Gäst Yoggi Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Har fått erbjudande om att köpa en tgb13 utan axlar väldigt billigt. Det saknas även kardanaxlar och lite annat krafs. Jag kan få tag på axlar för ca 15000:-, men är det idé att lägga ner så mycket tid ork på ett sådant här projekt? Vill även att ni listar de delar som saknas för att den ska bli komplett. Jag har ganska dålig koll på vad det är som saknas. Skriv även om ni har delarna som saknas och vad ni ska ha för dom. På förarhytten fanns det lite rostangrepp, men på själva sjukvårdsskåpet så fanns det ingen rost, på en av bilderna på vänstra sidan av bilen är det en skada i skåpet och i den skadan ser det ut som aluminium/elzinkat eller nått, är det så med andra ord en aluzink bil? Tacksam för alla svar och synpunkter. Se bilderna på http://www.bamze.nu/tgb13/ Yoggi2007-05-09 20:28:57 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 kan du få allt som saknas billigt kanske det är värt jobbet. och plåten i sjukhytten är aluminium, men vattenskador i golv och tak verkar vara rätt vanligt istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Frågan är väl bara vad de delar som saknas kostar. Börjar man köpa delar för 5-10 000 så börjar det snart löna sig att köpa en helt färdig istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Jeep Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Köp den inte, det blir billigare att åka till nästa auktion och köpa en komplett bil. Även om du har möjlighet att komma över axlar, så fattas det vakumklockor, förgasare, växellåda(or) och det finns säkert mer smådetaljer som saknas. Motorn vilket skick är den i, den går ju inte att starta. Mvh Rune MJeep2007-05-09 21:20:50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Tror jag håller med dig Rune, däremot kanske man kan köpa den och spara delarna som reservdelar. Jag kommer inte betala mer än 1000-1500:- för den. Det borde den vara värd iaf. Men jag börjar inse själv att jag har inte så mycket tid som det skulle ta att göra iordning den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.H. Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Ne det låter inte så nice det objektet... Mvh Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Men är det värt att släpa hem den och ta vara på delarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.H. Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 beror ju på vad du ska ha är det något du kan tänkas behöva så vist! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 det finns ju lite smått och gott att ta vara på så har du bara platsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Den bilen skall du inte köpa. Låt säga att du får den gratis och sedan köper delar och gör den i ordning så har du förmodligen betalat mer än vad du gör på auktion. Talade idag med en kille som köpte en tgb 11 aluzink på auktionen i Norrköping för 15000. Han bor här i trakten och kommer nog på Bjurbäckenträffen. Var det föresten någon som köpte billigare tgb 11 aluzink än 15000? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Nu hörde jag inte alla 11:a bilarna, men dom jag hörde gick för över 20 tusen. Plus moms. 15.000 låter väldigt lite för en med aluzink... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 9 Maj , 2007 Rapport Share Postad 9 Maj , 2007 Den hade trasig växellåda, spruckna damasker, men var rostfri. Hörde nog till dom billigaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Det förklarar ju en del. Så fort dom hade lite fel så skönk priset ganska rejält. Men jag tror inte nån gick billigare än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Ja den såg väl inte så vacker ut. Det växte mossa på den och camouflagefärgen flagnade men som sagt ingen rost. Men 15000 + moms för en tgb 11 som går att iordningställa är ett bra köp. En ny växellåda, damasker + förmodligen en del annat också krävs säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Vad delarna som sitter kvar är värda må var och en anse, men i mina ögon gör du bara killen en tjänst om du tar med dig skorven därifrån. Det enda som är av egentligt värde som sitter kvar på den är framfjäderblana och förmodligen är de utmattade eftersom de inte plockats av från den. Det fattas nog BRA mycket grejor innan det är körbart, så om du inte FÅR skrotet och du dessutom inte ganska gratis har tillgång till en lastbil med kran att lyfta den med, så skulle jag bestämt avråda dig från den där skorven. Bil från auktion + reservdelar från redan utskrotade bilar på BJM och andra skrotar = bättre affär med mindre jobb. omega24v2007-05-10 12:18:41 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Han som har den kör lastbil så transporten är inga problem, men jag håller med Erik (omega), är nog bättre att köpa en på auktion. Är det någon idé att spara några delar ifrån bilen till framtiden? Motor, bladfjädrar osv..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Daniel.L Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 rutor, instrument, strömbrytare, vakumventil, fläktpaketet, m.m men det får allt vara billigt för det blir mycket skrot kvar till tippen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Johan11 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Är det inget skrotvärde på en sån? En kompis som plockade ner en suzuki fick fullt skrotvärde bara han lämnade in ramen. Bara det finns ett chassinummer på den. Så det borde väl gå att göra med en sån med eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ErikC304 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Frågan är om det finns nån skrotpremie inbetald på den. Jag vet inte hur Försvaret gjort, vissa bilar har visst inte varit förregistrerade ens. Bäst att kolla sånt först. Sen är ju frågan hur skrotpremien skiljer sig mellan lätta och tunga fordon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Yoggi Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Antar att den är köpt på en auktion, för den är tydligen förberedd för inregistrering. Det finns med andra ord inga "normala" registreringspapper på den. Dock militära. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Ja skall du inte köpa en annan 13 snart så är det inte mycket att ha även om du får lite delar så skall de sälgas eller läggas på hög, och tro mej till slut får man många bra att ha högar, så man vet inte vad man har till slut, börjar bli så hos mej och jag köper ofta nya saker fast jag vet att jag har det liggande någonstans, för det tar så lång tid att leta reda på det man skall ha mvh Hasse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst bull Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Jag gav bort 3 bilar i de skicket som du visar,allt för å gynna offroad kamraterna,axlarna gick till Polen,du kan få betalt för skrotet om du kapar ner det i bitar på max 1,meter...då ska de va rent järn skrot ,inte gummi kvar eller liknande.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst tessier Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Skulle kunna tänka mig skåpet och tänddelarna ifrån den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst TG1111 Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Jag va en av kamraterna som fick delar TACK BULL........ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.