Gå till innehåll

Bromsproblem,,


Gäst danneape

Rekommendera Poster

Gäst danneape

Finns det någon därute i etern som har en aning,,,?PDT_Armataz_02_06.gif

Bromsarna går inte tillbaks på vissa av hjulen på varken min eller polarens 20 bil,,

Så länge man inte rör pedalen så lägger de sig inte på men,,,

Det mest underliga med det hela är: om man stänger av motorn och gör slut på allt vacum i tankarna så släpper de direkt??? man till och med hör när de släpper,,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Låter skumt det där, men jag tycker mig känna igen snacket. Sök på bromsar och vakuum tidigare, Danne, det måste ha ventilerats förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

kanske är någon av bromskraftsförstärkarna som bråkar med dig, att en av dom kärvar och inte går tillbaka till viloläge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Henrik

Ungefär så har det gjort på min LR bilen bromsa själv tills man tog bort vacuum slangen. Problemet då va att det va lite luft i broms ledningarna/cylindrarna å när luften/oljan blev varm så blev det övertryck i systemet. Då räckte det med vacuum undertrycket för att bilen skulle bromsa.

Kan va feljusterat i huvudbromscylindern oxå ska ju va lite glapp imellan vacuumklockan å cylindern men där har ni väll inte varit å pillat?

 

mvh Henrik

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...