Gå till innehåll

90 grader


Gäst Johan

Rekommendera Poster

20070428_230854_2007_04_28_0001.JPG 

 

Hej, idag lutade det en hel del, inget gick sönder, det var bara batteriet som läckte lite. Grabben och jag fixade upp den på hjulen igen, med vinchen och ett block som jag satte i hörnan på stötfångaren. Så nu vet man hur fort det går att välta. Mvh Johan

 

Jag plockade in bilden i posten Johan.

Mvh Erik
omega24v2007-04-29 22:31:55
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, skadeglädje är i topp PDT_Armataz_02_11.gif hoppas dock att ni inte fick för många blåmärken.

Det är ju f-n att det händer när jag inte är med, förväntar mig fler bilder på "backtagningen" det ser ju lite platt ut där den ligger eller försökte du få upp den på två hjul?

 

/Lillebrorsan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det där såg ju inte så kul ut, men det är ju inte förrän man har klivit över gränsen som man vet var den är! Är det förresten din valp jag sett på öster i Växjö? Jag bodde på Fredsgatan 15 några år kring 1990.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nu är ni allt nyfikna! Det är knappt man vågar berätta, det var så dumt. Man ska inte busköra på en cross bana med en valp med styrning som en buss och dåliga bromsar.

Det var så här. Jag och grabben kom tidigare till körområdet, så vi skulle åka en liten rek runda, vibörjade på cross banan, i andra svängen skulle jag sladda lite, bara bak hjuls drift, en snygg sladd, men jag han inte parera den, så vänster hjul åkte upp i vallen, bilen stannade, det lutar mycket, och man inser att det kommer att gå åt hel------, bilen rullar bakåt och landar på höger sida. Vi kravlar ut och konstaterar att det gick bra. Grabben var mest rädd att jag skulle landa på honom. Vi kopplade vinchen i ett träd och drog upp bilen. Den enda skadan var en liten buckla vid blinken på sidan.

Så nu vet man var gränsen går. Tack Erik för bild hjälpen.  Och bilen på Fredsgatan finns kvar och är Rolands bil. Mvh Johan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst kålle mä valpen

hehe höll nästan på att hända mig samma sak igår.. men vill inte välta så får la ta det lite lungnare i fortsättningen hehe!!PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en tgb-11 1985,den hade gått för AMU dom körde ut alkoholister med den som skulle jobba,nyktra till i skogen,var i nyskick gått 5000 mil årsmodell 77,körde upp för en brant backe,mkt brant när den tappa fästet,rullade bakåt på backen under full kontroll,men brodern satt brevid å fick tag i handbromsen varvid bakhjulen låste,sluta med att jag slog över baklänges 3 varv ,bilen såg ut som en cheva hi-top framtill hela karossen blev snedfick div blåmärken men annars var vi utan skador,sista ggn brodern åkte off-road..,sålde den till en i Kättilstorp,såg en 1 år senare,då som pickup med kran för vattenfall...skulle tagit några kort på den men glömde det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...