Gå till innehåll

vikt på b30a?


Gäst Daniel.L

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Som jag minns från tiden jag höll på med PV, så vägde en komplett B18 150 kg. Det var säkert med generator och de andra grejorna, men det ger ju en fingervissning om mellan 150 och 200 NÅNSTANS. Inget jag bar på en rak arm i alla fall. Men så var det ju det här med strömlinjeformade muskler också. PDT_Armataz_02_40.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst s-os

Från 164 klubbens sida:

Weight B30A (complete) 200 kg

Cooling system 12.4 liters

Oil 5.2 liters (6 incl filter)

 
s-os2007-05-08 08:37:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

200kg! det var bra nyheter min dieselmotor väger 210 kg så då borde inte bilprovningen bråka om vikten iallafall 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Jag fick ett stort nöjje att ta med en sprillans ny B30 motor på lastbilen i natt från Växsjö. På den pallen står det 300kg, men det är ju med embalage å allt. Den skulle upp till karlsborg. Mekar dom med bilar där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

ännu bättre i såfallPDT_Armataz_02_43.gif vad var den paketerad med?

fick till mitt gamla jobb en motor ifrån kronan till en bv-206 och den kom i en specialgjord grön låda, dock utan all utrustning så allt fick flyttas över.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Stor grön låda med några titthål så man kunde stå å dreggla å drömma lite. Det är nog en kraftig motor vagga som en ram runt motorn som den sitter fast i. Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...