panzergrau´´ men sen började jag köra lite studenter och märkte att kidsen tycker det är ganska coolt med kamouflage. Så den får fortsätta vara det. Dels var den lite sleten när jag köpte den och sen har jag kapat ner plåtlämmarna samt fixat om lite. Därför tänkte jag i mån av tid försöka måla den en omgång i vår. Det kamomönster som är på den nu känns lite ``freestyle:at´´ och när man ändå ska ge sig på att skärpa till linjerna så vill man ju som vän av ordning att det ska bli helt rätt. Jobbar på en civil båt, men har en gång i tide
  9. Inpressningsdjup, ET eller offset är för övrigt 120 på dessa och det ska funka enligt Yoda mfl på detta forum, så nu håller jag bara tummarna
  10. Har precis köpt nya fälgar ``Volvos framfälgar´´ bredd 11,5 som jag ska montera Michelin 445/65 22,5 på. Köpte fälgarna av en kompis som har däckfirma och kan höra med honom vad den exakta benämningen är. Kanske ska vänta tills jag fått på allt på bilen och sett att det funkar iofs?
  11. Ingen som har varit med om liknande eller vet nåt? Hämtar ibland bilen sjukt tidigt på morgonen och är inte jättesugen på att stå o varmköra tio min när kl är typ fem på morgonen. Är dessutom lite orolig att det är nåt som kan bli värre
  12. Hallå! Det finns ju en eller två trådar om växling på det här forumet. Har läst en hel del av dom, men inte stött på det ``fel´´ jag upplever. Som rubriken säger vill min 30:a inte växla när den ej är varmkörd. Dvs oavsett temp o väderlek startar den fint. Men ger jag mig iväg för snabbt efter start vägrar den växla. Har varit o pillat på gaspedalsbrytaren, men det gör ingen skillnad. Kör jag på ``ettan´´ ett par min så kommer den igång, och går sen hur fint som helst. Om jag däremot låter den stå och gå ca fem-tio min efter start, så växlar den fint redan från början när jag
  13. Blir det nå körningar i år Björn? Har mailat Daniel och anmält intresse om så är fallet
  14. Har du laddat ner instruktionsboken här på sidan? Har för mig att jag sett nåt om lufttorken nånstans nån gång, men kommer inte ihåg var. Säkert nåt av proffsen här som har bättre koll. Lycka till.
×
×
  • Create New...