Gå till innehåll

Markeringar på TGB 11


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Hejsan

 

Som några kanske vet har jag målat klart min 11:a. Nu har jag lust att få på plats alla markeringar som finns orgnialt.

 

Då tänker jag på vikten som står målad på vänster/höger framdörr. 900kg stämmer det ?

 

Sedan är det 2,1 ovanför hjulhuset fram. Vad står det bak ?

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Johan11

På min står det 170 ovanför alla fyra däcken. Sedan står det ju spolarvätska och kylarvatten fram.

 

900 kg stämmer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tackar...

 

Är inte helt säker på hur jag har tänkt göra det. Funderar lite på folie... men är osäker på om det sitter så bra på färgen. Ytan är ju inte direkt som en barnrumpa.

 

Troligen printar jag ut mal på tjockt papper på jobbet. Så blir det att skära ut, för att rolla över med en gul färg.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

En gissning från högst osäker undertecknad är att däckstrycken skiljer sig mellan Trelleborg och Goodyear. Det SKULLE kunna vara så i alla fall. Jag upplever trelleborgarna betydligt mjukare. Det om däckstrycken ovan skärmkanterna. På min 13 flak stod det 1.6 ovan framhjuöen och 1.7 ovan varje bakhjul. Men den var full med radioutrustning från början och hade 3860kg tjänstevikt. Så det kan ju spela in. 1314 och 1315 ligger kring 3200-3300 kg tjänstevikt, så möjligen har de andra däckstryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...