Gå till innehåll

Mudzilla 37+13.5 - 16


Gäst Jeep

Rekommendera Poster

Gäst Jeep

I dag fick jag monterat nya däck på 11:an och det blev Mudzilla 37+13.5 - 16

 

När jag beställde däcken var jag lite orolig för att dom skulle ta i bladfjädrarna alt. i hjulhuset men efter provkörning, så är det vid max infjädring ~ 2 cm kvar innan däcket tar i.

 

20070504_213351_Mudzilla_37+13..jpg

 

Nu ska jag förhoppningsvis klara lite större stenar på Bråt.

 

 

Mvh Rune M

 

 

 

 

 

 
Jeep2007-05-04 22:01:18
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jahoooola!!! Funkaredär fint, Rune, kan du ge dig på att det sitter trettisjuer på en viss tretton snart med........................ PDT_Armataz_02_23.gif Satan vad sexigt!omega24v2007-05-04 22:03:49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Lasse

Hej!

 

För ett antal år sedan klämde jag på 33 tummare på min Blazer, det jag inte "tänkte" på var hastighetsmätaren... PDT_Armataz_02_08.gif *Tips*

 

Mvh /Lasse

 

P.S. Härliga däck du valt! D.S.
Lasse2007-06-10 12:56:22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gäst Portalpalme

Hej Rune. Dina Mudzilla ärPDT_Armataz_02_02.gif.Skulle själv villja ha likadana.När vi körde i torsdags verkade det som att din bil inte tog i hälften så mycket som min.Jag daskade i rätt hårt på ettpar ställen.Som du verkade glida över ganska lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kristian, det stämmer, det är ett bra driv i Mudzilla däcken på lera och grus och bilen har blivit lite högre med 37" däck så jag hadde inga problem med Bråt:s hemska stenar. På Gunnars inrådan så minskade jag däcktrycket till 1.2 bar och använde handbromsen i nedförsbackarna och då blev mycket lättare att köra säkert och lungt.

 

Carlsson, du kan gå in på www.nordendack.se eller gå in på google och sök på Maxxis Mudzilla så kommer du att hitta Mudzilla-däck som passar på 16" fälg.

 

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har ingen erfarenhet av boggerdäck, men jag tror att boggerdäcken är betydligt bättre i lera. När det gäller krypkörning märks det en liten skillnad till det sämre.

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag måste ju vara petimeter och rätta Rune, jag som inte ens har några Mudzillor och än mindre erfarenhet av dem... PDT_Armataz_02_23.gif Det funkar uppenbarligen utmärkt att sätta bredare sulor på våra sjuhalvor, MEN DET ÄR INTE RÄTT. Jag vet inte vad det står på Mudzilla, men mina 315/75-16 Cooper jag kör landsväg med, bör egentligen ha 8-10 tum breda fälgar. Jag tycker mig ganska tydligt se att det är några centimeter på sidorna som inte blir dammiga av vägen, med andra ord att inte hela däcket ligger an. Men kör man mer eller mindre bara i skogen och dessutom med ganska låga tryck så koettar det nog. Jag är rackarns avis på dina däck, Rune, jag ska tammejattan också ha såna. Mina Trelleborgers är i bra mönsterdjup och skick, men det var ju ren lögn att hänga efter i spåren... omega24v2007-08-13 22:37:47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Erik, det stämmer att det är bättre att bredda fälgarna men priset är ~ 700:- / fälg. Jag har minskat däckstrycket till 1,2 bar och då har hela slitbanan kontakt mot marken ( och lite till )

 

Mvh Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...