Gå till innehåll

Bromsljusproblem


Gäst Calle

Rekommendera Poster

Gäst Calle

Jag har ett problem med bromsljuset på min 903B -69.

 

Det vänstra bromsljuset lyser bara ibland.

Eftersom det är ibland är det lite svårt att lokalisera felet.

Vänster blinkers funkar, det är ju samma lampa så det verkar inte vara jordfel i lampan i alla fall. När man bromsar och blinkar höger så lyser även bromsljuset på vänster sida. Jag har mätit lite idag och kollat men jag har inte kommit på något.

 

Är det någon här som har nån idé vad det kan vara?

Tips mottages tacksamt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Trond

Der er et typisk jordfel. I hjulbrønnen under seterna sitter en fyrkantig box. Her samlas alla ledningarna.

 

Jeg vil tro at du bør setta dit enextra jordledning, eller ordna den som er der.

 

Boxen er festet med 2 stk phillips skruvor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Hmm, det kan ju vara jordfel nånstans trots allt.

Men under sätena har jag inga kablar eller el-grejer, menar du under motorluckan?

Sitter blinkers-relät där?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Trond

Blinkers-relet sitter bak det store dekselet foran girspaken. Nedanfor varmeapparatet.

 

Kopplingsboxen sitter nere i hjulbuen på venstre side helt bakerst. Under klappsetet. På innsiden av veggen der tilkopplingskontakten och bensinlokket sitter. Der er det ofte irr och rost som lager jordfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Jag lossade den stora plåten under instrumenbrädan och kollade relät och en plint strax under den. Jag ryckte i lite sladdar och sprutade 5-56. Nu verkar det funka men jag trodde jag lagade det här förut också, det visade sig att bromsljuset lyste från gång till gång.

I bakre delen av karossen är nästan all rostig plåt utbytt så jordfelet borde inte vara där.

Jag får se om bromsljuset lyser imorgon, förhoppningsvis har bilprovningen tid att ta emot mig för att se chassinumret som de inte lyckades hitta sist.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Calle

Jo, den gick igenom.

Jag visade upp chassinumret och killen nöjde sig med det.

Det kostade inget extra, det var ju deras fel att de inte hittade numret första gången.

 

Bromsljuset funkade av och till på besiktningsdagen men mest av. Nu verkar det dock funka hela tiden.

 

Nu har jag lite småplock att fixa på valpen, sen blir det köra av.
Calle2007-05-13 10:15:00
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Härligt PDT_Armataz_02_43.gif, har själv några smärre justeringar så skall nog min gå igenom, besiktigad senast 1993. skall försöka få in den efter nästa helg så den är besiktigad och klar till träfen här den 26, så det gäller att ha koll på allt och hålla tummarna PDT_Armataz_02_30.gif mvh hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...