Gå till innehåll

Fralle

Korpral
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Fralle

Fralle's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Jonas Utbult på Pjäsverkstan har väl byggt lite olika gasollösningar till olika museiföreningar?
  2. Tack för tipsen alla. Det är bara höger bak som trilskas. Jag återkommer med rapport efter föreslagna åtgärder.
  3. Där förlorade du dina pengar Obelix men tack för tipset! Jag hade loss trumman och allt ser helt och fint ut. Hade av bromsbackarna och dom såg nästan helt nya ut.
  4. Ja, jag misstänkte att det kunde vara något sådant. Men har jag fel för mig om jag tror att det inte finns gummislang i bromssystemet till bakaxeln? Jag är tyvärr inte i garaget nu, men jag ska absolut kolla rören ut till hjulet när jag får tillfälle!
  5. Hej alla, Jag har en gammal valp 903 i hyffsat bruksskick som jag tänker försöka renovera och behålla i originalutförande. Det finns lite rost här och där, men på det hela taget är det en bra grund att bygga på. Jag transporterade bilen en lite sträcka härom dagen och upptäckte att bromsen på höger bak låste sig hela tiden. Bilen har stått förvarad i ett par år, men motorn startade och det mesta verkar fungera. Jag kollade så det inte fanns luft i systemet och att där var tillräckligt med bromsvätska. Jag öppnade trumman och allt såg riktigt fint ut. Jag tror att bromsarna är renoverade för inte allt för länge sedan. När jag bromsade tryckte cylindrarna ut bromsbanden men när pedalen släpptes så stannade kolvarna ute. Ingen annan broms låg till. Enda sättet att släppa trycket i hjulcylindern var att öppna luftningsnippeln så oljan och trycket kom ut den vägen. Då gled kolvarna in igen så fint. Jag har funderat lite fram och tillbaka vad som kan vara fel och min fråga är: kan det vara någon förträngning i bromsröret så att oljan inte kan passera tillbaka till huvudbromscylindern? Så fort man rör pedalen går bromsen till och stannar i det läget. Enda sättet att få den att släppa är att öppna luftningsnippeln. Är det värt att köpa helt nya bromsrör, nipplar och verktyg att kraga och byta ut hela klabbet, eller ska jag göra på något annat sätt?
×
×
  • Skapa nytt...