Gå till innehåll

Tank till CJ3


Gäst Gunnar

Rekommendera Poster

Gäst Gunnar

Tänkte damma av mitt urgamla CJ3A (egentligen :) projekt. Tyvärr har jag ingen tank kvar. Hade tänkt snickra ihop en som passade under karossen framför/ovanför bakaxeln, men den blev så liten och krånglig så jag vill gärna hitta en annan lösning. Var köper man en lagom stor fyrkantig burk att lägga på flaket? Plast är säkert OK om det är besiktningsbart. (Man sitter ju på originaltanken, så det borde väl inte vara mindre tillåtet att ha den på flaket, eller...?) Hittade en plasttank på nätet hos en tysk firma, men det borde väl gå att fixa här hemma också. Tar väl en tur till skroten och letar någon dag, men om nån har tips på vad som passar bra så är det välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Båttank finns på biltema,,

Det enda jag vet är att tanken inte får sitta inne i kupen,, å inte bränsleledningen heller,, eller var det bromsledning? annars tror jag det är fritt fram för båttank på flaket.

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst putte

Jag hjälpte en kamrat att helrenovera en Cj3 för ett år sedan. (2a på Elmia i år) Vi lät en plåtslagare knäcka till en i rostfritt efter en cad ritning som vi lät en kamrat tigga ihop. Den är på ca 50 liter och ligger under "flaket" samt tankpåfyllningen har vi dragit in genom bilen till orginal påfyllnings utag på karossen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gunnar

Tack för tipsen Danne och Putte! Den där rostfria tanken lät ungefär som jag tänkte från början, med påfyllning och placering. Men att få plats med 50 liter låter fantastsikt. Min blev nog inte ens på 20. Jag misstänker att ni byggde en höjd jeep med mindre risk att kollidera med bakaxeln. Min kommer att ha originalhöjd, bortsett från ett par cm bodylift, så det är trångt. Fick göra en ganska stor "urgröpning" för att ge frigång för diffklumpen vid max uppfjädring, och då blev det inte så mycket volym kvar. Men jag kanske ska ta en till titt på min gamla halvfärdiga tank innan jag ger upp den planen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...