Gå till innehåll

Halvjustautomatik


Gäst rickardp

Rekommendera Poster

Gäst rickardp

Jag har konstaterat att bakljusen inte tänds när jag kör med halvljusautomatiken. Är det någon som kan berätta hur denna egentligen skall fungera?

 

Kommer att studera elschemat ingående under den kommande långhelgen.

 

Hälsningar, Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rickardp

ÄR det *INGEN* som kan berätta om bakljusen lyser eller ej när man utnyttjar halvljusautomatiken.

 

Det kanske är färre som äger en TGB-11 här än man kan tro PDT_Armataz_02_28.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Det borde de göra  men exat hur det funkar vet jag ej då jag inte har någon 11 men på alla fordon som jag haft med halvljusautomatik har både fram och bak lyst, det borde vara en förutsättnig om funktionen skal ha någon användnings funktion över huvud taget.

mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjolahopp,

 

Jag har samma skojiga fenomen... jag måste trycka in vanliga ljusknappen för att det skall tändas bak... räcker inte med halvljus-automatik-knappen...den tänder bara fram. Kanske man borde kika lite bättre på det hela... kika instruktions/mek-manual nästa

20070515_142605_halvljus.jpg

 

jahapp... inget om baklyktorna ihop med automatiken -enbart halvljus och parkering... baklyktorna fanns inte med på elschemat för automatiken heller.
s-os2007-05-15 14:46:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Låter som ni har problem med något relä som inte ger ut sröm som det skall eller har dålig kontakt ytor på kabelanslutningar för just halvljus automatiken.

 en fundering bara mvh Hasse PDT_Armataz_02_38.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Okej då skall vi se. Jag kan inte nämna något om konstruktionen eller hur det tekniskt fungerar. Men på min 11:a så tänds parkeringsljus, halvljus och bakljusen automatiskt när knappen för automatiken är på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

kan vara strömbrytaren för mörkläggning som en av kablarna är lös på, korta kablar och trångt när man lyfter på instrumentbrädan.

på min fick jag ett fel med att innerbelysningen inte fungerade och då var en av kablarna urdragen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...