Gå till innehåll

jokk

Korpral
  • Innehålls Antal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Om jokk

jokk's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Hej Jag har en valp från 63 i vilken fördelningsväxellådan läcker olja. Denna olja rinner via kardanen till handbromstrumman, vilket gör att handbromsen tar dåligt. Vet någon om man kan byta packning i fördelningslådan utan att riva allt, och var man kan få tag på en ny packning (packbox)? Mvh Joakim
  2. Nej, inga plåtfickor kvar. De har försvunnit under åren på något vis. Kan endast ana var de har suttit (i höjd med spaden(?)), då det finns lite skavanker där, ser lagat och övermålat ut på något vis.
  3. Hej Jag har lyckats fixa mörkläggningslampor fram till min valp. Är det någon som vet hur dom ska sitta. Man kan urskilja lite på ett ungefär var de har suttit, men bilen har varit ommålad och tillfixad så jag är inte helt hundra.Är det någon som vet hur de satt i originalutförande? Gärna bild. Mvh /Joakim
  4. JA! bilder på Peahns säten hade varit nice.
  5. Okidoki. Jag skruvar lite och kollar om det är kamdrevet. Hör av mig om jag behöver fler svar... Tackar för hjälpen
  6. Okej, jag ska försöka få tag i ett nytt drev. Fler frågor... Det verkar kosta dryga tusenlappen, är det någon som vet var det kan tänkas vara billigt? I handboken rekommenderas en hög med specialverktyg som jag inte har, Är det möjligt att göra det utan dessa om man är lite försiktig?
  7. Hej Jag har en volvo valp (63a) med en B18 motor. Efter att i princip ha stått still ett par år så köpte jag den och den gick fint, inga missljud. Tomgången bra, starta lätt, no problems. Efter en 20 mils körning började den knacka lite, typ som ventilknack. Kollade ventilspel, låg på 0,4 mm = bra. Byta olja och oljefilter. Hjälpte inte, knackandet blev tydligare. Körde igår en sväng med huven av för att lyssna, knackandet hörs inte alls de första 500 meterna när motorn är kall, utan först senare. Motorn kändes trög, inget ordentligt driv. Motorn dog vid tomgång men startade lätt igen. Efter ett par minuter till så dog den och startade inte alls. Tog av ventilkåpan och såg att ventilerna inte rörde sig när jag drog på startmotorn. Kan det vara kamdrevet och/eller något annat? Ett av drivhjulen är väl av plast eller nått... Är det så att ventilerna kan ha krockat med kolvarna och förstörts? Tips och trix är välkomna.
  8. Hej alla, här kommer lite bilder. Jag har förstått att det är en del träribbor som saknas, men dessa har jag ingen ambition att ersätta. öglor för lastkrokar och annat vill jag dock ha på plats. Bakom förarsäte A: Sannolikt för rem till reservtank, eller? B: Ingen aning? Bakom passagerarsäte C,D och E: Någon av dom till domkraften? F: Fyra hål bakom motorhuven, lastkrokar kanske? G: Hål nere vid bakluckan, både höger och vänster sida. Fäste till något i höger framdörr? I övrigt finns det som sagt en massa hål för träribborna och några större hål, sannolikt för att vatten ska rinna ut. Några idéer?
  9. Hej alla. Jag är ny valpägare, och har lite frågor som ni här inne säkert kan besvara. Min valp är en L3314A med kapell från 1963. Bak på flaket finns en del uppsättningar av hål i golvet, några är sannolikt till för avrinning av vatten, men det finns också en hel del mindre skruvhål. är den någon som vet vad som har suttit där en gång. Jag har fått reda på att några av hålen är till en rem till reservdunk bakom förarsätet, men de övriga vet jag inte vad de har varit till för. Någon som har dessa kvar och vet vad som ska sitta där? Finns det något bra sätt att "låsa" fast spaden och yxan så att ingen tar den från mig. Jag kan ju alltid ställa dom i förrådet, men av kosmetiska skäl vill jag ju ha dom på bilen. Har någon en bra lösning? Mina säten är lite slitna och sönder. Någon som har erfarenhet av att laga sådana, sy själv, eller var man kan lämna in för lagning? Tack på förhand /Joakim
×
×
  • Skapa nytt...