yoda Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 finns uttag på 30 lådan också för att sätta kraftuttag björns 30 bil har han väll byggt själv va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 finns uttag på 30 lådan också för att sätta kraftuttag björns 30 bil har han väll byggt själv va? Stämmer. Förbaskat snyggt jobb också... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Björn tog väl kran och kraftuttag från en skrotad TGB40? Lådorna är ju standard så det går att flytta kraftuttaget från en låda till en annan om man hittar något. Kranarna är två olika HIAB-kranar en 650 (på 6,5tonmeter) och en 550 (på 5,5tonmeter). Tittar man på den civila begagnatmarknaden så är 650 kranen betydligt vanligare (kanske nyare). Vad som utmärker dessa kranar är väl att hydrauloljetanken sitter vid kranfoten och inte som brukligt på ramen under påbyggnaden. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Tittar man på HIAB-kranarnas belastningsskyltar så ser man att 550 kranen har en längre utskjutsbalk än 650 kranen. I ihopfällt transportläge ligger utskjutsbalken horisontellt bakom hytten. Det är möjligt att 550 kranens balk stack ut på sidorna om hytten och att man därför gick över till 650 kranen. Någon som har en bil med 550 kran kan säkert svara på detta Båda kranarna har bara en räckvidd på 5m vilket innebär att de knappt når ut bakom bilen, inte helt optimalt Man kan undra varför 650 kranen bara har ett utskjut ( 650/1 ) de har ofta fler såväl hydrauliska som manuella Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.