Gå till innehåll

jonas1972

Korpral
  • Innehålls Antal

    26
  • Gick med

  • Besökte senast

Om jonas1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.battleguide.com

jonas1972's Achievements

Member

Member (1/1)

1

Anseende bland gemenskapen

  1. Christer, precis. Dom testade det precis som vanligt, inte ett ord om veteranbil. Men det ordnade sig eftersom värdet sjönk till 0.3. Vart står det i så fall att det inte behövs? Hur gammal behöver en bil vara för att bli klassad som veteranbil? /J
  2. Tänkte bara återkoppla på tråden jag skapade i höstas. Jag åkte till besiktningen i Sollentuna. Dom var trevliga och tyckte det var kul med en sådan fin valp. Det enda som blev tok var CO värdet, 10.8 i första mätningen. Sen skruvade jag lite på förgasaren, och den var nere på 0.3, aningen bättre . Sen häromveckan var jag där med min ombyggda pansarbil, samma sak där, hur schysta som helst. Fick dock 2a på handbromsen, men det var väl okej med tanke på att den inte tog. Så, nästa besiktning blir i Sollentuna när 1111 ska besiktigas. /Jonas
  3. Tja, För något halvår sedan var det någon som hade en mängd flak/bakkarross till valpen på blocket. Jag ringde och hörde mig för, han hade tydligen 5-10 flak i nyskick i någon lada. Sen la jag ner idén på att byta, men nu har jag ändrat mig. Är det någon som vet vem det var eller vart man kan få tag i ett flak. Även på jakt efter en ny bensintank, någon som vet det? /Jonas
  4. Tjena, Jag gick med slangen till Biltema, men tyvärr så passade ingen. Det var främst gängningen i den änden som fästes mot bromsröret som inte passade. Försökte hitta de där skarvarna också, men det var ingen som riktigt förstod vad jag menade bland personalen. Men, jag ringde Altyco i Huddinge och åkte dit. Han hade massor med slangar på lager. Förhörde mig även om andra delar både till min 1111, Wililys Jeep och till Valpen och han hade mycket blandat gott på hyllorna. /Jonas
  5. Halloj, Jag har precis pajat min vänstra bromsslang, dvs den som går mellan bromstrumman och bromsröret. Tanken är att jag tänkte pallra mig iväg till Biltema, men jag har en bit dit så innan jag gör det så tänkte höra med er här om någon har erfarenhet av just den här slangen. Tackar i förväg för alla förträffliga svar Jonas
  6. Halloj, Det börjar bli dags för mig att besiktiga min Valp för första gången sedan jag köpte den. Jag har skummat i lite trådar här på forumet och får för mig att vissa stationer är mer "för" gamla herliga militärbilar och har mer överseende. Nu funkar förvisso allt som en smäck på bilen, men det jag kan bli lite orolig över är om dom får för sig att mäta CO2 halten. Den tror jag kan vara lite i överkanten. Så, goda tips och råd mottages tacksamt Mvh Jonas
  7. Hej! Jag har varit otrogen mot min valp! Efter inköpet av 1111 så har tyvärr valpen blivit stående. Häromdagen när jag skulle ta en liten tur så startade den fint och snällt direkt, men jag kände direkt att kopplingen inte var riktigt nöjd. Jag märkte att efter att jag haft bilen igång ett tag samt att jag "pumpat" lite med pedalen så verkade kopplingen vakna till liv. Innan jag börjar felsöka och riva och ha mig så tänkte jag kolla om det är någon som har haft liknande problem. tackens, Jonas
  8. Peeter (och ni andra), vi ska köra på måndag, så häng gärna med. Samling på Lövenströmska Sjukhuset kl 10.30 /Jonas
  9. Halloj, Nu är vi några som bestämt oss för att dra ihop ett gäng och kolla om det finns några roliga platser att köra på. Vi förväntar oss inte att köra i några djupare lergropar, utan möjligtvis några grusvägar och kanske något sandtag. Samling sker på Lövenströmska sjukhusets parkering vid gamla huvudentren kl 10.30, måndagen den 9/4-2012. Det ligger i Upplands Väsby. Tanken är att vi tar med våra familjer för de som har och kör lite samt grillar lite korv och umgås som de likasinnade vi är. Hoppas vi ses! Jonas och Daniel
  10. Asfalterade låter ju inte så kul, enligt uppgift ska det finnas lerigare alternativ också, men det kanske du känner till?
  11. Tjena Daniel, Låter kul. Ska kolla hemvid vilken dag som skulle passa. Var ute och rastade bilen med hela familjen idag, väldigt lyckat eftersom alla somnade (utom jag då)... Jag skickar dig ett sms så har du mitt nr. /Jonas
  12. Dagen inleddes med att beställa fläkten som du rekommenderade Jonas, tack för tipset. Men, när jag kom hem så gav jag mig på att skruva isär åbäket och med fläkten i handen så såg jag att någon smart person, troligen en kreativ beväring, klippt av den svarta sladden, en av tre, som gick ut från motorn. Eftersom jag läst någonstans att svart brukar vara jord och tillika minus så tog jag två sladdar, fäste den ena vid den svarta sladden, den andra vid en av de färglada färgerna och vips så funkade fläkten, i båda lägena. Så jag måste ju vara ett geni och ska nu säga upp mig och starta bilverkstad . Närå, skämt åsidå, men om saningen ska fram så är jag rent av superkass på att mecka och allt som har med bilar att göra, men jag lär mig raskt och tycker det är kul, mycket tack vare bra svar på forum som detta. Kan ju nämna att jag lyckades bryta båtbenet när jag skulle fixa med fälgarna på min Willys Jeep, ja ni ser..... Men, Jonas, det vore ändå kul att mötas upp för lite bilåkande. Enligt rykten så finns det fina vägar runt Arlanda som man kan rasta bilen på i väntan på att lerbanorna öppnas. Jonas
  13. Nu har jag precis varit och köpt en ny strömmätare. Jag har kommit fram till att det är spänning fram till fläkten, så det verkar vara motorn till fläkten som gett upp. Så, frågan är ju vad jag ska göra då Går det att lämna in en sådan till lagning, eller finns det någon som säljer nya motorer? Jonas, jag lånar gärna dina verkstadspärmar. Var håller du hus? /Jonas
  14. Halloj! Nu har jag efter ca en veckas ägande av min "nya" skönhet, tgb 1111, kommit fram till att i stort sett allt funkar som det ska. Dock har jag upptäckt att fläkten bak inte fungerar, dvs den blir varm som f-n men själva fläkten vill inte snurra. Jag har försökt lokalisera någon form av säkring som hör dit, men blir inte riktigt klok på installationsmanualen. Jag har även testat att dra en kabel direkt från batteriet och provat respektive kabel i tur och ordning utan resultat. Kan ju tilläggas att jag misstänker att de två kablarna, en gul och en röd, är de olika hastigheterna på fläkten, och att fläkten i sig är jordad. Så, goda råd runt detta tas tacksamt emot. Dvs, finns det några kända fel som man bör kolla, om det visar sig att fläkten är trasig, var hittar man i så fall en ny. Nu kanske inte en fungerande fläkt är det mest kritiska, men jag gillar att allt funkar, även fast det inte är livsviktigt Som sagt, tacksam för alla svar. Mvh Jonas
  15. Nu ska man inte blanda ihop flickvänner och fruar, det vore olyckligt om dom träffades ... Gällande bilen så har vi blivit riktigt goda vänner på bara en vecka. Provat några diken, lite lerhål och annat här i krokarna och det funkar riktigt fint. /Jonas
×
×
  • Skapa nytt...