Gå till innehåll

olja byte på difforna


Gäst cato

Rekommendera Poster

Gäst cato

rett enkelt......både diffarna och gearkassor...

 

 

 

1/2 timmes arbete..med det rette vertyget PDT_Armataz_02_03.gif

 

 

 

20070505_121203_Bilde_249.jpg

 

 

 

home made.. PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_07.gif

 

 

 

 

 

 

 

20070505_121309_Bilde_248.jpg

 

 

 

bara ett lørdags tips til den som undrar PDT_Armataz_02_40.gif

 

 

 

mvh

 

CATO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Jag använder samma knep,, PDT_Armataz_02_02.gif

Men funderar på att köpa en oljebytare på biltema,,

Det går fortare att få i oljan med en sådan.

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst piteper

Jag köpte själv en sån oljebytare på bitema. Perfekt pryl för billig peng. Nu är det aldrig nåt "sormande" om man ska fylla på växellådor och axlar som har påfyllnadspluggen uppåt/dåligt till. PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Själv var jag snål och köpte en tolvvolts oljebytare. Den piskade gott om luft i oljan, men motoroljan till hjulväxlarna kom i alla fall i, i rätt mängd. Men sirapsoljan till diffarna... Gick inte alls, så det slutade ändå med den förbannade smörjoljekannan och handkramp i tre dar efteråt... Och pumpeländet mötte brand-döden tillsammans med lite annat skräp jag skulle elda upp. Jag var lindrigt sagt förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dexxas

Jag använder en ombyggd gammal pulversläckare (väl rengjord invändigt) då det är oljebytardags....Bara skruva av locket, i med oljan i burken,locket på, i med ett par tre bar tryckluft och sen spelar det ingen roll om det är motlut i slangen eller inte...Slangen sitter på ett rör som går till botten i behållaren.

20070506_073523_Oljepyts.jpg

Kom i håg att det är ett tryckkärl, ös inte i för högt tryck....jag har provtryckt med vatten till 15bar innan jag började att använda den....PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Jag kör med Catos lösning den funkar fint PDT_Armataz_02_02.gif, tar lite tid för tjock oljan att rinna ner men jag har ej brottom när jag byter PDT_Armataz_02_39.gif fram axeln tar jag genom luckan i hytten då sitter man skapligt när man väntat på att det skall bli fullt PDT_Armataz_02_03.gif : Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...