Gå till innehåll

Innermått ambulanshytt


Gäst Yoggi

Rekommendera Poster

Gäst Yoggi

Söker de inre måtten på en 1314 alternativt 1315. Inte förarhytten utan själva "ambulansskåpet".

Någon som har måtten i huvudet?

 

Edit: Stavfel...

 

Yoggi2007-05-13 18:01:24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hmmm. Bilen är 188 bred i nån version och 190 i nån annan. Dra bort ca 30 mm per vägg, så 180 drygt. Jag har bestämt för mig jag mätte skåpet till 330 i längd, men jag måste nog mäta om det för att vara säker. Det minnet är sen jag byggde flaket förra sommaren. Om ingen annan redovisar korrekta mått, så ska jag i alla fall kunna göra det i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Skulle även behöva de yttre måtten, främst höjden på ett löst skåp. Måste kontrollera om det går att få in i garaget. Även ytterbredden vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hm. Minnet är bra men kort. Nu SKA jag måtta grejorna åt dig ikväll, Yoggi. Men höjden hela bilen är knappt tre meter enligt uppgifter som finns. Chassiet med bara hytten är 226 med friska fjädrar och 254 med reserven monterat på hytten.omega24v2007-05-16 11:09:44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst Lasse

Hej!

 

Väcker denna tråd till liv då jag är jätteintresserad av innermåtten på skåpet, inte minst höjden! Håller tummen att någon har måttbandet med sig någon gång, eller finns det kanske ritning på skåpet någonstans? PDT_Armataz_02_36.gif

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst smypm

Hej.

 

Det har bara vart lathet som hindrat mig från att mäta. Men nu så..

Invändig:

Bredd 173 cm

längd 333 cm

Höjd 168 cm i mitten, 163 cm mot sidan.

 

Mårten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Hej Mårten!

 

Tackar och Bockar för informationen! PDT_Armataz_02_43.gif

 

Tycker det är skoj att skissa på kommande projekt, och då är måtten av största intresse.

 

Bästa hälsningar /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Och till ett projekt jag har så vill ja ha vikten på skåpet.

Det finns de som höftar en 700kg. Men jag vill veta mer exakt.

Och, inte nog med det, viktfördelningen.

 

Ut o väg med er!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Hej igen Terrängbillovers!

 

Jag undrar, är det någon som har koll på hur skåpet är uppbyggt?

Varför jag undrar beror på "tankar" om man eventuellt skulle kunna öka höjden invändigt med 20 cm... PDT_Armataz_02_02.gif

 

Att kapa och lyfta taket är inga större problem, men det skulle vara spännande att veta vad man kan fästa förhöjning i? När man takhöjer ett vanligt skåp är det bara att svetsa, men det lär ju inte gå här...

 

Måtten jag fick av Mårten har jag lagt ut i ett rum, nu går jag runt och planerar inredning! PDT_Armataz_02_26.gif

 

Bästa hälsningar /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det är bra Lasse planiring inför ett köp eller bygge är alldrig fel PDT_Armataz_02_43.gif.

det verkar som om ett förestående köp inte är långt borta, vi skall hjälpa dej att hålla koll efter ett lämpligt objekt både prismässigt och och en bra bil . Mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Hej igen!

 

Så sant, så sant... Det är en segelbåt som ska säljas, när det är gjort sätter projektet igång! Bäst av allt är att sambon är 100% positiv också.

 

För några år sedan släpade jag hem en amerikansk camper (Jayco) som var ganska genomrutten! Då var det inte lika positivt... PDT_Armataz_02_22.gif

 

img_466e4fc5b665e.jpg

Här har jag hämtat projektet och hunnit tvätta det, campern var överväxt med mossa...

 

Men efter några veckor i carporten där jag rev ner hela frampartiet och delar av sidorna blev hon glad igen.

 

Orsaken till att hon var pesimistisk var att campern var invaderad av miljoner svartmyror som bodde och hade ätit upp allt trä i innerväggarna! PDT_Armataz_02_07.gif

 

Men med nytt regelverk, väggar, isolering m.m. blev hon som omvänd, slutfinishen med tapetsering, målning, listning gjorde vi tillsammans och det blev hundra!

 

Bästa hälsningar /Lasse
Lasse2007-06-12 09:53:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Exakt!

 

Å inte en myra i sikte... PDT_Armataz_02_07.gif

 

En anekdot

 

Ett par månader efter att campern var fixad sa sambon att hon troligtvis hade myror i sin lilla Peugeot cab...

 

Jag kollade läget, och visst det var några svartmyror i bilen! När jag slängde igen passagerardörren trillade dörrhögtalaren lös... *Hmm*

 

Jag kikade in i dörren till lyset av en ficklampa, inne i dörren kryllade det av myror! Bort med dörrsidan, och inne i dörrsidan bodde de små kräken, jag som "trodde" alla var döda efter att ha bott i campern där jag använde myrr, radar, eter och gud vet allt!

 

Tror ni inte de hade ätit upp halva dörrsidan som var i masonit också... PDT_Armataz_02_13.gif Det var bara att tillverka en ny masonit och klä in den med dörrsidan som var i galon och matta.

 

Denna gång använde jag gasol för att döda alla myror på backen, snacka om överlevnadsinstinkt! Men nu brann de upp och vi hade inga fler objudna gäster! PDT_Armataz_02_43.gif

 

He-He

 

/Lasse

 

361_SVARTMYROR.jpg

Edit: Hittade en bild på de små kräken, hos Anticimex så klart... PDT_Armataz_02_28.gif

 
Lasse2007-06-12 10:45:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lasse Prova att ringa Surplus.se dom har lite prylar, jag fick ett pris på 1000:- för ett ambulans skåp till en 13 bil.

050 22180

 

MVH

Magnus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasse

Hej MG39!

Varmt Tack för tipset. PDT_Armataz_02_43.gif

 

- Jag ska ringa i morgon och höra vad dom har att säga. *Spännande*

 

Bästa hälsningar

 

/Lasse 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...